Jetta V -06 "GTD"
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta V -06 "GTD"
Pitkällisen miettimisen jälkeen ja TT:stä luopumisaikaiden summana saapui tähän taloon tuollainen Jetta Mk5 Sportline.
Vuosimalli 2006, väriltään LC9X - Deep Black Pearl, tekniikkana 2.0 PD TDI 103kW BKD + 6-lovinen manuaalihämmennin. Auto on täysin alkuperäisessä kunnossa, ei edes ohjelmoitu.
Ulkokuoressa vähän käytön jälkiä, mutta pääpiirteittäin ikäisekseen / tämän verran (194tkm) ajetuksi ihan siistissä kunnossa. Sisusta lähes uutta vastaava.
Varusteiltaan Jetta on aika perusvarusteinen, ei mikään ihan karvalakkimalli, mutta ei mitenkään erikoinenkaan. 16" Sportline "Atlanta" vanteet, Sportline alusta, sisusta tumma kangas Sportline penkein, kyynärnoja, nahkaratti + vaihdekepin nuppi. Sähkölasit joka ovessa, automaattinen ilmastointi, vakionopeudensäädin jne.
Niin ja tuo tyylikkyyden huippu, vetokita! Aka. "irroitettava" vetokoukku. Ei ainakaan WD-40:llä ja vasaralla vielä irronnut. :D
Tämän loppukesän taidan ajella noilla alkuperäsillä vanteilla, ens kevääksi sitten jotain isompaa ja tyylikkäämpää alle. Ja tietty vähän pudotusta. :) Muutama muukin juttu on mielessä, mutta niistä sitten enemmän, kun saa jotain aikaiseksi...
Hankintahetkellä (8/12):
Auton nykykuosi (7/13):
Hankintahetkellä:
Takaviistosta
Ja sisältä
Vuosimalli 2006, väriltään LC9X - Deep Black Pearl, tekniikkana 2.0 PD TDI 103kW BKD + 6-lovinen manuaalihämmennin. Auto on täysin alkuperäisessä kunnossa, ei edes ohjelmoitu.
Ulkokuoressa vähän käytön jälkiä, mutta pääpiirteittäin ikäisekseen / tämän verran (194tkm) ajetuksi ihan siistissä kunnossa. Sisusta lähes uutta vastaava.
Varusteiltaan Jetta on aika perusvarusteinen, ei mikään ihan karvalakkimalli, mutta ei mitenkään erikoinenkaan. 16" Sportline "Atlanta" vanteet, Sportline alusta, sisusta tumma kangas Sportline penkein, kyynärnoja, nahkaratti + vaihdekepin nuppi. Sähkölasit joka ovessa, automaattinen ilmastointi, vakionopeudensäädin jne.
Niin ja tuo tyylikkyyden huippu, vetokita! Aka. "irroitettava" vetokoukku. Ei ainakaan WD-40:llä ja vasaralla vielä irronnut. :D
Tämän loppukesän taidan ajella noilla alkuperäsillä vanteilla, ens kevääksi sitten jotain isompaa ja tyylikkäämpää alle. Ja tietty vähän pudotusta. :) Muutama muukin juttu on mielessä, mutta niistä sitten enemmän, kun saa jotain aikaiseksi...
Hankintahetkellä (8/12):
Auton nykykuosi (7/13):
Hankintahetkellä:
Takaviistosta
Ja sisältä
Viimeksi muokannut Markku M., 4.2.2014 11:57. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Päivitelläänpä tätäkin vähän.
Hitaasti mutta varmasti Jetta saa kevääksi vähän uutta ulkonäköä. Maailman tuulien puhaltaessa, viimevuoden Wörthersee-reissua kaiholla muistellen ja tulevaa innolla odottaen, sekä liiallisen Intterwebin selaamisen tuloksena pitää tämäkin auto nyt sitten siis pilata. Tai no tämähän tuli valittua autoksi juuri sen takia, että tästä saa pilattua omaan silmään ihan kohtalaisen näköisen menopelin.
Eli "tonttiin ja vanteet", niinkuin se kuuluisa kommentti kuuluu.
Hankalahan tällaisesta on täysin oman näköistä tehdä oem-maustein, ellei sitten käytä rahaa aivan jäätäviä summia. Eli en edes yritä. Törkeästi kopioin ideoita, jotka omaan silmään näyttää hyvältä!
Vanteet on, tontitusta odotellaan (odoteltu jo 2 kuukautta, missä lie viipyy... Mikkooooooo!! :D).
Jetta tuli käytettyä tuossa syksyllä piuhan päässä, nyt on vähän enemmän nyyttonia kuin vakiona. Aika mukava ajella, mitä nyt talvikelissä. -1 koska etuveto.
Sitten vähän kuvasaastetta tarinaa keventämään, vaikka ei foorumin ideologiaan kuulukaan.
Eli peräpäähän tuli hankittua britti / japsi pakkivalo, kun häiritsi aivan suunnattomasti tuon perän valojen epäsymmetrisyys. Tämän kaveriksi punainen led-poltin ja vóila. Se on siinä, kirkasta lamppua koko persus.
Keulaan lipastin Saksan eBaysta tuollaisen Votex-lipan kopion, suhteellisen järkevän näköinen ainakin omaan makuun, eikä mene pahasti originaalin helmalinjan alapuolellekaan.
Lipan halpa hinta selittyi, kun rupesin sitä asentamaan. Yksikään ko. lipan kiinnikkeistä ei nimittäin käynyt paikalleen, joten tästä tuli sitten ruuvikiinnitteinen. :D Sivuhelmoja en ajatellut tosiaan laittaa minkäänlaisia, kun GTI-helmat näyttää omaan silmään hölmöiltä ja muut kamalan raskailta.
Vannevalintaa mietin melko pitkään, mutta päädyin kuitenkin tällaiseen budjettiratkaisuun. Hirveästihän olisi himottanut ostaa jotkut Bentleyt tai muut himovanteet, mutta ei pussi antanut periksi tässä vaiheessa maksaa kolmatta tonnia (ei itse asiassa sitä toistakaan tonnia) vanteista.
Eli ihan tällaisella perus OEM-linjalla mennään, sattuipa vielä melko hyvä säkä ja löytyi Saksasta käytetyt, pientä fiksiä vailla olevat vanteet kaikkine keskimerkkeineen järkevällä hinnalla. Kapeathan nuo ovat kuin mitkä (7,5x18), mutta menkööt nyt ainakin tämän tulevan kesän. Spacereilla passataan sitten nätisti kaivonkannet kaarelle. :)
Tämän kaiken lisäksi on tullut hinkattua tuota autoa ulkokuoreltaan jos jonkin näköisellä värkillä ja vahalla, sisustaan en ole oikeastaan koskenut, kun ei sille nyt ole paljoa mitään järkevää tehtävissä. Rattiin hommasin alapuolaan OEM-alumiinisomisteen ja sisustan LEDitin. Nahkasisustojen hintoja on kyllä pitänyt aika-ajoin eBaysta katsella...
Vielä olisi siis tarkoitus pudottaa tuota, kunhan alusta (JOM Blueline, budjetilla mennään tässäkin :D) saapuu.
Jonkinsorttiset kumitkin noille vanteille pitäisi kietoa, 215/40 on kummitellut mielessä. 205/40 ei kuitenkaan niin suurta eroa tuo ulkonäöllisesti ja hinta pomppaa liki tuplaksi tuosta 215:sta. 215/35 kävi mielessä, mutta ei riitä kantavuus (järjestään 84, kun pitäisi olla vähintään 86).
Soitintakin olen miettinyt tuossa, varmaan jonkun pykälää paremman originaalikieputtimen tuohon laitan, kun haluan säilyttää tuon OEM-lookin. Ja tuo pyöriteltävä volumenuppi on ihan kiva keksintö, voi sananmukaisesti kääntää nupit kaakkoon. :D
Eteen laitan varmaankin jonkun vähän fiksumman erillissarjan, vaimennusta oviin ja kontin sivuun ehkä joku pieni subi muotoonvalettuun lasikuituboksiin, aika näyttää?
Ajovalot on myös vaihtolistalla, eli ledi-dayline-angel eyesit on tulossa. Tai sitten ei? ;)
Lisää sitten, kun on jotain saatu taas tehtyä.
Hitaasti mutta varmasti Jetta saa kevääksi vähän uutta ulkonäköä. Maailman tuulien puhaltaessa, viimevuoden Wörthersee-reissua kaiholla muistellen ja tulevaa innolla odottaen, sekä liiallisen Intterwebin selaamisen tuloksena pitää tämäkin auto nyt sitten siis pilata. Tai no tämähän tuli valittua autoksi juuri sen takia, että tästä saa pilattua omaan silmään ihan kohtalaisen näköisen menopelin.
Eli "tonttiin ja vanteet", niinkuin se kuuluisa kommentti kuuluu.
Hankalahan tällaisesta on täysin oman näköistä tehdä oem-maustein, ellei sitten käytä rahaa aivan jäätäviä summia. Eli en edes yritä. Törkeästi kopioin ideoita, jotka omaan silmään näyttää hyvältä!
Vanteet on, tontitusta odotellaan (odoteltu jo 2 kuukautta, missä lie viipyy... Mikkooooooo!! :D).
Jetta tuli käytettyä tuossa syksyllä piuhan päässä, nyt on vähän enemmän nyyttonia kuin vakiona. Aika mukava ajella, mitä nyt talvikelissä. -1 koska etuveto.
Sitten vähän kuvasaastetta tarinaa keventämään, vaikka ei foorumin ideologiaan kuulukaan.
Eli peräpäähän tuli hankittua britti / japsi pakkivalo, kun häiritsi aivan suunnattomasti tuon perän valojen epäsymmetrisyys. Tämän kaveriksi punainen led-poltin ja vóila. Se on siinä, kirkasta lamppua koko persus.
Keulaan lipastin Saksan eBaysta tuollaisen Votex-lipan kopion, suhteellisen järkevän näköinen ainakin omaan makuun, eikä mene pahasti originaalin helmalinjan alapuolellekaan.
Lipan halpa hinta selittyi, kun rupesin sitä asentamaan. Yksikään ko. lipan kiinnikkeistä ei nimittäin käynyt paikalleen, joten tästä tuli sitten ruuvikiinnitteinen. :D Sivuhelmoja en ajatellut tosiaan laittaa minkäänlaisia, kun GTI-helmat näyttää omaan silmään hölmöiltä ja muut kamalan raskailta.
Vannevalintaa mietin melko pitkään, mutta päädyin kuitenkin tällaiseen budjettiratkaisuun. Hirveästihän olisi himottanut ostaa jotkut Bentleyt tai muut himovanteet, mutta ei pussi antanut periksi tässä vaiheessa maksaa kolmatta tonnia (ei itse asiassa sitä toistakaan tonnia) vanteista.
Eli ihan tällaisella perus OEM-linjalla mennään, sattuipa vielä melko hyvä säkä ja löytyi Saksasta käytetyt, pientä fiksiä vailla olevat vanteet kaikkine keskimerkkeineen järkevällä hinnalla. Kapeathan nuo ovat kuin mitkä (7,5x18), mutta menkööt nyt ainakin tämän tulevan kesän. Spacereilla passataan sitten nätisti kaivonkannet kaarelle. :)
Tämän kaiken lisäksi on tullut hinkattua tuota autoa ulkokuoreltaan jos jonkin näköisellä värkillä ja vahalla, sisustaan en ole oikeastaan koskenut, kun ei sille nyt ole paljoa mitään järkevää tehtävissä. Rattiin hommasin alapuolaan OEM-alumiinisomisteen ja sisustan LEDitin. Nahkasisustojen hintoja on kyllä pitänyt aika-ajoin eBaysta katsella...
Vielä olisi siis tarkoitus pudottaa tuota, kunhan alusta (JOM Blueline, budjetilla mennään tässäkin :D) saapuu.
Jonkinsorttiset kumitkin noille vanteille pitäisi kietoa, 215/40 on kummitellut mielessä. 205/40 ei kuitenkaan niin suurta eroa tuo ulkonäöllisesti ja hinta pomppaa liki tuplaksi tuosta 215:sta. 215/35 kävi mielessä, mutta ei riitä kantavuus (järjestään 84, kun pitäisi olla vähintään 86).
Soitintakin olen miettinyt tuossa, varmaan jonkun pykälää paremman originaalikieputtimen tuohon laitan, kun haluan säilyttää tuon OEM-lookin. Ja tuo pyöriteltävä volumenuppi on ihan kiva keksintö, voi sananmukaisesti kääntää nupit kaakkoon. :D
Eteen laitan varmaankin jonkun vähän fiksumman erillissarjan, vaimennusta oviin ja kontin sivuun ehkä joku pieni subi muotoonvalettuun lasikuituboksiin, aika näyttää?
Ajovalot on myös vaihtolistalla, eli ledi-dayline-angel eyesit on tulossa. Tai sitten ei? ;)
Lisää sitten, kun on jotain saatu taas tehtyä.
Saattoipa olla hieman sarkasmia tuossa ajovalokommentissa... Eli tulossa on saman näköiset umpiot kuin orkkis xenonit, mutta ei riitä mielenkiinto alkaa rakentamaan automaagista korkeudensäätöä, joten H7/H7 kannoilla.
Ainakin muutamalla tutulla nuo JOMit olleet ihan ok settejä hintaisikseen. Ei lähellekään mitään Weitec-kovuuksisia.
Ja mitä noille kromeille pitäisi muka tehdä? Mustaksi jos vetää, niin sitten on mustan möykyn näköinen koko auto, ei hyvä. Mun mielestä tuo on paljon freshimmän näköinen noin.
Ainakin muutamalla tutulla nuo JOMit olleet ihan ok settejä hintaisikseen. Ei lähellekään mitään Weitec-kovuuksisia.
Ja mitä noille kromeille pitäisi muka tehdä? Mustaksi jos vetää, niin sitten on mustan möykyn näköinen koko auto, ei hyvä. Mun mielestä tuo on paljon freshimmän näköinen noin.
itselläni oli ex-jetassa juuri nuo angels eyes valot ja drl-päiväajovalot ja omaan silmään oli kyllä miellyttävät. tuolla muutama kuva http://jankkes.kuvat.fi/kuvat/autoja/
Juu kiitos, mutta ei kiitos. :D
Suunnilleen tällaista keulan ilmettä siis haetaan: http://cdn.stanceworks.com/wp-content/u ... lammed.jpg
Suunnilleen tällaista keulan ilmettä siis haetaan: http://cdn.stanceworks.com/wp-content/u ... lammed.jpg
Kaikki jälkiasennus huomiovalot ei ole rumia :) Mutta suurin osa noista ledi virityksistä kyllä on, sit kun ne laitetaan hieman vielä vinoon ja toinen ylöspäin....avot.
Onko tässä Ikosen kommentissakin nyt sarkasmia mitä en ymmärrä, järkyttävät on nuokin huomiovalot :D. Ehkäpä oot Markku oikeessa ettei mustan kanssa toimi, jotain tällasta meinasin http://www.flickr.com/photos/jefffurbs/5082052801/
Sanotaanko näin että onneksi ovat angel-eyeseiden kanssa saman auton keulilla.
Ja sanotaanko myöskin näin, että näin.
Juu, tästä ei tosiaan olla mitään diskotekno-joulukuusta tekemässä, eli mahdollisimman vähän kaikkea ylimääräistä härpäkettä. Less is more, vai miten se meni.
Tuota erästä Jyväskylän tuotosta olen katsellut jo ennen kuin itsellä Jettaa olikaan ja sehän näytti ainakin niillä Mersun vanteilla aivan törkyhyvältä. Samanlaisiin alustakorkeuksiin ei taideta tällä päästä, kun rahaa ei nyt ole laittaa ilma-alustaa (joka kyllä himottaisi aivan älyttömästi). Katsotaan sitten, kunhan nämä muut kiinteämmät projektit on saatu alta pois. Tosin sittenkin taidan ennemmin käyttää rahat johonkin oikeaan harrasteajoneuvoon, kuin tähän diesel-käyttikseen. ;)
Alustaa odotellessa on aikaa ehostaa vaikkapa vanteita.
Kahdesta vanteesta paikattu kanttari-ihottumat pois ja tarkoitus olisi vielä lopuistakin kolmesta vanteesta maalata nuo kolot, kuten kuvassa. Ja joo, tuo häiritsevä maalirajan mutka on jo korjattu. Ei meinannut teippi kestää jostain syystä tuolla kohtaa kiinni.
Hitto kun en osannut ottaa värikuvaa, aika hauskan näköisethän niistä tulee...
Ehkäpä sitten keväämmällä, kunhan opettelen tuota kameraa käyttämään. ;) Pidetään nyt hulluja jännityksessä ainakin ekoihin sovituskuviin asti.
Samaisella sävyllä tulee pari muutakin pikku juttua, mutta ei nyt mennä kuitenkaan ihan millekään lippajonne-linjalle. Tuon vanteen naamataulun halusin ihan syystäkin säilyttää OEM-hopeisena, onpahan edes olevinaan muka-jollain-tavalla-hillitty.
Kahdesta vanteesta paikattu kanttari-ihottumat pois ja tarkoitus olisi vielä lopuistakin kolmesta vanteesta maalata nuo kolot, kuten kuvassa. Ja joo, tuo häiritsevä maalirajan mutka on jo korjattu. Ei meinannut teippi kestää jostain syystä tuolla kohtaa kiinni.
Hitto kun en osannut ottaa värikuvaa, aika hauskan näköisethän niistä tulee...
Ehkäpä sitten keväämmällä, kunhan opettelen tuota kameraa käyttämään. ;) Pidetään nyt hulluja jännityksessä ainakin ekoihin sovituskuviin asti.
Samaisella sävyllä tulee pari muutakin pikku juttua, mutta ei nyt mennä kuitenkaan ihan millekään lippajonne-linjalle. Tuon vanteen naamataulun halusin ihan syystäkin säilyttää OEM-hopeisena, onpahan edes olevinaan muka-jollain-tavalla-hillitty.
eBay.co.uk:ssa oli tarjonta heikohkoa/kallista, joten tilasin uuden "marmoritiskiltä" eli Slamitilta about samaan hintaan mitä käytetty olisi maksanut Brittilandiasta.
Tuolla oikealla marmorilla ei varmaan olisi kukaan osannut tilata oikeaa osaa, kun ei ollut ETKAssa erikseen mainittu ohjauksen kätisyyttä, oli vain liuta varaosanumeroita.
Itsekin sai tehdä jonkun hetken researchia ennenkuin löytyi varmuudella oikealla numerolla (kirjaimella) tuo pakkivalo.
Varaosanumeroa en nyt muista, mutta voin sen kaivaa jos joku tarvitsee.
JOMit on tilattu 5kk sitten. Ei vaan oo vielä kerennyt mulle asti. Tänään olivat kuulemma jo Helsingissä, joten eiköhän ne kohta sieltä saavu.
Vanteista 2kpl on valmiina, 2kpl vielä pitäis teipata ja maalata. Melko virheettömän näköiset noista sai paikkailtua, vaikka itse sanonkin. Ja toi puolien välin väritys varmaan jakaa mielipiteitä, mut "itellehän näitä tehdään" ja "skaters gonna skate". :D
Joku kaunis päivä voisi sovitella noita Audeja alle, niin tietäisi minkä verran tarvitsee spaceria...
Kumejakaan en oo vielä ostanut, kun en oikein tiedä mitä pitäis laittaa. 215/40 tuohon varmaan nyt tulee, kun 205:ssa ei riitä kantavuus ja muutenkin se näyttäisi ehkä vähän turhan sirkkelinterältä, etenkin takaapäin.
Joskus kun rikastun, niin hankin vielä ne "xenonlook" umpiot, eli tuommoiset OEM xenonin näköiset, mutta H7 kannalla.
Ja kun joku kysyy kuitenkin että miksi tällaiset, niin ihan vaan siksi, kun ei rahat/mielenkiinto riitä ruveta OEM xenoneita rakentelemaan.
Noihin sitten vaan jälkiasennus-xenonit ja leimalle repii aina vaan pois, jos jaksaa. ;)
Tuolla oikealla marmorilla ei varmaan olisi kukaan osannut tilata oikeaa osaa, kun ei ollut ETKAssa erikseen mainittu ohjauksen kätisyyttä, oli vain liuta varaosanumeroita.
Itsekin sai tehdä jonkun hetken researchia ennenkuin löytyi varmuudella oikealla numerolla (kirjaimella) tuo pakkivalo.
Varaosanumeroa en nyt muista, mutta voin sen kaivaa jos joku tarvitsee.
JOMit on tilattu 5kk sitten. Ei vaan oo vielä kerennyt mulle asti. Tänään olivat kuulemma jo Helsingissä, joten eiköhän ne kohta sieltä saavu.
Vanteista 2kpl on valmiina, 2kpl vielä pitäis teipata ja maalata. Melko virheettömän näköiset noista sai paikkailtua, vaikka itse sanonkin. Ja toi puolien välin väritys varmaan jakaa mielipiteitä, mut "itellehän näitä tehdään" ja "skaters gonna skate". :D
Joku kaunis päivä voisi sovitella noita Audeja alle, niin tietäisi minkä verran tarvitsee spaceria...
Kumejakaan en oo vielä ostanut, kun en oikein tiedä mitä pitäis laittaa. 215/40 tuohon varmaan nyt tulee, kun 205:ssa ei riitä kantavuus ja muutenkin se näyttäisi ehkä vähän turhan sirkkelinterältä, etenkin takaapäin.
Joskus kun rikastun, niin hankin vielä ne "xenonlook" umpiot, eli tuommoiset OEM xenonin näköiset, mutta H7 kannalla.
Ja kun joku kysyy kuitenkin että miksi tällaiset, niin ihan vaan siksi, kun ei rahat/mielenkiinto riitä ruveta OEM xenoneita rakentelemaan.
Noihin sitten vaan jälkiasennus-xenonit ja leimalle repii aina vaan pois, jos jaksaa. ;)
Tänään tuli huitastua kaverin kanssa tuossa JOMit alle. Ihan hyvään saumaan sattui, kun asennellessa huomattiin että toinen vakiotakajousi oli poikki.
Eipä tuota mitenkään överitonttiin taida kyseisellä setillä saada edes, eikä se kyllä ole tässä mulla ideanakaan.
Takaa jätettiin säätöpalassa kierre noin puoleen väliin (sisempi ja ulompi pala ruuvattiin päästä samaan tasoon) ja edessä kierrettä jäi alemman jousilautas-lukitus-säätökiekon alle 7mm.
Mitta navasta kaareen nyt 340mm edessä ja takana. Aika sopiva omaan silmään. Maavaraakin taitaa olla vielä se lain puitteet vaativa 80mm, jos ei roiskeläpistä mittaa.
Kuvia en jaksanut ottaa, kun auto on niin perkuleen likainen. Otan joku toinen päivä, kunhan jaksan ja kerkeän ensin käydä pesaisemassa tuon rakkineen.
Ensimmäiset ajokokemukset Jetasta JOMeilla on kyllä positiiviset. Ei ole lähellekään niin kivireki, kuin mitä oletin. Tosin pullakumi-talvirengastuskin voi vaikuttaa asiaan. Eiköhän ne viimeisetkin mukavuuden rippeet häviä, kun kesäpyörät alle saa...
Tuota Audi A4 B5:ssa tavattua peräpään löysyyttä en ainakaan tähän hätään havainnut. Tosin taitaapa tuo peräpään jousitusrakennekin olla aikalailla erilainen Jetassa.
Alkuperäinen sportline-alusta yhdellä katkenneella takajousella on muuten kaupan erittäin edullisesti, jos jotakuta kiinnostaa. Kaikki iskarit ovat ehjät.
Eipä tuota mitenkään överitonttiin taida kyseisellä setillä saada edes, eikä se kyllä ole tässä mulla ideanakaan.
Takaa jätettiin säätöpalassa kierre noin puoleen väliin (sisempi ja ulompi pala ruuvattiin päästä samaan tasoon) ja edessä kierrettä jäi alemman jousilautas-lukitus-säätökiekon alle 7mm.
Mitta navasta kaareen nyt 340mm edessä ja takana. Aika sopiva omaan silmään. Maavaraakin taitaa olla vielä se lain puitteet vaativa 80mm, jos ei roiskeläpistä mittaa.
Kuvia en jaksanut ottaa, kun auto on niin perkuleen likainen. Otan joku toinen päivä, kunhan jaksan ja kerkeän ensin käydä pesaisemassa tuon rakkineen.
Ensimmäiset ajokokemukset Jetasta JOMeilla on kyllä positiiviset. Ei ole lähellekään niin kivireki, kuin mitä oletin. Tosin pullakumi-talvirengastuskin voi vaikuttaa asiaan. Eiköhän ne viimeisetkin mukavuuden rippeet häviä, kun kesäpyörät alle saa...
Tuota Audi A4 B5:ssa tavattua peräpään löysyyttä en ainakaan tähän hätään havainnut. Tosin taitaapa tuo peräpään jousitusrakennekin olla aikalailla erilainen Jetassa.
Alkuperäinen sportline-alusta yhdellä katkenneella takajousella on muuten kaupan erittäin edullisesti, jos jotakuta kiinnostaa. Kaikki iskarit ovat ehjät.
Ja tässäpä niitä luvattuja kuvia. Auto puhdas, mutta perkule, kun pitikin ruveta just työntämään tuota valkoista huttua taivaalta...
Raapasin pesun yhteydessä roiskeläpät edestä pois. Peräkoukkukin poistuu, kun taloon tulee toinen auto, josta sellainen löytyy.
Klikkaamalla isommaksi:
Jumaliste miten on kyllä talven aikana saanut naarmuille tuon auton, kuten takakupeesta huomaa. Puskurin kylki uudehkolla maalipinnalla, kuten senkin varmaan kuvasta huomaa... Keväällä joutuu "vähän" mylläyttämään.
Keulaa tekisi mieli vähän vielä tipauttaa. Vaikka ei se noin pahasti keuli luonnossa, takapyörä vaan jää niin pirun syvälle kaareen noilla peltipyörillä.
Raapasin pesun yhteydessä roiskeläpät edestä pois. Peräkoukkukin poistuu, kun taloon tulee toinen auto, josta sellainen löytyy.
Klikkaamalla isommaksi:
Jumaliste miten on kyllä talven aikana saanut naarmuille tuon auton, kuten takakupeesta huomaa. Puskurin kylki uudehkolla maalipinnalla, kuten senkin varmaan kuvasta huomaa... Keväällä joutuu "vähän" mylläyttämään.
Keulaa tekisi mieli vähän vielä tipauttaa. Vaikka ei se noin pahasti keuli luonnossa, takapyörä vaan jää niin pirun syvälle kaareen noilla peltipyörillä.
Tänään tuli kokeiltus hieman, että miten nuo muotivärillä pilatut kesäpyörät sopii alle.
Edessä menee varmasti nätisti kaarelle, mutta takana oli hieman arvoitus.
10mm lätynhän ne näyttäisi taakse tarvitsevan ollakseen aivan kaarella, mutta muuten näyttää kyllä omaan silmään ihan hyvältä. KLIKS
Kumit vielä puuttuu, koko on vielä vähän auki. 215/40, 215/45? 215/40 matalampaa en ainakaan laita, koska kaaren ja pyörän väliäkin olisi kiva saada jollain täytettyä. Tuosta ei paljoa passaa autoa enää tiputtaa, oon kuitenkin jo niin vanha, ettei jaksa leimalle aina jumpata autoa ylös... :D
Edit: Joo, katselin kuvia. 215/45 on aika jäätävä mötkö.
Välien väri on siis 993 Possun värikartasta, Türkis Blau (3AR/3AS). Vaihtaa sävyä aika kivasti valon mukaan, kirkkaassa valossa aivan vaaleansininen/turkoosi ja vähässä valossa liki tumman sininen.
Edessä menee varmasti nätisti kaarelle, mutta takana oli hieman arvoitus.
10mm lätynhän ne näyttäisi taakse tarvitsevan ollakseen aivan kaarella, mutta muuten näyttää kyllä omaan silmään ihan hyvältä. KLIKS
Kumit vielä puuttuu, koko on vielä vähän auki. 215/40, 215/45? 215/40 matalampaa en ainakaan laita, koska kaaren ja pyörän väliäkin olisi kiva saada jollain täytettyä. Tuosta ei paljoa passaa autoa enää tiputtaa, oon kuitenkin jo niin vanha, ettei jaksa leimalle aina jumpata autoa ylös... :D
Edit: Joo, katselin kuvia. 215/45 on aika jäätävä mötkö.
Välien väri on siis 993 Possun värikartasta, Türkis Blau (3AR/3AS). Vaihtaa sävyä aika kivasti valon mukaan, kirkkaassa valossa aivan vaaleansininen/turkoosi ja vähässä valossa liki tumman sininen.
Jos tuo koukku on Kovil niin sellainen vinkki irrotukseen.
Siinä pistorasian puoleisessa laidassa on se tappi, joka menee läpi siitä toiseen päähän jossa on se kahva, josta se aukaistaan. Siihen tappiin kun antaa kunnon iskun esim. moskalla, niin se liikahtaa sen verran että pitäisi aueta. Vasara ei riitä painoltaan. Suojaa puskuri vaikka vanerin palalla, kun lyöt.
Tuolla tekniikalla irroitettiin broidin autosta aikoinaan koukku joka oli ollut siinä 6 vuotta paikoillaan.
Siinä pistorasian puoleisessa laidassa on se tappi, joka menee läpi siitä toiseen päähän jossa on se kahva, josta se aukaistaan. Siihen tappiin kun antaa kunnon iskun esim. moskalla, niin se liikahtaa sen verran että pitäisi aueta. Vasara ei riitä painoltaan. Suojaa puskuri vaikka vanerin palalla, kun lyöt.
Tuolla tekniikalla irroitettiin broidin autosta aikoinaan koukku joka oli ollut siinä 6 vuotta paikoillaan.
Vakovärin kuuluukin olla hurja. ;)
Koukun irroituksesta sen verran, että irroituskonsti on jo tiedossa. Se kuuluu näin:
1) pultit auki
2) koukku h*lvettiin
3) pultit kiinni
4) koloton puskurin helma paikalleen
Taloon tuli toinen auto jossa on koukku (oikein kiukkuinen vetoauto, 1.6 Octavia), niin tässä sitä ei tästä eteenpäin enää tarvita.
Ei ole kyllä tarvittu tähän mennessäkään, että senkin puoleen saa luvan lähteä...
Koukun irroituksesta sen verran, että irroituskonsti on jo tiedossa. Se kuuluu näin:
1) pultit auki
2) koukku h*lvettiin
3) pultit kiinni
4) koloton puskurin helma paikalleen
Taloon tuli toinen auto jossa on koukku (oikein kiukkuinen vetoauto, 1.6 Octavia), niin tässä sitä ei tästä eteenpäin enää tarvita.
Ei ole kyllä tarvittu tähän mennessäkään, että senkin puoleen saa luvan lähteä...
Sanokaa vaan jos häiritsee tämä kuvasaaste, koitin "downgreidata" kuvat aika pieniksi tiedostokooltaan (n.60 kB/kpl), joten lataa ehkä mobiilikaistallakin.
https://dl.dropboxusercontent.com/s/02x ... 055901.jpg
Vähänhän tuota voisi vielä hieroa alemmas... Ja ens viikolla tulee taakse vielä 13mm lätyt.
Parempia kuvia otan joskus kun jaksan roudata kameran mukaan. Nyt kävin vain töistä kotiin ajellessa nopeesti pesemässä auton. :P
https://dl.dropboxusercontent.com/s/rd3 ... 055947.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/s/2ir ... 060144.jpg
Vielä kun jaksaisi tuon koukun joskus raapia h*lvettiin. Ja koodata jenkkiparkit ja hankkia projektoriumpiot ja ja ja...
Mut kyllähän se nyt alkaa olemaan jo sinnepäin.
Vanteiden väri ei kyllä päässyt aamuhämärässä oikein oikeuksiinsa. Enkä itsekään ole vielä auringossa nähnyt koko settiä auton alla, kun illalla klo 21 sain vasta pyörät alle.
Mut itse olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Etenkin kun mietitään auton "rakentamiseen" käytettyä budjettia. ;)
Edit: kuvat linkeiksi, alempana paremmat kuvat...
https://dl.dropboxusercontent.com/s/02x ... 055901.jpg
Vähänhän tuota voisi vielä hieroa alemmas... Ja ens viikolla tulee taakse vielä 13mm lätyt.
Parempia kuvia otan joskus kun jaksan roudata kameran mukaan. Nyt kävin vain töistä kotiin ajellessa nopeesti pesemässä auton. :P
https://dl.dropboxusercontent.com/s/rd3 ... 055947.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/s/2ir ... 060144.jpg
Vielä kun jaksaisi tuon koukun joskus raapia h*lvettiin. Ja koodata jenkkiparkit ja hankkia projektoriumpiot ja ja ja...
Mut kyllähän se nyt alkaa olemaan jo sinnepäin.
Vanteiden väri ei kyllä päässyt aamuhämärässä oikein oikeuksiinsa. Enkä itsekään ole vielä auringossa nähnyt koko settiä auton alla, kun illalla klo 21 sain vasta pyörät alle.
Mut itse olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Etenkin kun mietitään auton "rakentamiseen" käytettyä budjettia. ;)
Edit: kuvat linkeiksi, alempana paremmat kuvat...
Viimeksi muokannut Markku M., 20.4.2013 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, kyllä tota väriä mietin pitkään, että millä sen toteuttaa. Perustylsät mustat ja grafiitin harmaat oli karsittu heti pois.
Toiset vaihtoehdot olivat käytännössä mintun vihreä ja pinkki. Mut on toi nyt noista vaihtoehdoista se hillityin.
Tuota samaa väriä tulee hillitysti ripoteltuna tosiaan vähän muuallekin autoon. Siitä lisää sitten ens viikolla (jos kerkee toteuttamaan).
Sentin vois kyllä tiputtaa tuota. Paska vaan, kun keulassa ei taida olla enää senttiä varaa pudottaa... :D
Toiset vaihtoehdot olivat käytännössä mintun vihreä ja pinkki. Mut on toi nyt noista vaihtoehdoista se hillityin.
Tuota samaa väriä tulee hillitysti ripoteltuna tosiaan vähän muuallekin autoon. Siitä lisää sitten ens viikolla (jos kerkee toteuttamaan).
Sentin vois kyllä tiputtaa tuota. Paska vaan, kun keulassa ei taida olla enää senttiä varaa pudottaa... :D
Tuossapa parit vähän paremmat kuvat (ihan kameralla otetut!) tältä päivältä pienen quick detailingin jälkeen.
Klikkaamalla pitäisi aueta vähän isompana.
Kyllähän se tietyistä (vääristä ;) kulmista katsottuna on aika korkean näköinen, mutta kelvannee toistaiseksi. Kun ei millään jaksaisi jousia ruveta katkomaan tai vaihtamaan.
Klikkaamalla pitäisi aueta vähän isompana.
Kyllähän se tietyistä (vääristä ;) kulmista katsottuna on aika korkean näköinen, mutta kelvannee toistaiseksi. Kun ei millään jaksaisi jousia ruveta katkomaan tai vaihtamaan.
Eilen ruuvasin keulaa vielä aavistuksen alemmas, olisikohan tuo 7-8mm tippunut. Nyt on säädöt etutolpista "tapissaan", eli vielä jos haluaa pudottaa, niin joutuu jousi- tai iskarin yläpääkauppaan. Onkohan näihin vitoskoppiin edes madaltavia yläpään lautasia saatavilla?
Maski sai samalla sinisen raidan & pyörän pultit mustat OEM-suojat, kun osa pulteista oli ihan kauhean näköisiä ja osa kiiltäviä.
Ja kelikin suosi kuvaajaa... Ja likainen autokin vielä. Voi elämä.
KLIKS
KLIKS
Kaveri tuossa kävi ihmettelemässä kun kuvailin ja totesi, että vanteet (ja ylipäätään koko auto) on luonnossa huomattavasti paremman näköiset kuin kuvissa. Itse olen samaa mieltä.
spacereita taka-akselille odotellessa. Eilen mittailin, että takavanne tulee _täsmälleen_ kaaren kanssa samaan tasoon sivusuunnassa. Nyt jää vähän ikävästi sisään tosiaan. Edessä fitmentti on paljon parempi, vaikka voisihan sitä eteenkin jotkut 5mm limput laittaa.
Maski sai samalla sinisen raidan & pyörän pultit mustat OEM-suojat, kun osa pulteista oli ihan kauhean näköisiä ja osa kiiltäviä.
Ja kelikin suosi kuvaajaa... Ja likainen autokin vielä. Voi elämä.
KLIKS
KLIKS
Kaveri tuossa kävi ihmettelemässä kun kuvailin ja totesi, että vanteet (ja ylipäätään koko auto) on luonnossa huomattavasti paremman näköiset kuin kuvissa. Itse olen samaa mieltä.
spacereita taka-akselille odotellessa. Eilen mittailin, että takavanne tulee _täsmälleen_ kaaren kanssa samaan tasoon sivusuunnassa. Nyt jää vähän ikävästi sisään tosiaan. Edessä fitmentti on paljon parempi, vaikka voisihan sitä eteenkin jotkut 5mm limput laittaa.
7,5J ET40. Hiton vitoskoppa, kun on noin homomaisella etäisyydellä navat kaaresta.
Tänään tuli taakse 13mm limput, huomenna asennus.
Mittailin tuossa, että noilla spacereilla saa pyörät aivan tarkalleen kaaren tasalle, eli huomenna on sitten takana 7,5" ET27. Nappaan jonkun kuvan, kunhan saa limput väliin.
Eteen menisi joku ehkä 8mm spaceria, että pyörä olisi tasan kaaren tasalla, mutta ottaa nyt jo isommissa heitoissa vähän kaareen kiinni jos renkaat on käännettynä. Pitää jossain välissä vähän katsoa noita etukaaria (siihen sisäloksun kiinnikkeeseenhän tuo kiinni ottaa...).
Kyllähän noihinkin kaariin saa jotain järkevääkin vannetta mahtumaan, mutta menee aika millipeliksi & kaarien muokkailuksi. Jopa 9,5" on jotkut sovittanut taakse vakiokaariin, mutta itse en kyllä jaksa ryhtyä moiseen. Eteen ei kyllä kovin kummoista vannetta edes saa ilman isompia muokkauksia. 7,5" ET40 on tosiaan jo aika lähellä kaarta:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/69f ... g_NS20.jpg
^Tuohon tuuma lisää leveyttä samalla offsetillä, niin ollaankin jo liki 13mm ulompana ja vanne on kaaresta pihalla.
Huomenna varmaankin koodaillaan myös jenkkiparkit.
Tänään tuli taakse 13mm limput, huomenna asennus.
Mittailin tuossa, että noilla spacereilla saa pyörät aivan tarkalleen kaaren tasalle, eli huomenna on sitten takana 7,5" ET27. Nappaan jonkun kuvan, kunhan saa limput väliin.
Eteen menisi joku ehkä 8mm spaceria, että pyörä olisi tasan kaaren tasalla, mutta ottaa nyt jo isommissa heitoissa vähän kaareen kiinni jos renkaat on käännettynä. Pitää jossain välissä vähän katsoa noita etukaaria (siihen sisäloksun kiinnikkeeseenhän tuo kiinni ottaa...).
Kyllähän noihinkin kaariin saa jotain järkevääkin vannetta mahtumaan, mutta menee aika millipeliksi & kaarien muokkailuksi. Jopa 9,5" on jotkut sovittanut taakse vakiokaariin, mutta itse en kyllä jaksa ryhtyä moiseen. Eteen ei kyllä kovin kummoista vannetta edes saa ilman isompia muokkauksia. 7,5" ET40 on tosiaan jo aika lähellä kaarta:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/69f ... g_NS20.jpg
^Tuohon tuuma lisää leveyttä samalla offsetillä, niin ollaankin jo liki 13mm ulompana ja vanne on kaaresta pihalla.
Huomenna varmaankin koodaillaan myös jenkkiparkit.
En tiedä miltä ne Passatissa tosiaan näyttää, kun vilkut on siellä alhaalla puskurissa, mutta tässä jotain ohjeita (pitäisi päteä Passatiinkin, ainakin ohjainlaitteen varaosanumeron perusteella?).
http://www.golfmkv.com/forums/attachmen ... 1192628446
sivulla 17
http://www.golfmkv.com/forums/attachmen ... 1192628446
sivulla 17
Ja päivitelläänpä hieman.
Eli tänään alkoi tuunaaminen tästä. Nuo piti jollain saada taka-akselille, koska pyörät jäivät ikävästi sisään kaareen. 13mm keskittävät limput + Saksan pojan lähettelemät pitkät pultit.
Oli muuten hienosti tehty spacerit, oikein nimikoitu ja kaikkea! :D Kiitokset tästä nimimerkille Nikko3.
Samalla hankintosiaan tällaisetfoorumin kautta, ettei tarvitse ruosteisia pultteja katsella.
Spacerit suhautin mustaksi, ettei paista ikävästi vanteen välistä.
Korvaamaton apuväline rengastöissä: Festool & adapteri, johon käy 3/4" hylsy / jatkovarsi! Suosittelen! :)
Tässä välissä kävin huuhtaisemassa auton, kun oli niin kurainen.
Lopputulos oli aika "flush". Nyt takana siis 7.5" ET27.
Jaksoin napata jopa jonkun ns. kunnollisen kuvankin:
Klikkaamalla isoksi.
Nyt alkaa auto olemaan omaan silmään jo huomattavasti paremman näköinen.
"Jenkkiparkitkin" tosiaan koodailtiin toimintaan, mutta niistä nyt ei mitään kunnollista kuvaa ole vielä.
Eli tänään alkoi tuunaaminen tästä. Nuo piti jollain saada taka-akselille, koska pyörät jäivät ikävästi sisään kaareen. 13mm keskittävät limput + Saksan pojan lähettelemät pitkät pultit.
Oli muuten hienosti tehty spacerit, oikein nimikoitu ja kaikkea! :D Kiitokset tästä nimimerkille Nikko3.
Samalla hankintosiaan tällaisetfoorumin kautta, ettei tarvitse ruosteisia pultteja katsella.
Spacerit suhautin mustaksi, ettei paista ikävästi vanteen välistä.
Korvaamaton apuväline rengastöissä: Festool & adapteri, johon käy 3/4" hylsy / jatkovarsi! Suosittelen! :)
Tässä välissä kävin huuhtaisemassa auton, kun oli niin kurainen.
Lopputulos oli aika "flush". Nyt takana siis 7.5" ET27.
Jaksoin napata jopa jonkun ns. kunnollisen kuvankin:
Klikkaamalla isoksi.
Nyt alkaa auto olemaan omaan silmään jo huomattavasti paremman näköinen.
"Jenkkiparkitkin" tosiaan koodailtiin toimintaan, mutta niistä nyt ei mitään kunnollista kuvaa ole vielä.
Vaihdoitko koiranluita lyhyemmiksi samalla kun vaihdoit alustan? Itsellä nyt tuo TA-Technix alla. Navasta kaareen taitaa olla 330mm ja säätövaraa _ylemmäksi_ ehkä 2cm, joten tuolla saa ainakin edestä auton tonttiin. Terävissä töyssyissä joku kolahtaa. Aluksi luulin että rengas ottaa kiinni siihen ylimmäiseen sisälokarin kiinnikkeen ruuviin, mutta nyt rupesin miettimään että voikohan se olla kallistuksenvakaaja mikä kolahtaa kiinni tukivarteen.
Eikös sulla ota ollenkaan töyssyissä sinne sisälokarin kiinnikeisiin rengas kiinni, jos noilla spacereillä passasit vanteet kaaren tasalle?
Eikös sulla ota ollenkaan töyssyissä sinne sisälokarin kiinnikeisiin rengas kiinni, jos noilla spacereillä passasit vanteet kaaren tasalle?
Oho, enpä ollut huomannut ollenkaan että tännekin oli joku kirjoittanut.
En vaihdellut muuta kuin alustan (iskarit ja jouset). Vähän raapii edessä sisäloksun kiinnitysruuviin kun rajusti kanttailee tai ajaa isompiin heittoihin. Spacerithan tulivat siis taka-akselille.
Ei tossa kallistuksenvakaaja pääse mitenkään madaltaessa tukivarteen mun mielestä ainakaan ottamaan? Tai sitten pitää olla jo todella rajusti pudotusta?
Ja vielä vähemmän vetoakseliin, niinkuin etuvetoisissa mk4-pohjaisissa autoissa.
Kyllähän pojat sanoivat, että jos mk5:n haluaa oikeasti tonttiin, niin pitää tehdä kyllä melkoisia temppuja.
Omaan mietin lyhyempiä jousia, mutta kun ei ole hajuakaan noista jousivakioista, niin se vähän sitten jäi. JOMillekin laitoin mailia, mutta eivät koskaan vastanneet. Keula ei siis tästä enempää tipu JOMeilla ilman muutoksia (kts. kuva). Perä on oikeasti vähän matalammalla, epätasaisella alustalla kun kuvailin.
Autolle en oo nyt jaksanut oikein tehdä mitään. Pessyt, kiillottanut, vahannut, tankannut ja ajanut vain. Kunhan saa vähän näitä muita projekteja alta pois, niin sitten tähän vähän jotain. Ja joulukuussa veronpalautukset hyötykäyttöön ja sisusta vaihtoon. Uusia vanteitakin oon jo miettinyt, mutta ne on sitten ens kesän juttuja, tämä kesä mennään näillä.
Tuossapa vielä loppukevennykseksi yksi tämänpäiväinen ruutu sateen jäljiltä:
Klikkaamalla suuremmaksi.
En vaihdellut muuta kuin alustan (iskarit ja jouset). Vähän raapii edessä sisäloksun kiinnitysruuviin kun rajusti kanttailee tai ajaa isompiin heittoihin. Spacerithan tulivat siis taka-akselille.
Ei tossa kallistuksenvakaaja pääse mitenkään madaltaessa tukivarteen mun mielestä ainakaan ottamaan? Tai sitten pitää olla jo todella rajusti pudotusta?
Ja vielä vähemmän vetoakseliin, niinkuin etuvetoisissa mk4-pohjaisissa autoissa.
Kyllähän pojat sanoivat, että jos mk5:n haluaa oikeasti tonttiin, niin pitää tehdä kyllä melkoisia temppuja.
Omaan mietin lyhyempiä jousia, mutta kun ei ole hajuakaan noista jousivakioista, niin se vähän sitten jäi. JOMillekin laitoin mailia, mutta eivät koskaan vastanneet. Keula ei siis tästä enempää tipu JOMeilla ilman muutoksia (kts. kuva). Perä on oikeasti vähän matalammalla, epätasaisella alustalla kun kuvailin.
Autolle en oo nyt jaksanut oikein tehdä mitään. Pessyt, kiillottanut, vahannut, tankannut ja ajanut vain. Kunhan saa vähän näitä muita projekteja alta pois, niin sitten tähän vähän jotain. Ja joulukuussa veronpalautukset hyötykäyttöön ja sisusta vaihtoon. Uusia vanteitakin oon jo miettinyt, mutta ne on sitten ens kesän juttuja, tämä kesä mennään näillä.
Tuossapa vielä loppukevennykseksi yksi tämänpäiväinen ruutu sateen jäljiltä:
Klikkaamalla suuremmaksi.
Kiitosta vaan!
Ei tuossa ollut työtä oikeastaan muualla kuin vasemman etutolpan kanssa. Joutui irroittamaan vetoakselin navasta, että mahtui tulemaan alkuperäinen tolppa pois. Mut JOMi meni sitten ihan kivutta paikalleen, kun on vajaa 10 senttiä alkuperäistä tolppaa lyhyempi.
Taakse vaihdettiin jouset tyylillä "hazard". Eli alatukivarren pultit vaan irti mallilla "pam" ja vakiojouset pois & uudet tilalle. ;)
Muutenhan tuo oli vain muttereiden ja pulttien irti pyörittelyä ja takaisin laittamista.
Tuossa yksi uusi kuva btw:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0636_n.jpg
Ei tuossa ollut työtä oikeastaan muualla kuin vasemman etutolpan kanssa. Joutui irroittamaan vetoakselin navasta, että mahtui tulemaan alkuperäinen tolppa pois. Mut JOMi meni sitten ihan kivutta paikalleen, kun on vajaa 10 senttiä alkuperäistä tolppaa lyhyempi.
Taakse vaihdettiin jouset tyylillä "hazard". Eli alatukivarren pultit vaan irti mallilla "pam" ja vakiojouset pois & uudet tilalle. ;)
Muutenhan tuo oli vain muttereiden ja pulttien irti pyörittelyä ja takaisin laittamista.
Tuossa yksi uusi kuva btw:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0636_n.jpg
Tekis mieli saada napsu alemmas, mutta JOMeista on säädöt keulasta tapissaan... Perää olis varaa pudottaa vielä vaikka kuinka.
Joutuuko tässä vielä jousiostoksille? Perse, kun ei oo hajuakaan noista jousivakioista. Eikä kyllä orkkisjousien mitoistakaan.
Eikä pelkästään sen takia kyllä huvita ryhtyä purkamaan, että pääsisi mittailemaan.
Joutuuko tässä vielä jousiostoksille? Perse, kun ei oo hajuakaan noista jousivakioista. Eikä kyllä orkkisjousien mitoistakaan.
Eikä pelkästään sen takia kyllä huvita ryhtyä purkamaan, että pääsisi mittailemaan.
Ei oo apujousia tuossa alustassa.
Jouset on tämän malliset: http://www.jrstyling.net/images/kuvat/741058_4.jpg
Periaatteessahan tuota alapäästä voisi sentin verran lyhentää, mutta emmätiedä onks se vaivan arvosta. Ja istuuko jousi sitten enää kunnolla tuossa lautasessa jnejne...
Jouset on tämän malliset: http://www.jrstyling.net/images/kuvat/741058_4.jpg
Periaatteessahan tuota alapäästä voisi sentin verran lyhentää, mutta emmätiedä onks se vaivan arvosta. Ja istuuko jousi sitten enää kunnolla tuossa lautasessa jnejne...
Nyt en kyllä tajunnut, että mitä tarkoitat? Eli ei varmaankaan ole. Mun mielestä tuo tolppa ei pääse tulemaan olasta läpi asti ollenkaan.
Edit: jos tarkoitit sitä ohjuriliuskaa tuossa tolpassa, niin se ei taas tuon mallisessa tolpassa vaikuta siihen, miten syvälle tolppa menee olkaan. Eli se ei "pidä" tolppaa paikallaan, se vaan ohjaa tolpan oikeassa asennossa olkaan.
Ei ole siis samanlainen kuin esim mk4 Golfissa, jossa reikä sattuu kohdalleen.
Tuossa illalla BIFfissa spekuloitiin tätä ja kai ne lyhyet ja jäykät jouset on ainoo järkevä vaihtoehto. Mut kattoo nyt. Raapi se Visulahdessa pohjastaan asfalttiin jo tuollakin setupilla. :D
Edit: jos tarkoitit sitä ohjuriliuskaa tuossa tolpassa, niin se ei taas tuon mallisessa tolpassa vaikuta siihen, miten syvälle tolppa menee olkaan. Eli se ei "pidä" tolppaa paikallaan, se vaan ohjaa tolpan oikeassa asennossa olkaan.
Ei ole siis samanlainen kuin esim mk4 Golfissa, jossa reikä sattuu kohdalleen.
Tuossa illalla BIFfissa spekuloitiin tätä ja kai ne lyhyet ja jäykät jouset on ainoo järkevä vaihtoehto. Mut kattoo nyt. Raapi se Visulahdessa pohjastaan asfalttiin jo tuollakin setupilla. :D
Siis ei tarvi olasta läpi tullakkaan, mutta onko siinä olkaan kiinniottavassa iskarin alapäässä tällainen huullos http://postimg.org/image/hm3saafvf/?
Tuota huullosta lyhentämällä laskee tolppa alemmas ja sitä kautta koko keula alemmas.
Kuva lainattu Variantclubin puolelta kotkan kuvista joka omasta 3c:stä poisti tuon huulloksen onnistuneesti.
Tuota huullosta lyhentämällä laskee tolppa alemmas ja sitä kautta koko keula alemmas.
Kuva lainattu Variantclubin puolelta kotkan kuvista joka omasta 3c:stä poisti tuon huulloksen onnistuneesti.
Juu, niinhän se tulee, mutta en kyllä tuota olkaa lähde silpomaan millään tavalla.
Jetan JOMeissa tuo alumiiniholkki loksahtaa "pohjaan asti", siellä ei ole siis sisällä mitään tuollaisia huulloksia.
Eli kuten jo sanoinkin, lyhyemmät jouset taitaa olla se ainoa vaihtoehto. Tosin en tiedä onko siinäkään järkeä, saattaa iskarit ruveta pohjaamaan..?
Jetan JOMeissa tuo alumiiniholkki loksahtaa "pohjaan asti", siellä ei ole siis sisällä mitään tuollaisia huulloksia.
Eli kuten jo sanoinkin, lyhyemmät jouset taitaa olla se ainoa vaihtoehto. Tosin en tiedä onko siinäkään järkeä, saattaa iskarit ruveta pohjaamaan..?
Klikkaamalla suuremmaksi.
Parit räpsyt eiliseltä illalta / viimeyöltä. Samalla tuli vähän testailtua ja tarkenneltua tuota uutta linssiä (Nikkor 35mm f/1.8G). Samanlainen oli edellisessä rungossa (D3100) lainassa kaverilta pariin otteeseen, mutta kyllä tuo tuossa nykyisessä rungossa (D7000) pääsee vasta oikeastaan oikeuksiinsa. :)
Nyt olisi takapuskurin palkkikin jo tallissa, enää tarvitsisi tuon takahelman jostain niin saisi koukun raapaistua irti.
Uusi takahelma on vähän turhan kallis mun mielestä (n.170e)... Sakemannit huutaa tarvikemallisesta helmasta kyllä ihan sopuhintoja (jopa alle 40 euroa), mutta toimituskulut 50 euroa ei kuulosta mun korvaan järkevältä. Johan samalla rahalla tulee setti vanteita Euroopasta Suomeen!
Purkamotkin on kyselty läpi, kukaan ei tahdo myydä helmaa erikseen, vaan se tulee aina takapuskurin mukana. Nice.
Tilasin myös 3T Superbin vaihdekepin nupin, kun se on käteen ihan helkkaristi paremman tuntuinen. Ja muutenkin mun mielestä paremman näköinen. Saa nähdä mitä sen asennuksesta tulee.. Varmaan sanomista ainakin.
Eivaan, kattelin netistä, että samalla metodillahan se kiinnittyy keppiin -> Eli näin. Ja tuo pussi on Superbissa, ainakin silmämääräisesti, suurempi kuin Jetassa, eli leikkaa-liimaa tai jotain sinne päin ja hyvä tulee(?).
Sisustakuvan nappasin kun kävin pesemässä penkit painehuuhtelulaitteella. Jumaliste miten musta vesi lähti "puhtaista" penkeistä! :D
Nuppi tuli. Melkoinen ero ainakin allekirjoittaneen mielestä, vaikka onkin vähän "downgreidausta", Skodan osia Volkkariin, hyi... :D
Before
After
Vähän sai käyttää askartelutaitoja & luovaa mielikuvitusta tuon palkeen kiinnittämisessä, kun ei ollut nitojaa (alkuperäisesti palje kiinni niiteillä). Mutta sinnehän se sitten sujahti.
UIkonäköseikkojen lisäksi tuossa nupissa on näppituntumakin aivan älyttömästi parempi kuin alkuperäisessä. Ja hintakaan ei ollut ihan jumalattoman paha (75e toimitettuna, www.superskoda.com ).
Ainakaan jos vertaa näihin VW:n +200e "erikoisnuppeihin" eli GTD, GTI jne...
Että tällaista tällä kertaa. :)
Before
After
Vähän sai käyttää askartelutaitoja & luovaa mielikuvitusta tuon palkeen kiinnittämisessä, kun ei ollut nitojaa (alkuperäisesti palje kiinni niiteillä). Mutta sinnehän se sitten sujahti.
UIkonäköseikkojen lisäksi tuossa nupissa on näppituntumakin aivan älyttömästi parempi kuin alkuperäisessä. Ja hintakaan ei ollut ihan jumalattoman paha (75e toimitettuna, www.superskoda.com ).
Ainakaan jos vertaa näihin VW:n +200e "erikoisnuppeihin" eli GTD, GTI jne...
Että tällaista tällä kertaa. :)
Takana on kyllä varaa vaikka kuinka paljon (lue: useita senttejä) tästäkin alaspäin vielä.
Keula on nyt säätövarojensa puolesta niin alhaalla kuin saa. Ylimmässä asennossa toi on keulasta varmaan 4-5 senttiä vakioo korkeempi. :D
Eli mitä tästä voimme päätellä: nuo valmistajan ilmoittamat säätövarat on kyllä jostain ihan hatusta heitettyjä, niinkuin aina ennenkin.
Keula on nyt säätövarojensa puolesta niin alhaalla kuin saa. Ylimmässä asennossa toi on keulasta varmaan 4-5 senttiä vakioo korkeempi. :D
Eli mitä tästä voimme päätellä: nuo valmistajan ilmoittamat säätövarat on kyllä jostain ihan hatusta heitettyjä, niinkuin aina ennenkin.
Aika jännä kun itsellä samanlainen Jetta myös JOMin alustalla ja edessä on säätövaraa niin paljon että auton korin saa makaamaan vetaria vasten ja takaa kun ottaa säätöpalan pois niin kaari on lähes kiinni 225/35-18 renkaassa, kai niitä on sitten eri malleja?
Niin ja muuten se joka sielä edessä kolahtaa välillä (apukuskin puolella) on juurikin se vetari joka osuu auton koriin, ratkaisujan on "frame notch" joka on ainakin ulkomailla tehty jokaiseen ilmajousitettuun V golffiin/jettaan. Tiedä sitten mitä suomessa katsastusmies semmosesta sanoo?
Niin ja muuten se joka sielä edessä kolahtaa välillä (apukuskin puolella) on juurikin se vetari joka osuu auton koriin, ratkaisujan on "frame notch" joka on ainakin ulkomailla tehty jokaiseen ilmajousitettuun V golffiin/jettaan. Tiedä sitten mitä suomessa katsastusmies semmosesta sanoo?
No on kyllä.
Tosin kaikilla sivuilla lukee, että: "1.4/ TSi/ 1.6/ 2.0/ 2.0T/ DSG/ 1.9TDi", että onko tuo 2.0TDI:n alusta sitten erilainen, tiedä häntä? Vähän kyllä epäilisin että ei ole, kun kaikki muut moottorit on sujuvasti lueteltu tuossa litaniassa ja mukana tulee 50->55 holkitkin...
Onks ne sun tolpat tämän näköiset: http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... bJ5Flg.jpg
Vai tämän näköiset: http://www.jomtuning.ru/files/products/ ... 4fdd287d51
Mulla on nuo alemmat, eli "tynnyrin" mallisilla etujousilla. Jousen lanka näyttäisi olevan ainakin pirusti jämäkämmän näköistä kuin noissa tavallisissa kynäjousitolpissa.
Tosin kaikilla sivuilla lukee, että: "1.4/ TSi/ 1.6/ 2.0/ 2.0T/ DSG/ 1.9TDi", että onko tuo 2.0TDI:n alusta sitten erilainen, tiedä häntä? Vähän kyllä epäilisin että ei ole, kun kaikki muut moottorit on sujuvasti lueteltu tuossa litaniassa ja mukana tulee 50->55 holkitkin...
Onks ne sun tolpat tämän näköiset: http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... bJ5Flg.jpg
Vai tämän näköiset: http://www.jomtuning.ru/files/products/ ... 4fdd287d51
Mulla on nuo alemmat, eli "tynnyrin" mallisilla etujousilla. Jousen lanka näyttäisi olevan ainakin pirusti jämäkämmän näköistä kuin noissa tavallisissa kynäjousitolpissa.
Apujouset eivät kyllä tee mitään mikä vaikuttaisi ajo"mukavuuteen". Nehän painuvat aivan kokonaan kasaan, kun auton paino lasketaan niiden päälle. Lähinnä ovat tarkoitettu pitämään pääjousta paikallaan, jos tulee rajumpaa ulosjoustoa.
Mulla on siis "samat" tolpat. Varmaan jotain valuvikaisia paskoja. :D Kierteen puolessa välissä oli keula korkeammalla kuin vakiolla sportline-jousituksella...
Eikä tuossa nyt kauheasti ole kasausvaihtoehtojakaan, kun ylälautanen tulee yhdellä mutterilla iskarin männän varteen kiinni ja se koko paska sitten kolmella pultilla iskaritorniin. :D
Eikä alapää mene olkaan sen syvemmälle kuin mitä se tällä hetkellä on.
Mulla on siis "samat" tolpat. Varmaan jotain valuvikaisia paskoja. :D Kierteen puolessa välissä oli keula korkeammalla kuin vakiolla sportline-jousituksella...
Eikä tuossa nyt kauheasti ole kasausvaihtoehtojakaan, kun ylälautanen tulee yhdellä mutterilla iskarin männän varteen kiinni ja se koko paska sitten kolmella pultilla iskaritorniin. :D
Eikä alapää mene olkaan sen syvemmälle kuin mitä se tällä hetkellä on.
Ainakin eibachin coilovereihin sai apujousia eri jäykkyyksillä joista on todellista hyötyä mutta näissä halppis alustoissa ne saa ilmeisesti käsin painettua kasaan. On kyllä merkillinen juttu, tuo alusta oli kyllä paikoillaan jo ku auton ostin, mutta en usko että sitä mitenkään on modattukkaan. Mulla oli talvella ruuvattu edestä ja takaa lähes ylimpään asentoon ja silti 225/45-17" kumit oli lähes kaaren tasalla.
Joko takahelma on löytynyt? iIellä on kans siinä kolo kun otin vetokoukun pois, meinasin kyllä iha jos muovihitsais sen umpeen kun puskuri pitäis muutenki maalata uusiksi naarmujen takia.
Joko takahelma on löytynyt? iIellä on kans siinä kolo kun otin vetokoukun pois, meinasin kyllä iha jos muovihitsais sen umpeen kun puskuri pitäis muutenki maalata uusiksi naarmujen takia.
Ei ole vielä helmaa löytynyt. Tosin nyt on tullut tuhalttua rahaa muihin hommiin sen verran, että se nyt saa vielä odotella... Eikä ole tullut siis etsittyäkään.
Varmaan jossain vaiheessa pitää uusi tilailla, kun käytettynä ei tunnu irtoavan kuin puskurin mukana, eikä luotto noihin tarvikeosiin ole kovinkaan kova tuon etulipan jälkeen.
Varmaan jossain vaiheessa pitää uusi tilailla, kun käytettynä ei tunnu irtoavan kuin puskurin mukana, eikä luotto noihin tarvikeosiin ole kovinkaan kova tuon etulipan jälkeen.
Itelläni 1.4tsi jetta mihin asensin vmaxxin alustan. Edessä vielä vara puottaa noin 1.5senttiä ja tällä hetkellä ei mene sormi renkaan ja kaaren väliin. Takana vielä vara pudottaa noin 2 senttiä, niin vielä kaaren ja renkaan välissä noin se 2 senttiä, eli säätölautanen pitää todennäköisesti poistaa. Ite ajattelin prässätä vielä nuo vakiojouset niin saa varmasti auton alas. Eli jouset vaan jousipuristimet tiukalle ja paketti uuniin muutamaksi tunniksi.
Onkos muilla ollut miten tiukassa takaiskari? Ite en saanut sitä irti ku alapään pultti oli niin tiukassa, niin tuli vaihdettua vaa takajouset.
Onkos muilla ollut miten tiukassa takaiskari? Ite en saanut sitä irti ku alapään pultti oli niin tiukassa, niin tuli vaihdettua vaa takajouset.
Omasta kyllä irtosi ihan pienellä pulttikoneella lähes täysin vaivatta.
Niinkuin kaikki muutkin pultit jokapuolelta autoa. Melkein piti ihmetellä. :D Jopa raidetankojen säädöt aukesivat ihan rannevoimin kiintolenkeillä.
Ja mitä noihin jousien prässäämisiin tulee, niin itse en lähtisi tuolle linjalle. Menee kuitenkin jousista vakiot ihan perseelleen, kun ne käyttää lämpöisenä. Voi jopa kovettua ja mennä riksraks-poikki, joka on ehkä epätodennäköisempää kuin metallin väsyminen ja jousiominaisuuksien katoaminen, josta aiheutuu taas se, että ne jouset painuu vielä enemmän kasaan, kun auton paino lasketaan niiden päälle...
Ei ne uudet lyhyemmät jouset nyt NIIN kalliita ole. Tietty massat / jousivakiot pitää olla tiedossa. Itse ajattelin ehkäpä teettää omaan lyhkäsemmät jouset, kun ei kuulemma montaa kymppiä maksa teetetytkään jouset / pari. Pitäisi vain keksiä, että minkä jäykkyyksiset ne pitäisi olla. Akselimassan perusteella voi tulla vähän löysät (alkuperäisjousta vastaavat)? Varmasti jousiseppä itse osaisi opastaa aiheessa. Täytynee ottaa yhteyttä, kunhan jaksaisi purkaa ensin tolpan irti ja mitata nykyisen jousen pituuden ja sisähalkaisijan... Hirvee homma. :D JOMiltakaan ei mitään tietoa irronnut, kun lähettelin sähköpostia joskus alkukesästä/loppukeväästä.
Niinkuin kaikki muutkin pultit jokapuolelta autoa. Melkein piti ihmetellä. :D Jopa raidetankojen säädöt aukesivat ihan rannevoimin kiintolenkeillä.
Ja mitä noihin jousien prässäämisiin tulee, niin itse en lähtisi tuolle linjalle. Menee kuitenkin jousista vakiot ihan perseelleen, kun ne käyttää lämpöisenä. Voi jopa kovettua ja mennä riksraks-poikki, joka on ehkä epätodennäköisempää kuin metallin väsyminen ja jousiominaisuuksien katoaminen, josta aiheutuu taas se, että ne jouset painuu vielä enemmän kasaan, kun auton paino lasketaan niiden päälle...
Ei ne uudet lyhyemmät jouset nyt NIIN kalliita ole. Tietty massat / jousivakiot pitää olla tiedossa. Itse ajattelin ehkäpä teettää omaan lyhkäsemmät jouset, kun ei kuulemma montaa kymppiä maksa teetetytkään jouset / pari. Pitäisi vain keksiä, että minkä jäykkyyksiset ne pitäisi olla. Akselimassan perusteella voi tulla vähän löysät (alkuperäisjousta vastaavat)? Varmasti jousiseppä itse osaisi opastaa aiheessa. Täytynee ottaa yhteyttä, kunhan jaksaisi purkaa ensin tolpan irti ja mitata nykyisen jousen pituuden ja sisähalkaisijan... Hirvee homma. :D JOMiltakaan ei mitään tietoa irronnut, kun lähettelin sähköpostia joskus alkukesästä/loppukeväästä.
Noniin, vähän aikaa ollut hiljaiseloa, mutta tästä se kevättä kohti pikkuhiljaa muuntautuu tämäkin vessa.
A8 Winterfelgenit on myyty, uudet vanteet on tulossa. Vanteen halkaisija kasvoi tuumalla ja leveys edessä yhdellä, takana kahdella tuumalla. Näistä lisää tuonnempana.
Eilen illalla sain kaupat lukkoon sisustankin suhteen. Mk5 GTI:n antrasiitin väriset nahat on siis tulossa. Englannista tosin, että etuovipahvit joutuu verhoilemaan / verhoiluttamaan itse.
Vauhtipyörä & kytkinpakettikin pitäisi tilata. Ajattelin suosiolla laittaa kovan vauhtiksen, jos tätä joskus innostuu vaikka virittämään.
Ja ne ajovaloumpiotkin pitäisi tosiaan talven aikana vielä vaihtaa.
Hiljaa hyvä tulee. ;)
A8 Winterfelgenit on myyty, uudet vanteet on tulossa. Vanteen halkaisija kasvoi tuumalla ja leveys edessä yhdellä, takana kahdella tuumalla. Näistä lisää tuonnempana.
Eilen illalla sain kaupat lukkoon sisustankin suhteen. Mk5 GTI:n antrasiitin väriset nahat on siis tulossa. Englannista tosin, että etuovipahvit joutuu verhoilemaan / verhoiluttamaan itse.
Vauhtipyörä & kytkinpakettikin pitäisi tilata. Ajattelin suosiolla laittaa kovan vauhtiksen, jos tätä joskus innostuu vaikka virittämään.
Ja ne ajovaloumpiotkin pitäisi tosiaan talven aikana vielä vaihtaa.
Hiljaa hyvä tulee. ;)
Pientä projektin tynkää taas saatu aikaan.
Ovipahvit jätin kokonaan pois, koska englannin mallin etupahvit ovat peilikuvat meidän europahveista ja itse tehtynä etupahvit eivät olisi todennäköisesti täsmänneet sävyltään sitten alkuperäisiin takapahveihin.
Joten päätin tehdä itse ja säästää.
Tässä projektia pahvien verhoilusta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=189418
Penkitkin ovat jo kiinni, huomenna vielä pientä sähköhommaa ristiselän tukien kanssa.
Tässä projektikertomus penkkien vaihdosta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=189517
Ja vielä lopuksi yksi kuva lopputuloksesta:
Oviverhouksen keskiosa on musta, penkit antrasiitin väriset, mutta ainakaan livenä tuo ero ei haittaa, lähinnä kivaa kontrastia.
Penkit ovat tosi hyvät istua, ainoa asia mikä vähän häiritsee on istuimen korkeus, sportline-penkit menivät muutaman sentin alemmas.
Takapenkin sivupalat ovat vielä saapumatta, penkkien myyjää kovisteltu viimeiksi tänään, ja (taas kerran) lupasi ne minulle kyllä toimittaa. Jos ei ala huomenna seurantakoodia tippumaan mulle, niin eBayn resolution center alkaa laulamaan...
Etu-keskikyynärnojan verhous pitäisi teettää todennäköisesti verhoilijalla uusi, jos löytyisi vaikka edes lähelle istuinten sävyistä nahkaa/keinonahkaa.
Jos jotakuta kiinnostaa liki virheettömät tummat (antrasiitin väriset) sportline-penkit (etu- ja takaistuimet kokonaisuudessaan), niin yhdet sellaiset olisi ylimääräisenä. Kuvia voin laittaa halukkaille ja neuvoja asennukseen saa myös.
Ovipahvit jätin kokonaan pois, koska englannin mallin etupahvit ovat peilikuvat meidän europahveista ja itse tehtynä etupahvit eivät olisi todennäköisesti täsmänneet sävyltään sitten alkuperäisiin takapahveihin.
Joten päätin tehdä itse ja säästää.
Tässä projektia pahvien verhoilusta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=189418
Penkitkin ovat jo kiinni, huomenna vielä pientä sähköhommaa ristiselän tukien kanssa.
Tässä projektikertomus penkkien vaihdosta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=189517
Ja vielä lopuksi yksi kuva lopputuloksesta:
Oviverhouksen keskiosa on musta, penkit antrasiitin väriset, mutta ainakaan livenä tuo ero ei haittaa, lähinnä kivaa kontrastia.
Penkit ovat tosi hyvät istua, ainoa asia mikä vähän häiritsee on istuimen korkeus, sportline-penkit menivät muutaman sentin alemmas.
Takapenkin sivupalat ovat vielä saapumatta, penkkien myyjää kovisteltu viimeiksi tänään, ja (taas kerran) lupasi ne minulle kyllä toimittaa. Jos ei ala huomenna seurantakoodia tippumaan mulle, niin eBayn resolution center alkaa laulamaan...
Etu-keskikyynärnojan verhous pitäisi teettää todennäköisesti verhoilijalla uusi, jos löytyisi vaikka edes lähelle istuinten sävyistä nahkaa/keinonahkaa.
Jos jotakuta kiinnostaa liki virheettömät tummat (antrasiitin väriset) sportline-penkit (etu- ja takaistuimet kokonaisuudessaan), niin yhdet sellaiset olisi ylimääräisenä. Kuvia voin laittaa halukkaille ja neuvoja asennukseen saa myös.
Joo, pitää vähän koittaa lämmitellä tuota nahkaa paikkapaikoin, jos saisi noita venymiä vähän kiristeltyä. Like this: http://www.youtube.com/watch?v=MTZpRiLq_TA
Lähinnä takapenkin selkänojan keskiosasta (kyynärnojan alapinnasta), parista niskatuesta ja etuistuimista paikkapaikoin. Muuten penkit ovat kyllä ihan ryhdissään. Pari pientä terävämpää painaumaa löytyy, mutta niille ei varmaankaan voi mitään?
Sitten tietty kunnollinen putsaus & hoitoaine pintaan. Tavoitteena mattapintainen viimeistely, kiiltävät nahkapenkit on jotain aivan järkyttävää.
Pitäisi vähän nahkavärillä paikata tuota nykyistä apukuskin penkkiä, entistä kuskin penkkiä siis. Selkänojan sivuttaistuessa lievä kuluma (väri vähän haalistunut, muttei nahan pinta kuitenkaan rikki).
GTI polkimet asentelin äsken (kiitokset toniha), samalla rakentelin nuo hyppyjohdot penkin ristiseläntukien säädöille. Nyt pelaa kaikki, niinkuin pitääkin!
Toki 30A sulakkeen takana nyt koko penkin sähköt, joten saattaa sulake palaa jos penkinlämmitin on täysillä ja säätää ristiseläntukea. Mutta ei oikein mielenkiinto riittänyt ruveta vetämään sulakerasialta uutta johtoa penkille saakka.
Penkkien myyjä laittoi eilen kovistelun jälkeen tosiaan viestiä, että saan tänään seurantakoodin takapenkin selkänojan sivupaloista. Jumaleissön että pitää tehdä asiat hankalan kaavan mukaisesti...
Lähinnä takapenkin selkänojan keskiosasta (kyynärnojan alapinnasta), parista niskatuesta ja etuistuimista paikkapaikoin. Muuten penkit ovat kyllä ihan ryhdissään. Pari pientä terävämpää painaumaa löytyy, mutta niille ei varmaankaan voi mitään?
Sitten tietty kunnollinen putsaus & hoitoaine pintaan. Tavoitteena mattapintainen viimeistely, kiiltävät nahkapenkit on jotain aivan järkyttävää.
Pitäisi vähän nahkavärillä paikata tuota nykyistä apukuskin penkkiä, entistä kuskin penkkiä siis. Selkänojan sivuttaistuessa lievä kuluma (väri vähän haalistunut, muttei nahan pinta kuitenkaan rikki).
GTI polkimet asentelin äsken (kiitokset toniha), samalla rakentelin nuo hyppyjohdot penkin ristiseläntukien säädöille. Nyt pelaa kaikki, niinkuin pitääkin!
Toki 30A sulakkeen takana nyt koko penkin sähköt, joten saattaa sulake palaa jos penkinlämmitin on täysillä ja säätää ristiseläntukea. Mutta ei oikein mielenkiinto riittänyt ruveta vetämään sulakerasialta uutta johtoa penkille saakka.
Penkkien myyjä laittoi eilen kovistelun jälkeen tosiaan viestiä, että saan tänään seurantakoodin takapenkin selkänojan sivupaloista. Jumaleissön että pitää tehdä asiat hankalan kaavan mukaisesti...
Penkkejä tuossa puhdistelin ja hoitelin. Samalla vähän kiristelin nahkoja kuumailmapuhaltimella. Tuossa joku before/after maistiainen, mitä sain aikaan:
Tätä kannattaa kokeilla ensin vaikka jollain irtonahkapalalla, jos mielii omiin penkkeihinsä testata. Nahan kiristymisen ja palamisen rajat ovat todella lähellä toisiaan. Itsekin parista kohtaa sain nahkaa vähän kärtsättyä, mutten onneksi kovinkaan näkyvästi/pahasti (ei tajua, ellei sormella osoita kohtia).
Penkit näyttivät ennen nahanhoitoainetta tältä:
Tuohon pyyhkäsin vielä pintaan Malcon Leather Conditionerin. Jätti ehkä emaan makuun vähä turhan kiiltävän pinnan, mutta nahka pehmeni kyllä ihan selkeästi. Pitää varmaan jossain vaiheessa vielä kissasaippuaa kokeilla ainakin, tahtoisin pinnasta mahdollisimman matan, niinkuin aikaisemmin totesinkin.
Nahkaväriä en ole kerennyt hommaamaan, mutta kyynärnojan purin ja kiikutin tänään verhoomoon ( http://verhoomotiina.fi ), pitäisi olla lähiaikoina kuulemma noudettavissa. Takapenkin sivuille tulevat pyöränkotelon verhouspalatkin ovat jo Suomessa, varmaan huomenna/ylihuomenna mulla.
Harmaat alkuperäiset velour-matotkin kävin tänään hakemassa (thanks to AUQ). Kesäkäyttöönhän nuo tulee, talvella tahtoo kaikki lumi sulaa ja jäätyä noihin kangasmattoihin ja sitten ei ole enää kellään kivaa...
Sisustamuutokset alkaisi siis paria pikku juttua lukuunottamatta olemaan loppusuoralla. Penkit on kyllä aivan tajuttoman a) hyvät istua b) hyvän näköiset!
Ostakaahan joku noi entiset Sportline-penkit pois! Comfortline/Trendline/Firstline/mitänäitänyton Jettaan/Golfiin tosi kiva ja edullinen sisustamuutos! -> http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=189583
Niin ja maskiin tilasin GTD:n merkin. ;)
Vanteille pitäisi ostella vielä kumit. 215/45 @ 8,5 & 235/35 @ 9,5 on pyörinyt mielessä. Profiilit saa heittää, kun vetotapa on väärä. ;)
Pitäisi mallata takavannetta alle, että miten passaa kaareen. Vanteen speksit siis 9,5x19 ET45.
Tulee ilmeisesti aikalailla kaaren tasalle, kun 9,5x18 ET40 tulee aavistuksen yli kaaren...
Jos ei meinaa asettua, niin sitten pitää käännellä camberia ja / tai rullata aavistuksen kaaria.
Tätä kannattaa kokeilla ensin vaikka jollain irtonahkapalalla, jos mielii omiin penkkeihinsä testata. Nahan kiristymisen ja palamisen rajat ovat todella lähellä toisiaan. Itsekin parista kohtaa sain nahkaa vähän kärtsättyä, mutten onneksi kovinkaan näkyvästi/pahasti (ei tajua, ellei sormella osoita kohtia).
Penkit näyttivät ennen nahanhoitoainetta tältä:
Tuohon pyyhkäsin vielä pintaan Malcon Leather Conditionerin. Jätti ehkä emaan makuun vähä turhan kiiltävän pinnan, mutta nahka pehmeni kyllä ihan selkeästi. Pitää varmaan jossain vaiheessa vielä kissasaippuaa kokeilla ainakin, tahtoisin pinnasta mahdollisimman matan, niinkuin aikaisemmin totesinkin.
Nahkaväriä en ole kerennyt hommaamaan, mutta kyynärnojan purin ja kiikutin tänään verhoomoon ( http://verhoomotiina.fi ), pitäisi olla lähiaikoina kuulemma noudettavissa. Takapenkin sivuille tulevat pyöränkotelon verhouspalatkin ovat jo Suomessa, varmaan huomenna/ylihuomenna mulla.
Harmaat alkuperäiset velour-matotkin kävin tänään hakemassa (thanks to AUQ). Kesäkäyttöönhän nuo tulee, talvella tahtoo kaikki lumi sulaa ja jäätyä noihin kangasmattoihin ja sitten ei ole enää kellään kivaa...
Sisustamuutokset alkaisi siis paria pikku juttua lukuunottamatta olemaan loppusuoralla. Penkit on kyllä aivan tajuttoman a) hyvät istua b) hyvän näköiset!
Ostakaahan joku noi entiset Sportline-penkit pois! Comfortline/Trendline/Firstline/mitänäitänyton Jettaan/Golfiin tosi kiva ja edullinen sisustamuutos! -> http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=189583
Niin ja maskiin tilasin GTD:n merkin. ;)
Vanteille pitäisi ostella vielä kumit. 215/45 @ 8,5 & 235/35 @ 9,5 on pyörinyt mielessä. Profiilit saa heittää, kun vetotapa on väärä. ;)
Pitäisi mallata takavannetta alle, että miten passaa kaareen. Vanteen speksit siis 9,5x19 ET45.
Tulee ilmeisesti aikalailla kaaren tasalle, kun 9,5x18 ET40 tulee aavistuksen yli kaaren...
Jos ei meinaa asettua, niin sitten pitää käännellä camberia ja / tai rullata aavistuksen kaaria.
Kyllä noilla penkeillä kelpaa taas ajella.
8,5x19 vanteille mieluummin 225/35R19, jollei ET varsin hurja ole ja sen takia tarvitsee lisää tilaa venyn avulla järjestää. Saattaa olla hieman hassun näköinen kumien osalta, jos edessä on 215/45R19 ja takana 235/35R19.
Itsellä oli omassa Octavia:ssa edessä 8,5x19 ET37 225/35R19 renkaalla eikä se raapinut mihinkään. Takana samat speksit kuin sinulla, eli 9,5x19 ET45 ja 235/35R19. Suunnilleen samanlaiset kaaret noissa kai on, mitä tulee vanteiden ja renkaiden nielemiseen.
Olisko tiiserikuvaa tulevista vanteista? ;)
8,5x19 vanteille mieluummin 225/35R19, jollei ET varsin hurja ole ja sen takia tarvitsee lisää tilaa venyn avulla järjestää. Saattaa olla hieman hassun näköinen kumien osalta, jos edessä on 215/45R19 ja takana 235/35R19.
Itsellä oli omassa Octavia:ssa edessä 8,5x19 ET37 225/35R19 renkaalla eikä se raapinut mihinkään. Takana samat speksit kuin sinulla, eli 9,5x19 ET45 ja 235/35R19. Suunnilleen samanlaiset kaaret noissa kai on, mitä tulee vanteiden ja renkaiden nielemiseen.
Olisko tiiserikuvaa tulevista vanteista? ;)
215/35 8,5" vanteella näyttää samalta kuin 235/35 9,5" vanteella (vanteissa leveyseroa 2,5 senttiä, renkaissa 2). 225 8,5" vanteella ei veny läheskään niin paljoa, eli näyttää erilaiselta. Tämän vuoksi 215/35 eteen. :)
Etuvanteen väliin tulee speisseriä, jos (ja kun) ei tule tarpeeksi kaarelle ilman (8,5 ET45). Tavoitteena olisi saada melko kaarelle etupyöräkin.
Vai että tiisseriä vielä? :D No jos sitä jonkun pikkuisen laittaisi...
Etuvanteen väliin tulee speisseriä, jos (ja kun) ei tule tarpeeksi kaarelle ilman (8,5 ET45). Tavoitteena olisi saada melko kaarelle etupyöräkin.
Vai että tiisseriä vielä? :D No jos sitä jonkun pikkuisen laittaisi...
Ylempänä mainitsit niiden olevan 215/45, joten siinä menin hieman halpaan. Aika tarkkaan saa katsoa että huomaa eron venyssä 215/35@8,5" ja 225/35@8,5" välillä, jos samaan aikaan takana on 235/35@9,5". Perfektionisti tietty tekee viimeisenpäälle. =) Itsellä tuo tosin ei olisi ollut edes laillista laittaa 215/35 rengasta eteen, koska siinä ei olisi kantavuus riittänyt tuohon omaan koslaan.
Ahaa, katsos, näppivirhe. Tosiaan 215/35 oli tuo mitä alunperinkin tarkoitin. 215/45 & 235/35 olisi vähän turhan raju kombo. :D
Hitto, aikaisemmin olin katsovinani, että 215/35:ssä riittäisi kantavuus, mutta näköjään jää hieman vajaaksi. 1080kg on etuakselin akselimassa ja 215/35 on kantavuusluokalla 85, eli 515kg...
Joutunee siis laittamaan nuo 225/35:t.
Hitto, aikaisemmin olin katsovinani, että 215/35:ssä riittäisi kantavuus, mutta näköjään jää hieman vajaaksi. 1080kg on etuakselin akselimassa ja 215/35 on kantavuusluokalla 85, eli 515kg...
Joutunee siis laittamaan nuo 225/35:t.
Aikani tuota kaksoismassan rynkytystä kuunneltuani tilasin vihdoin uuden vauhtipyörän & kytkinpaketin, joka itse asiassa tänä aamuna minulle jo toimitettiinkin.
Setiksi valikoitui tällä kertaa kova vauhtipyörä, sachs levy & asetelma. Samalla vaihtuu luonnollisesti työsylinteri & pultit.
Setti tuli Englannista (yllätys) alan liikkeestä (Nationwide Clutch Distributors UK Ltd). Ja täysin puhtaasti hintapoliittisista syistä.
Vetokoukkukin sai vihdoinkin lähtöpassit. Takahelma vaihtui luonnollisesti samalla reiättömään versioon.
Samalla hiekkapuhalsin takakaarista ruosteen alut pois, kittasin ja kiroilin & maalitkin suhautin niskaan. Pitäisi joku päivä (tänään ehkä?) jaksaa vielä hioa & kiillottaa lakkasumut pois.
Sama lähetti, joka tuon kytkinpaketin tänä aamuna toimitti, toi myös 2kpl renkaita. Vielä ne loput kaksi puuttuu. Kesärenkaiksi valikoitui siis 225/35 & 235/35R19 Nankang NS-II:t. Nämä tulivat Rengas-Onlinen kautta.
Niin ja kaikkien iloksi teippasin sisustan alumiinilistat jalopuukuvioisiksi. :D
Kyllä tämä tästä. Kohta on romut siinä kunnossa että uskaltaa ajella toukokuussa Wörther-järvelle. ;)
Ainiin joo, kuviakin voin laittaa kunhan jaksan ensin a) käydä pesemässä auton b) kiillottaa ne hiton lakkasumut pois...
Setiksi valikoitui tällä kertaa kova vauhtipyörä, sachs levy & asetelma. Samalla vaihtuu luonnollisesti työsylinteri & pultit.
Setti tuli Englannista (yllätys) alan liikkeestä (Nationwide Clutch Distributors UK Ltd). Ja täysin puhtaasti hintapoliittisista syistä.
Vetokoukkukin sai vihdoinkin lähtöpassit. Takahelma vaihtui luonnollisesti samalla reiättömään versioon.
Samalla hiekkapuhalsin takakaarista ruosteen alut pois, kittasin ja kiroilin & maalitkin suhautin niskaan. Pitäisi joku päivä (tänään ehkä?) jaksaa vielä hioa & kiillottaa lakkasumut pois.
Sama lähetti, joka tuon kytkinpaketin tänä aamuna toimitti, toi myös 2kpl renkaita. Vielä ne loput kaksi puuttuu. Kesärenkaiksi valikoitui siis 225/35 & 235/35R19 Nankang NS-II:t. Nämä tulivat Rengas-Onlinen kautta.
Niin ja kaikkien iloksi teippasin sisustan alumiinilistat jalopuukuvioisiksi. :D
Kyllä tämä tästä. Kohta on romut siinä kunnossa että uskaltaa ajella toukokuussa Wörther-järvelle. ;)
Ainiin joo, kuviakin voin laittaa kunhan jaksan ensin a) käydä pesemässä auton b) kiillottaa ne hiton lakkasumut pois...
Klikkaa isommaksi jos siltä tuntuu!
Tuolta näyttää kabiini nyt. Penkin istuinosa näyttää kamalan ruttuiselta, mutta ei se kyllä luonnossa noin rutussa ole. Valo tulee vain sellaisesta kulmasta, että kaikki kuopat ja kohoumat korostuu.
Alkaa olemaan muutamia viimesilauksia vaille "valmis".
Omaan silmään "jalopuulistat" istuu kyllä ihan hienosti. Ja onpahan vähän erilainen. :)
Matot on kauheat, tiedän. Tallissa tosiaan kangasmatot odottelee, mutta ei viitsi vielä laittaa paikalleen, kun keräävät sitten vain kaiken lumen ja jään. Ja tuollainen metallinen lepuutustukikin on tulossa GTI-polkimien kaveriksi.
Rattia voisi koittaa joku päivä vähän puhdistaa, on mennyt taas aika kiiltäväksi. Ja mittariston linssiäkin voisi vähän koittaa kiillottaa.
Kesärenkaatkin on nyt kaikki tontilla, ens viikolla voisi koittaa keretä käyttää vanteet ja renkaat tuossa Rengaspalvelulla. Sitten voisi vähän sovitella ainakin takapyörää alle ja tutkia, että tarviiko kaarille tehdä jotain.
Ens viikolla sujahtaa myös uusi vauhtipyörä ja kytkin paikalleen, pitää myös viimeistellä noi takakaaret joku päivä (lakkasumujen kiillotus). Sitten voisi ottaa vähän ulkokuorestakin kuvaa.
Aunalan Lassen Jetassa taitaa olla just tuommonen "puuratti". Ei ole omaan silmään kovinkaan hieno.
Mk6 rattia mietin joskus, mutta vähän turhan paljon joutuu vaihtamaan kaikkea oheissälää ratin vuoksi.
Mk5 GTI-ratti on pyörinyt mielessä kans, mut jos tässä nyt ensin nämä vähän tärkeämmät hommat tekisi ainakin alta pois.
Mk6 rattia mietin joskus, mutta vähän turhan paljon joutuu vaihtamaan kaikkea oheissälää ratin vuoksi.
Mk5 GTI-ratti on pyörinyt mielessä kans, mut jos tässä nyt ensin nämä vähän tärkeämmät hommat tekisi ainakin alta pois.
Noniin, nyt on vauhtipyörä ja kytkin vaihdettu.
Alkuperäinen kaksoismassa oli vähän aikansa elänyt. Piti kylmänä aikamoista mekkalaa jo.
http://www.youtube.com/watch?v=uYQO4qvoSXM
Nyt pitää sitten toisenlaista mekkalaa, kun on kiinteä vauhtipyörä. Melko äänekäs tosiaan tuo 6-vaihteinen laatikko kovalla pyörällä, mutta kai se on vain elettävä asian kanssa. Eipähän tarvitse jännittää ainakaan vauhtipyörän puolesta enää ikinä.
Alkuperäinen kaksoismassa oli vähän aikansa elänyt. Piti kylmänä aikamoista mekkalaa jo.
http://www.youtube.com/watch?v=uYQO4qvoSXM
Nyt pitää sitten toisenlaista mekkalaa, kun on kiinteä vauhtipyörä. Melko äänekäs tosiaan tuo 6-vaihteinen laatikko kovalla pyörällä, mutta kai se on vain elettävä asian kanssa. Eipähän tarvitse jännittää ainakaan vauhtipyörän puolesta enää ikinä.
Tällaista tänään.
Eli CAN Gatewayn päivitys uudempaan (1K0 907 530 F -> 7N0 907 530 M), RCD-510 kun tyhjentää akun vanhan mallisella Gatewaylla. Ilmeisesti RCD-510 estää CAN-väylän ja joidenkin muidenkin ohjainlaitteiden sammumisen tuolla vanhalla Gatewaylla.
Tämän jälkeen pieni koodausjumppa VCDS:llä ja soittimen vaihto RCD-300 -> RCD-510.
Onhan tuo huomattavasti paremman näköinen, paremman kuuloinen ja paremmin varusteltu muutenkin. Alkuperäisasennetussa RCD-300:ssa kun ei ollut edes mp3-toistoa. Nyt on ämpeekolmet, 6cd vaihtaja, SD-korttipaikkaa ja vaikka mitä. AUX-IN piuhan ja "napin" vaihdekepin eteen tilasin myös eBaysta.
Kiitokset tämän päivityksen mahdollistamisesta menee foorumille nimimerkeille -tarzi- ja Sudee. Ja koodausavusta kiitokset Antille (Antti ei taida ffp:lle kirjoitella, mutta kuitenkin).
Sehän on vaan katsos sitä motorsporttia jos laatikko vähän ääntää. Niinhän noissa kilpureissakin monesti laatikko raklattaa. ;)
Pitää koittaa jossain vaiheessa vähän toisenlaista vaihdelaatikkoöljyä/öljysekoitusta. Jostain jenkkifoorumilta lueskelin, että oli moni saanjt laatikon ääntämistä vähemmäksi tuolla kombolla (jota en enää kyllä muista, mutta kuitenkin).
On kyllä ihan kuin eri autolla ajaisi nyt, kun soittimen vaihtoi. Vähän on mielessä pyörinyt mittariston ja lämmönsäätöpanelin muokkaus myös. En viitsi "facelift" osiin ruveta noita vaihtamaan, kun ei ole täyttä varmuutta 100% toimivuudesta ja maksaahan nuokin rahaa.
Ei olisi loppujen lopuksi paha rasti vaihtaa noita sinisiä ledejä vaikkapa valkoisiksi...
Pitää koittaa jossain vaiheessa vähän toisenlaista vaihdelaatikkoöljyä/öljysekoitusta. Jostain jenkkifoorumilta lueskelin, että oli moni saanjt laatikon ääntämistä vähemmäksi tuolla kombolla (jota en enää kyllä muista, mutta kuitenkin).
On kyllä ihan kuin eri autolla ajaisi nyt, kun soittimen vaihtoi. Vähän on mielessä pyörinyt mittariston ja lämmönsäätöpanelin muokkaus myös. En viitsi "facelift" osiin ruveta noita vaihtamaan, kun ei ole täyttä varmuutta 100% toimivuudesta ja maksaahan nuokin rahaa.
Ei olisi loppujen lopuksi paha rasti vaihtaa noita sinisiä ledejä vaikkapa valkoisiksi...
Kokeile vaikka laittaa RVS:ää laatikkoon:
http://www.rvs.fi/products/page12.html
Kolmessa omassa autossa käyttänyt niin vaikuttanut hieman ääniin ja pykälät menevät päälle kuin rasvattu.
http://www.rvs.fi/products/page12.html
Kolmessa omassa autossa käyttänyt niin vaikuttanut hieman ääniin ja pykälät menevät päälle kuin rasvattu.
En usko, että RVS:t tms. vaikuttaa. Laatikko ei ujella eikä äännä millään tavalla niin, että sieltä olisi jotain rikki, rattaat vain rallattavat toisiaan vasten. Ilmiö on pahimmillaan joutokäynnillä.
Ajossa ääntä ei juurikaan kuulu, tosi pienillä kierroksilla väännättäessä kuuluu aavistus sellaista "helinää", mutta normaaliajossa ei kuulu kyllä mitään.
Joku oli tosiaan saanut jäykemmällä viskositeetilla tuota joutokäynnin ääntämistä vähemmäksi, mutta samalla oli kyllö maininta, että laatikko oli kylmänä aika kankea.
No, pitää funtsia, että teenkö tuolle mitään. Kaksoismassaa en kyllä rupea enää tuon tilalle vaihtamaan, se on varmaa.
Ajossa ääntä ei juurikaan kuulu, tosi pienillä kierroksilla väännättäessä kuuluu aavistus sellaista "helinää", mutta normaaliajossa ei kuulu kyllä mitään.
Joku oli tosiaan saanut jäykemmällä viskositeetilla tuota joutokäynnin ääntämistä vähemmäksi, mutta samalla oli kyllö maininta, että laatikko oli kylmänä aika kankea.
No, pitää funtsia, että teenkö tuolle mitään. Kaksoismassaa en kyllä rupea enää tuon tilalle vaihtamaan, se on varmaa.
Jotain pientä taas:
FAW-VW OEM Aux-in switch. Ja luonnollisesti myös kaapelointi RCD:n persiiseen.
Lisäksi tuli tilattua pussillinen tällaisia:
Siitä se idea sitten lähti... Tai oikeastaan tästä: http://i125.photobucket.com/albums/p70/blucetrep/66.jpg
Climatronicin näyttöihin olisi tarkoitus vaihtaa punainen valaistus.
FAW-VW OEM Aux-in switch. Ja luonnollisesti myös kaapelointi RCD:n persiiseen.
Lisäksi tuli tilattua pussillinen tällaisia:
Siitä se idea sitten lähti... Tai oikeastaan tästä: http://i125.photobucket.com/albums/p70/blucetrep/66.jpg
Climatronicin näyttöihin olisi tarkoitus vaihtaa punainen valaistus.
Alkuperäiset on noin 900mcd. Otin 1200-1300mcd, kun tuon himmeämpiä ei tahdo löytyä. Ledin kotelointi on siis PLCC-2 ja koko 3528, käyttöjännite luokkaa 3,4-3,5V. Virransyöttö mittaristossa LEDeille on n.20mA, eli sen mukaan kannattaa tuota valotehoa katsella.
Otin tarkoituksella "warm white" sävyisiä, kun en tuon kylmän sinertävän valkoisen valon järin suuri ystävä ole.
Tuo alkuperäinen sininen mittariston valo on ihan kiva jos sitä katselee kuvista tai kaverin autossa. Pitkään jos joutuu noita tuijottelemaan, etenkin pimeällä, niin se on kyllä vähän rasittava valon väri.
Ja kiitosta vaan. Pari modausta on vielä mielessä. Ja saattaa joutua pari muutakin modausta tekemään ennenkuin kesäpyörät pyörii kivutta alla... :D Mallasin takavannetta alle tässä yksi päivä ja sehän tulee n.6mm yli kaaren.
Mieli tekisi tehdä vaikka mitä, mutta järki sanoo ettei kaikki ideat ole ihan toteutuskelpoisia. Ainakaan hintansa ja/tai muutoksen lopullisen ns. hyödyn puolesta. :D
Otin tarkoituksella "warm white" sävyisiä, kun en tuon kylmän sinertävän valkoisen valon järin suuri ystävä ole.
Tuo alkuperäinen sininen mittariston valo on ihan kiva jos sitä katselee kuvista tai kaverin autossa. Pitkään jos joutuu noita tuijottelemaan, etenkin pimeällä, niin se on kyllä vähän rasittava valon väri.
Ja kiitosta vaan. Pari modausta on vielä mielessä. Ja saattaa joutua pari muutakin modausta tekemään ennenkuin kesäpyörät pyörii kivutta alla... :D Mallasin takavannetta alle tässä yksi päivä ja sehän tulee n.6mm yli kaaren.
Mieli tekisi tehdä vaikka mitä, mutta järki sanoo ettei kaikki ideat ole ihan toteutuskelpoisia. Ainakaan hintansa ja/tai muutoksen lopullisen ns. hyödyn puolesta. :D
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa