Kummassa vikaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Kummassa vikaa?
Passatin jarrujärjestemä ollut ihan rutikuiva (myös hydrauliyksikkö irti ja vissiin valunut kanssa nesteet pois) ja jarrut asennettu paikalleen. Ilmaus on suoritettu monta kertaa ja poljin vain painuu pohjaan hitaasti ja pyssää juuri ennen pohjaa. Tätä se tekee vain kun auto on käynnissä ja sammuneena kova kuin kivi. Joten onko vika pääsylinterissä vai onko yksikköön jäänyt ilmaa? Kummasta kannattaa aloittaa ihmetteleminen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tubeless virityksestä?
Itse ilmasin A3:sta motonetin korkki/letkuhässäkällä. Sisältää jarrunestesäiliöön sopivan korkin josta lähtee letku ja toisessa päässä renkaan venttiiliin sopiva kappale. En tiiä myydäänkö enää, mutta oli se rakenteeseensa nähden sikahintainen... Saman ajaisi korkki johon saa kompressorilla paineen.
Yli yhden ei kannata painetta antaa ettei plumpsahda säiliö irti pääsylinteristä. Siinä voi olla jonkin verran siivottavaa...
Itse ilmasin A3:sta motonetin korkki/letkuhässäkällä. Sisältää jarrunestesäiliöön sopivan korkin josta lähtee letku ja toisessa päässä renkaan venttiiliin sopiva kappale. En tiiä myydäänkö enää, mutta oli se rakenteeseensa nähden sikahintainen... Saman ajaisi korkki johon saa kompressorilla paineen.
Yli yhden ei kannata painetta antaa ettei plumpsahda säiliö irti pääsylinteristä. Siinä voi olla jonkin verran siivottavaa...
Tubeless viritys: http://i4.photobucket.com/albums/y122/h ... C01259.jpg
Ja toimii erittäin hyvin. Tosin reikä pitää olla muistaakseni 12mm.
Ja toimii erittäin hyvin. Tosin reikä pitää olla muistaakseni 12mm.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei kai siinä mitään, miksei toimisi. Kunhan saa jatkuvaa painetta ettei kuplat lähde takasin päin jos putkikamelin pumpulla yrittää pumppailla painetta.
Onkos ammattilaisilla muuten tuohon joku säiliöllä varustettu korkin kierteeseen tuleva irtosäiliö tmv? Olis niin paljon kätevämpää että sais pistää litran nestettä kerralla kuin sitä desilitraa valutella ja täytellä yhtenään.
Millaisella laitteella merkkikorjaamossa nesteet vaihdetaan?
Onkos ammattilaisilla muuten tuohon joku säiliöllä varustettu korkin kierteeseen tuleva irtosäiliö tmv? Olis niin paljon kätevämpää että sais pistää litran nestettä kerralla kuin sitä desilitraa valutella ja täytellä yhtenään.
Millaisella laitteella merkkikorjaamossa nesteet vaihdetaan?
Kokeile tuolla ohjeella -> www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html
Omat kokemukset puoltaa ennemmin jarrunesteen imemisen puolelle. Jos kompura käytössä niin motonetistä tms. jarrujen se ilmauskannu joka tulee ilmausnippaan ja sillä imemään jarruista välillä jarrua vaihtaen. Vielä kun kääntää sen letkun siihen nippaan niin että se letku lähtee ylöspäin niin siihen nipan jälkeen kertyy nestettä hiukan ja näkee siitä tuleeko sieltä kuplia vai ei. Tosin jotkut nipat päästää hiukan ilmaan sieltä nipan kierteiden kautta hyvin on jarrut ilmautunu kaikista joissa olen käyttänyt ja suurin osa ABS jarruilla olleita. Myös ne on ilmautunu hyvin joista on esim ABS-pumppu/hydrauliikka vaihdettu uuteen tai käytettyyn.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa