Möröt kaikille.
Tuli hommattua velipojalle tuollainen 3BG passatti -01 2.3 V5 170hp
Nyt aiheuttaa harmaita hiuksia kun ei mistään löydy tälle tekniikalle korjausopasta? ei ainakaan suomenkielistä. Ilmeisesti aika harvinainen motti suomessa muutenkin?
Nyt pian pitäis vaihtaa öljyt+suodatin, sekä sytytystulpat. Pisti hymyilyttään kun se imusarja nököttää siinä koneen päällä että kuinkahan tuon tarkoitettu tuosta purettavaksi?
Vinkkejä ja linkkejä, räjäytyskuvia yms. saa antaa :) Hakua koitin käyttää mutten onnistunut löytämään mitään. Pitää siis pikkuhiljaa kahlata foorumia läpi..
2.3 V5 moottorista infoa?
Valvoja: ffp jäsenet
Juurikin näin.
150hp malli on 10V ja 170hp on 20V. Ainakin golffissa on vain kaksi moottorikoodia. 20V malli on AQN ja 10V vissiin AGZ.
Näillä koneilla on muitakin eroja esim. AQN:ssä on jokaisella puolalla oma puola mutta AGZ on yksi puola ja jakaja.
Ja jos haluaa sytytystulpat vaihtaa niin ei tarvitse imusarjaa irrottaa vaan ensin nykäsee puolan irti ja tulppahan luonnollisesti on siellä alla.
Öljynsuodattimen vaihtoon semmonen pikku vinkki että suodattimen kotelo on muovia ja jos käyttää liikaa voimaa niin se saattaa pahimmassa tappauksessa ottaa ihteensä ja haleta.
Osia löytyy ihan hyvin kunhan malttaa kysellä esim. paikallisista liikkeistä/laakkoselta.
150hp malli on 10V ja 170hp on 20V. Ainakin golffissa on vain kaksi moottorikoodia. 20V malli on AQN ja 10V vissiin AGZ.
Näillä koneilla on muitakin eroja esim. AQN:ssä on jokaisella puolalla oma puola mutta AGZ on yksi puola ja jakaja.
Ja jos haluaa sytytystulpat vaihtaa niin ei tarvitse imusarjaa irrottaa vaan ensin nykäsee puolan irti ja tulppahan luonnollisesti on siellä alla.
Öljynsuodattimen vaihtoon semmonen pikku vinkki että suodattimen kotelo on muovia ja jos käyttää liikaa voimaa niin se saattaa pahimmassa tappauksessa ottaa ihteensä ja haleta.
Osia löytyy ihan hyvin kunhan malttaa kysellä esim. paikallisista liikkeistä/laakkoselta.
Kiitoksia vastailuista.
Joo öljyt ja suodatin tuli vaihdettua. Sanoin että vie seuraavalla kerralla korjaamolle.
Ei muuten mutta sotkuista hommaa kun se filtterikotelo siellä alhaalla :/ Vaikka avasi sen pienemmän propun ensin ja valutti "enimmät" pois, niin kyllä sieltä roiskahki öljyä ihan kiitettävästi pitkin naamaa ja lattiaa. Se vakaajatanko aika huonossa kohtaa. Sen filtterin kotelon sai parhaiten irti sellaisella "kolmisormella". Koitin ensin avata siitä mutterista, mutta tuntui tosiaan särkyvän jos olis liian rajusti vääntänyt.
Emännän fordissa sama juttu, öljyn vaihdosta ei selviä ilman sotkua..
Joo öljyt ja suodatin tuli vaihdettua. Sanoin että vie seuraavalla kerralla korjaamolle.
Ei muuten mutta sotkuista hommaa kun se filtterikotelo siellä alhaalla :/ Vaikka avasi sen pienemmän propun ensin ja valutti "enimmät" pois, niin kyllä sieltä roiskahki öljyä ihan kiitettävästi pitkin naamaa ja lattiaa. Se vakaajatanko aika huonossa kohtaa. Sen filtterin kotelon sai parhaiten irti sellaisella "kolmisormella". Koitin ensin avata siitä mutterista, mutta tuntui tosiaan särkyvän jos olis liian rajusti vääntänyt.
Emännän fordissa sama juttu, öljyn vaihdosta ei selviä ilman sotkua..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa