Elikkä projektiautona on 2005 vuoden golf 2.0tdi 4-motion. Ostin auton tältä foorumilta vuonna 2007 silloin mittarissa oli n.45tkm. Autossa kiinnitti silloin aikanaan silmään erittäin hyvät varusteet (sportline, 5-ovea, metalliväri, nahkasisustus, kattoluukku, webasto, vakkari, ajotietokone, hälytin, sähköherkut, xenonit ym.. ym... ) Autoa oli jo valmiiksi ehostettu ulkoisesti. (19" rs6 reblica vanteet, zenderin takahelma ja sivuhelmat sekä etupuskuriin oli lisätty kiinteästi joku alahelma? maski oli vaihdettu merkittömään ja valoluomet asennettu myös takaluukkuun oli asennettu ihan siistista hifit.
Auto oli jo ehtinyt tässä vaiheessa olemaan kahdella eri omistajalla auton eka omistaja oli aloittanut auton tuunaamisen. Kaveri tietääkseni myi ainakin silloin autohifiä ammatikseen niin oli sitten katkassut soititmen johdot (myös can väylän). Tämän takia kuulemma auto ei enään ollut käynnistynyt joten se jouduttin viemään volkkarille korjattavaksi. Ilmeisesti 20e maksava adapteri oli liian kallis? Myös oviin oli vaihdettu kauittmet niin liittimet olivat sokeripaloilla tehty.
Tuossa kuva miltä auto lähti ekalta omistajalta:

Tuo zenderin etupuskuri ei kestänyt ekaa talvea joten uusi omistaja teetti jm-tech:llä autoon uuden puskurin myös hän hankki tuollaisen riegerin puskurin mutta se ei miellyttänyt hänen silmäänsä kuulemma toki selvis sitten, että eihän tuo istunut tuohon keulalle, kun aloin sitä sovittelemaan. Myös vanteet vaihtui 19" rs6 replikoiksi hänen aikanaan.
Parit kuvat miltä auto näytti hänellä

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... staja1.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... kontti.jpg
Tuo toinen omistaja sitten halusi pitää itsellään noi lisätuikut tuosta keulalta joka kyllä passas mulle todella hyvin. Myös hifit hän halusi pitää mutta kehikot antoi mulle mukaan. Myöhemmin kuitenkin myin noi kehikot pois. Alla kuva miltä auto näytti, kun se tuli mulle.

Auton tosiaan ostin itselleni ihan joka päiväiseksi käyttäautoksi vanhan mk1 150pd leonin tilalle, joka meni lunastukseen.
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... haleon.jpg
Alunperin piti golf pitää vakiona mutta miten siinä kävikään tuning kärpänen iski tähänkin. Ensin vaihtu noi vakio takavalot mustapohjaisiin leksuksiin ja autoa tiputettiin h&r -35mm sarjalla. Kuitenkin nuo rs6 replicat raapi todella pahasti kaariin tuolla setillä niin päätin myöhemmin hommata sellaisen setin missä myös iskarit, koska ajattelin, että olis sitten jämäkämpi. Alustaksi päätin hommata kw1:sen. Tosin sekin osottautui mukavan löysäksi eikä raapiminen loppunut tähän. Valitettavasti näistä ajoista mulla ei ole kuvaa tähän hätään.
Myös tuo autossa ollut etupuskuri koko kovia työmaalta kun ajoin pois niin puskurin alaosa sitten raapas maahan kiinni, vaikka vauhtia ei ollut kuin n.5km/h niin rikkihän se meni. No kuiduttelin/kittailin sen kuntoon no ei mennyt kuin viikko niin vedin kotipihalla sitten autolla tollasen kanttarin yli. Huomioni kiinnittyi muualle ja juuri heränneenä/väsyneenä pimessä jotenkin en tuota huomannut. No tuloksena ei muuta kuin alalippa aivan säpäleiksi. No sitten jäikin tuo puskuri kerämään motivaatiota tallille ja hommasin autoon tuollaisen neondesing:n puskurin. Malli kuvissa puskuri näytti ihan hyvältä, mutta livenä oli suoraan sanottuna aika jäätävä. No päätin kuitenkin laittaa tuon keulalle kerta oli hommattu. Jossain vaiheessa kuitenkin korjasin tuon taas kerran hajottamani puskurin ja asensin sen autoon käytin sitten tuota neondesing:n puskuria talvipuskurina, koska huomattavasti korkeampi ja ei niin väliä, jos vähän ottaa kiinni ym... Mukaan tuli myös riegerin muovinen puskuri. Mutta itse en saanut tätä istumaan kunnolla ja ekan talven jälkeen toi on jo monesta kohtaa halki. Kun pakkanen meni -20 alapuolelle tuo riegerin muovi ei kestänyt yhtään mitään. Myin tämän sitten aikoinana pois 50e:llä.
Kävin sitten mm... auraamassa kohon harrin mökkitien, kun käytiin juhlistamassa miehen 30v päiviä.

Valitettavasti tuosta rieger keulasta sekä neondesing keulasta ei kuvaa tähän hätään löytynyt, mutta tuskin kukaan kaipaa, kun molemmat ainakin omaan silmään aika kauheita, varsinkin kun nyt ajattelee.
Olisko ollut joskus 2008 tai 2009 kun pakitin sitten golfista takapuskurin/alahelman entiseksi samalla toinen leksus meni rikki. zenderin lippaa ei enään tuohon saatu niin päädyin sitten korvaavaan malliin eli oettingerin lippaan. Tässä kohtaa myös metroauto tyri, koska tilasivat autoon kirkkaat leksukset ja jokainen varmaan tietää miltä kirkkaat leksukset näyttää mustassa autossa. No pistin sitten r32 takavalot tilaukseen, vaikka eivät mitkään halvat olleetkaan kuukauden päästä ne sitten sain ja pääsin lopullisesti eroon noista tuning leksus valoista.
Koko ajan mielessä myös pyöri tuo raapimisongelma ja päätin hankkiutua siitä eroon eli ajattelin, että hommaan oikean levyiset/et:llä olevat vanteet golfiin. No frendi aikanaan toi noita barracudan vanteita maahan niin olis niiden valikoimasta iskenyt silmäni tuollaisiin pure sport malleihin, jotka siis mattamustat punaisella raidalla. Kooksi halusin 8" 19" ja et38 kuitenkin frendi ei oikein tahtonut noita saada ja meinattiin jo tilata tuollaiset inter actionit jotka siis mustat missä punainen raita. Myös jmtech toi tuolloin barracudaa maahan ja päätin heidän kauttansa vielä noita yrittää. No useampi kuukaus ja monet lupaukset myöhemmin vanteet tuli kuin tulivatkin mulle. Itse en ole nähnyt kellään suomessa samanlaisia vielä, vaikka vuosia myöhemmin noita mainostettiin ihan tuning lehdissäkin. Näille hommasin 225/35 kumit (vanhat 235/35) mutta ei raapimis ongelma poistunut siltikään, vaikka vielä alustaa ruuvattiin aavistus ylöspäin.
Kuvannut Aukusti Nisula
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... f/oulu.jpg
kuvannut: Tuukka Erkkilä
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... uning1.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... tuning.jpg
Jossain vaiheessa myös tuo hifikärpänen puraisi, kun frendi tarjos mulle edullisesti hifipakettia golfiin. Tosin puolet noista paneeleista meni uusiksi, koska noita samoja vahvareita ei saanut. Eli auton ovet, takakontin kansi ja takaluukun pohja äänieristettiin ensin dynamatilla. Konttiin lisättiin optima yellow top akku, koska kontissa oli tyhjä akun paikka, koska auto neliveto. Eteen tehtiin diskanttisoviteet kitistä ja niihin tuli hertsin diskantit, oviin tuli helix:n 5" sekä 8" rainbow etupäätä soitettiin aktiivisena rainbow:n 4-kanavaisella ja lisävirtaa tälle vielä antoi jännitteenvahvistin. Takaoviin ei kauittimia asennettu, koska sellaisia ei hifiautoon kuulu. Takaluukkuun tuli pari gz:n nuclear sarjan 12" subia ja näille molemmille omat rainbow:n digipäätteet. Lisäksi autoon asennettiin parit gz:n 1faradin konkat sekä tuollanen rokkarin 3sixty dsp. Soittimeksi tuli pinohiiren 2-din näytellinen missä navi, sisänen kovalevy, usb tikun lähtö, perustuskamera ym... herkut. Myös takakontin kahvoihin upotettiin siniset ledit valaisemaan konttia.
Valitettavasti asennus vaiheen kuvat toisella koneella

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... ivalot.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /hifit.jpg
Kävin myös kuvauttamassa auton kalenteriin
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... valmis.jpg
Jossain vaiheessa tuo monta kertaa korjattu etupuskuri alkoi taas halkeilemaan ym... niin päätin tilata autoon täydellisen oettingerin keulan slamiltä eli puskuri, maski, hiilarialalippa. No suunnitelmat muuttui ja auto päätyi myyntiin mutta kerta ei mennyt auto/oettingerin osat kaupaksi niin tilasin sitten vielä oettingerin helmat tuohon ja laitettiin nuo kiinni. Myös tuollanen tuning takalippa löysi kontinpäälle.

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... messut.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... uokki2.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... uokki1.jpg
Olin pitkään jo himoinnut autoon gti:n rattia ja sitten yks päivä sellanen tuli myyntiin foorumille ja kaiken lisäksi järkirahaan, läheltä ja oikein värinen ostin sen sitten heti pois. Samalla sitten polkimet vaihtui gti:n polkimiksi. Kun auto oli myynnissä eikä tahtonut mennä kaupaksi päätin purkaa kaikki hifit sieltä pois tällöin saisin tiputettua auton hintaa ja mahdollisesti kiinnostuneita olisi enemmän, jos konttiin jotain voisi laittaakkin. Myös nuo jotkut sisustan osat oli vähän kärsineen näkököisiä, kun kilsojakin oli jo tullut autoon yli 200tkm niin päätin ne vaihtaa uusiin eli kaikki sisäoven kahvat, valojen katkaisin, peilin katkaisin, kaikki takaluukun verhoilut, sähköikkunoiden katkaisimet. Nuo katkaisimet tuli kaikki alumiini koristeisena tietenkin. Myös ledi rekisterikilven valot löysi autoon. Valitettavasti näistäkin kuvat toisella koneella.
2011 kyllästyin tuohon alvariin tyyppivikaan eli vaihtamaan noita turboja ja vein auton fin-turbolle. Autosta ei löytynyt mitään vikaa mikä aiheuttaisi tuon turbon hajoamisen, koska noita paukkui melkein vuosittain. Fin-turbolla tuota orkkisturboa modattiin niin, että siihen tuli 150pd ahtimen sisuskalut ja samalla sitten auto säädettiin tuolle ahtimelle fin-dieselillä. Näin saatiin tehot n.190-210hv 380-450nm tietämille, koska nelikko ei saatu penkkiin.
2011 myös testasin alle paria uusia vanteita epäkeskoilla, mutta noi pultit oli niin tyhmän näköset niin jäi sitten laittamatta. Toiset olis olleet 17*9" xxr:n ja toiset 16*9 peltivanteet. Tosin testasin myös kuinka tonttiin tuon oikein saa ja menihän se niin matalaksi, että käsijarrulla piti jarruttaa, jotta ei olis raapinut kaariin :D

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... matala.jpg
2011 kesällä sain auton sitten myytyä uudelle omistajalle joka ei sitten kohdellu autoa mitenkään hyvin. No ensin hän poisti autosta orkkistakapöntön ja asensi suoran putken tilalle sekä tuollaisen tuning putkenpään.

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /putki.jpg
Myös etukaaret oli aika kärsineet, kun renkaat raapineet kiinni niin hän kävi rullauttamassa/maalauttamassa kaaret streettuningcar:ssa. Kuulemma loppui raapiminen siihen. Itsekin tuota mankelointia miettisin, mutta autosta oli tarkoitus luopua niin en viitsinyt sitten panostaa siihen.
Auto ehti olemaan uudella omistajalla vajaan vuoden ja n.18tkm ensin hänen kaverinsa ajoi sen alas jostain kanttikiveltä ja takapuskuri otti kiinni niin, että kiinnike irtoi puskurista ja takavalokin vaurioitui.

Vähän aikaan siitä niin myin hälle tuon neondesing:n puskurin talvipuskuriksi, mutta ei saanut sitä autoon vaihdettua. Eka pahin myräkkä, kun oli niin jokainen voi arvata tuloksen. Oettingerin puskuri säpäleiksi ja toi hiilarilippakin otti siipeensä.

Hän otti molemmat vauriot kertarina ja sai 2500e. Vähän aikaa tästä niin autosta hajosi neliveto (ilmeisesti pumppu) kaveri asui stadin keskustassa ja jokainen tietää millaista huomiota erikoisemmat autot saavat osakseen no tuloksena koko kyljen mittanen avaimen jälki apukuskin kyljessä.

Huhtikuun alussa sitten oli kaveri tulossa duunista kotiin väsyneenä, sateisena/pimeänä iltana niin lipsahti golfi tolppaan. Vauhtia ei ollut kuin n.50km/h ja ehti kuulemma jarruttaa, mutta lähes keskelle keulaa paukahti ja tolppa meni vielä poikki kaatuen auton päälle ja vieden apuskuskin peilin mukanaan.

http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /golf4.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /golf9.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /golf2.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... golf10.jpg
http://s1188.photobucket.com/albums/z41 ... /golf3.jpg
Itsellä kävi tuota autoa niin paljon sääliksi ja kerta päättivät sen lunastaa niin päätin, että jos hinta järkevä ostan sen takaisin, koska tuossa vielä rikki kuitenkin tuo neliveto ja sitten hammastangon vääntöanturi (oli jo mun aikana) no hinta oli mielestäni järkevä ja niin golf palas taas mulle. :D
Nyt olen lähinnä kartoitellut mitä osia tarvii kolarikorjaukseen, koska auto oli täynnä rikkinäisiä/ehjiä osia. Myös 3 wunderpaumia löyty autosta. Kuka hemmetti laittaa 2005 vuoden auton täyteen wunderpaumeja aivan järkky haju toivottavasti lähtee kunnon pesulla pois.
Rikki:
-katossa/a-pilarissa klommo
-peilin kehys (lasi ehjä löyty takaluukusta
-oikea xenon (ei tullut edes mukana)
-etupuskuri
-maski
-kaikki kennot
-törmäyspalkki
-alatörmäyspalkki
-keulakehikko
-ainakin 1 ilmastoinnin letku
-ilmastoinnin kompuran liitin
-apulaite hihna kärsinyt (uusi tilattu)
-konepelti
-oikea ajovalon/puskurin ohjuri (uusi tilattu)
Auto tosiaan olis tarkoitus kolarikorjata ja myydä sitten parempaan kotiin. Katsotaan nyt kuinka laajan kolarikorjauksen teen ja paljonko se lähtee lapasesta. Mulla löytyis vielä nuo järeät hifit, kun kukaan ei niitä ole halunnut erikseen ostaa.
Tarkoitus on seuraavaksi haalia noi rikkinäiset osat. Multa löytyy myös vielä tuo merkitön maski sekä tuo oem etupuskuri, jossa tuo kiinteästi asennettu lippa. Pohdin, jos sen laittais, mutta tolla väliomistajalla olis tuo oettingerin keula niin pitää käydä sitä katsomassa kuinka pahasti tuo puskuri halki, kun tekis mieli laittaa se kuitenkin, kun muutakin oettingerin osaa autossa. Myös jotku vanteet pitäis metsästää, kun tuo omistaja myi kaikki noi vanteet tuosta pois ja ruuvasi alle tyylikkään peltivanteet.
Pahoittelen kirjoitusvirheitä ja joidenkin kuvien huonoa laatua...