Kummassa vikaa?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

Kummassa vikaa?

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 2.8.2012 1:41

Passatin jarrujärjestemä ollut ihan rutikuiva (myös hydrauliyksikkö irti ja vissiin valunut kanssa nesteet pois) ja jarrut asennettu paikalleen. Ilmaus on suoritettu monta kertaa ja poljin vain painuu pohjaan hitaasti ja pyssää juuri ennen pohjaa. Tätä se tekee vain kun auto on käynnissä ja sammuneena kova kuin kivi. Joten onko vika pääsylinterissä vai onko yksikköön jäänyt ilmaa? Kummasta kannattaa aloittaa ihmetteleminen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.8.2012 1:49

Ilmasitko pumppaamalla vai paineella? Muistaakseni tehtaan ohje on paineella ilmaus.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 2.8.2012 1:55

Pumppaamalla monta kierrosta. Pitäisikös sitä sitten paineen kanssa tyrittää. Onko jollain kokemusta semmosesta tubeless virityksestä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.8.2012 2:03

Tubeless virityksestä?

Itse ilmasin A3:sta motonetin korkki/letkuhässäkällä. Sisältää jarrunestesäiliöön sopivan korkin josta lähtee letku ja toisessa päässä renkaan venttiiliin sopiva kappale. En tiiä myydäänkö enää, mutta oli se rakenteeseensa nähden sikahintainen... Saman ajaisi korkki johon saa kompressorilla paineen.

Yli yhden ei kannata painetta antaa ettei plumpsahda säiliö irti pääsylinteristä. Siinä voi olla jonkin verran siivottavaa...

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 2.8.2012 2:08

Siis kun luin jostain että poraa 10mm reijän jarrunestesäiliön korkkiin ja laittaa siihen renkaan tubeless venttiilin ja laskee siitä painetta sinne. Toimii varmaan yhtälailla(?) kun sattuukin olemaan kaksi korkkia muistaakseni

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 2.8.2012 2:16

Tubeless viritys: http://i4.photobucket.com/albums/y122/h ... C01259.jpg

Ja toimii erittäin hyvin. Tosin reikä pitää olla muistaakseni 12mm.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.8.2012 2:16

Ei kai siinä mitään, miksei toimisi. Kunhan saa jatkuvaa painetta ettei kuplat lähde takasin päin jos putkikamelin pumpulla yrittää pumppailla painetta.

Onkos ammattilaisilla muuten tuohon joku säiliöllä varustettu korkin kierteeseen tuleva irtosäiliö tmv? Olis niin paljon kätevämpää että sais pistää litran nestettä kerralla kuin sitä desilitraa valutella ja täytellä yhtenään.

Millaisella laitteella merkkikorjaamossa nesteet vaihdetaan?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 2.8.2012 12:10

eikös nuo tehdä yleensä alipaineella kulmista?
50 mahto maksaa motonetissä se ilmainlaite.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 2.8.2012 12:18

Viimeksi vaihdoin nesteet isolla injektioruiskulla...
Ensin säiliö tyhjäksi ja uudet nesteet sisään,
sitten ilmausruuveista imemällä loput :)

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 2.8.2012 14:45

Paineella ilmausta nyt koitettu. Pari kuplaa tuli mutta poljin painuu vieläkin pohjaan. Poistaako paineilmaus kuplat hydrauliyksiköstä myös vai kuulostaako ongelma pääsylinteriltä?

Tonkka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 17.3.2005 0:06

ViestiKirjoittaja Tonkka » 2.8.2012 15:11

Tarvii vagcomia abs pumpun pyöritykseen että saa ilmattua kunnolla kerran kokonaan tyhjänä ollut..

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 2.8.2012 15:22

Ei siis riitä vaikka ilmaisi auto käynnissä?

Tonkka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 17.3.2005 0:06

ViestiKirjoittaja Tonkka » 2.8.2012 17:12


kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 2.8.2012 17:53

Omat kokemukset puoltaa ennemmin jarrunesteen imemisen puolelle. Jos kompura käytössä niin motonetistä tms. jarrujen se ilmauskannu joka tulee ilmausnippaan ja sillä imemään jarruista välillä jarrua vaihtaen. Vielä kun kääntää sen letkun siihen nippaan niin että se letku lähtee ylöspäin niin siihen nipan jälkeen kertyy nestettä hiukan ja näkee siitä tuleeko sieltä kuplia vai ei. Tosin jotkut nipat päästää hiukan ilmaan sieltä nipan kierteiden kautta hyvin on jarrut ilmautunu kaikista joissa olen käyttänyt ja suurin osa ABS jarruilla olleita. Myös ne on ilmautunu hyvin joista on esim ABS-pumppu/hydrauliikka vaihdettu uuteen tai käytettyyn.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 2.8.2012 17:58

Kokeilisin muuten vag-comilla mutta ei ole tullut hankittua johtoa siihen. Kauan se on kyllä pitäny ostaa. Onko tietoa mistä saisi halvalla toimivan?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.8.2012 19:03

Tarvii vagcomia abs pumpun pyöritykseen että saa ilmattua kunnolla kerran kokonaan tyhjänä ollut..
Mulla A3:ssa ei tarvinut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa