VW Jetta mk2 1.8i ongelmia (käynnistyminen, tyhjäkäynti...)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JettaSuperCat
-
Viestit: 20
Liittynyt: 5.8.2010 16:59

VW Jetta mk2 1.8i ongelmia (käynnistyminen, tyhjäkäynti...)

ViestiKirjoittaja JettaSuperCat » 30.7.2012 10:26

Morjesta pöytään!

Selailin täältä foorumilta taas ihmisten (tai lähinnä autojen) ongelmia, mut näitä nyt kasaantu itelle sellanen pino, että en viittiny erillisiin lankoihin näitä kyssäreitä alkaa esittelemään.

Pari ongelmaa, jotka ehkä vois jotenki liittyä toisiinsa(?):

Ongelma 1: Käynnistyminen.
Käynnistyminen on viikon verran takellellut jonain aamuina, kääntää avaimesta niin lähtee pyörittämään, mut auto lähinnä vaan röpöttää ja pomputtaa eikä ota startatakseen, paitsi ehkä pahimmillaan jossain 10 kerran jälkeen ja niin et on kaasupoljin aivan pohjassa. Ja sillonkaan ei anna kierroksia kuin johonkin 1000 rpm paikkeille.
Jollain varmaan ollut vastaavaa? Oisko vika bensansyötössä vai tulpissa vai mistähän sitä lähtis hakemaan?

Ongelma 2: Tyhjäkäynti.
Tyhjäkäynti vaihtuu toisinaan ajossa tuonne 2000-3000 välimaastoon, ja sen huomaa yleensä siitä, että tuntuu edelläajava hidastelevan, vaikka itsellä ei ole jalka kaasulla, ja auto siis kiihdyttelee itekseen. Ja valoissa välillä tyhjäkäynti jää huutamaan johonkin 1500-2000 rpm välimaastoon.
Tästäkin tuntui foorumilla olevan jollain vähän samantyyppistä ongelmaa, mut en ihan vastaavaa löytänyt tästäkään.

Ja sitten muita ongelmia:

Ongelma 3: Oikealle kääntäessa jurnuttaa ilmeisesti vasemmalta, ja rattia tuntuu täristävän.
Vasen pyöränlaakeri vaihdettiin, mutta ei vaikutusta, eli oisko se sitte vetonivel vetelemässä viimesiään?
Uskaltaako siihen pistää tilalle jotain motonetin Löbro-valmistetta vai onko ne kaikki huonoja vaihtoehtoja?

Ongelma 4: Syylarin kenno vuotaa hieman.
Ei itse kennosta, vaan kennon yläkulman tasaisesta pinnasta vuotelee, uskaltaisko sitä paikata jollain, vai oisko se vaan marketista uutta kennoa?
Ja onko jotain suosituksia mistä uutta kenno kannattais hakea? Biltemassa ja Motonetissä olis, mut onko tietoa minkälaatuista tavaraa ne oikein on? Tuo alkuperänen kesti kuitenkin 21 vuotta ennen kun alko vuotelemaan. :-)

Paljon kiitoksia taas etukäteen, jos joku näihin osaa mitenkään vastailla.


w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 3.8.2012 22:40

Ongelmat 3 ja 4

Löbrön nivelet on laadukkaita ja mulla on golffissa ollut reilun vuoden motonetistä ostettu syyläri ja ainakin toistaiseksi on kestänyt.

JettaSuperCat
-
Viestit: 20
Liittynyt: 5.8.2010 16:59

ViestiKirjoittaja JettaSuperCat » 7.8.2012 21:19

Kiitos weikka ja w!rd! :)

Ongelmat 3 ja 4 tuntui ratkeavan.
Molemmat etulaakerit vaihdettu ja samalla ohjauskulmat korjattu (oli 2 astetta pielessä niin et laakerinvaihdon jälkeen ulvo renkaat pienessäkin vauhdissa mutkissa), ja syyläri vaihdettu motonetin osaan. Vähän se kyllä mietitytti, kun oli muovireunainen, ja alkuperäinen oli metallia. Mut tuntuis toimivan!

Tyhjäkäynti- ja käynnistysongelmaa ei ole taas hetkeen näkynyt, mutta voipi johtua siitä, että tuli kone purettua syylärin vaihdon yhteydessä, kun näytti vuotavan nestettä imusarjan tiivisteestä. Tosin ei ole vielä ehtinyt ajellakaan kuin ehkä 40km.

GermanCarClubSyrjäaho
-
Viestit: 82
Liittynyt: 6.5.2012 23:09

Käyntihäikät...

ViestiKirjoittaja GermanCarClubSyrjäaho » 9.8.2012 21:35

Kannattaa kokeilla vaihtaa pyörijä ja virranjakajan kansi. Itsellä oli kakkiksessa sama ongelma ja korjautui nuilla. Samalla tosin vaihdoin tulpat ja johdotkin. Eikä ole monen kympin remontti :)

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 11.8.2012 10:06

Tosta syyläristä. Mulla oli alkuperäinenkin syyläri muovireunoilla. Tai ainakin siinä oli vw audi leimoja ympäriinsä :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.8.2012 10:39

Osassa on kupari/messinki syylärit. Oma -84 jetan kapeasyyläri oli sisältä vihreetä mömmöä täynnä :) Hieman hapertunut.
Tosin -85 Gtissä oli sit kapea muovi/alumiini syyläri.
Motonetin TD:n syyläri kesti hyvin 5-6 vuotta ja on jatkokäytössä jo jollain.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa