Jarrupaineensäätimen asennus säätimettömään autoon

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

henkkasavosta
-
Viestit: 321
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

Jarrupaineensäätimen asennus säätimettömään autoon

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 1.8.2012 20:43

Hyvät tietäjät,

Miun ykkösgolffi kaipaa moottorin mukaan jarrupaineensäätimen taka-akselille.

Hyllystä sattui löytymään hyväkuntoinen Lupo/Polo/ibiza -jarrupaineensäätäjä kaikkine vipuineen. Ykkösgolffin säädintä en raaskinut ostaa (~200 rahaa+vivut ja jouset, joita ei löydä).

Tuossa säätimessä on siis neljä liitintä:
2 liitintä samassa tasossa, joihin tulee putket pääsylinteriltä, ja
2 liitintä samassa tasossa, joista lähtee putket takajarruille.

Onko sillä mitään merkitystä, kummin päin nuo liittimet autossa ovat? Ykköseen asennettaessa tuo olisi helppo asentaa siten, että lähtö takajarruille olisi alempana kuin tulo pääsylinteriltä. Silloin säätimen vipu toimisi "oikeinpäin" taka-akselin toimintaan nähtynä. Toiset epäilevät, että jarrujen ilmaus olisi lähestulkoon mahdotonta noin. Sanovat, että lähtö jarruille pitäisi olla ylempänä, koska ilma liikkuu ylöspäin.

Pääsenkö helpolla, ja saan asennettua tuon paineensäätimen ylösalaisin? Kuvan saan myöhemmin liitettyä, jos tarvitaan.

Kiitos jo etukäteen.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa