Golf V pyöränlaakeri

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Golf V pyöränlaakeri

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.7.2012 23:28

Mites menee proseduuri jos pitää vitosgolfiin vaihtaa pyöränlaakeri eteen ja taakse?

Kaverilla taitais olla jompi kumpi menossa ja meinasin että kannattaako tarjota korjausapua vai vielä Laakkoselle...

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 30.7.2012 13:26

No jos nosturilla ja kunnon vehkeillä ja sopivilla avaimilla pääsee tekemään niin onnistuuhan se. Itse vaihdoin (lue riehuin) viime kesänä toisen takapyörän laakerin, tuommoinen pulttimallinen mutta nyt kun on edessä toisen puolen vastaava homma niin suosiolla vien pajalle. Ainakin tuommoisessa pulttimallis kiinnityksessa joutuu antamaan lämpöä että saa auki.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.7.2012 14:52

Pihalla pitäisi tehdä tunkin varassa... Lämpöakin saatavissa vähän rajallisesti.

wilp_
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.7.2012 23:09

ViestiKirjoittaja wilp_ » 30.7.2012 17:58

tuo etulaakeri vielä jotenkin menee, mutta takalaakeri on sen verran piukassa ettei kannata ees alottaa. Suosiolla pajalle, kunnon työkaluilla ja nosturilla ei ole kun puolen tunnin homma.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 31.7.2012 22:57

Pihalla pitäisi tehdä tunkin varassa... Lämpöakin saatavissa vähän rajallisesti.

Pihalla itsekin vaihdoin molemmat puolet,yllättävän helppo homma,mutta 18 millinen XZN hylsy täytyy olla.
Lämpöä ei tarvita missään vaiheessa.Älä nyt hemmetissä Laakkoselle vie tuon takia,johan siellä maksaa toi napakin kultaa.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 31.7.2012 23:51

Siihen asti se on helppoo ku sattuu sit oikeesti semmonen laakeri mikä on ruostunu kiinni:)

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 1.8.2012 0:24

Mihin se voi kiinni ruostua?
Mulla ainakin oli akseli täysin ruosteeton ja napa tuli ihan kevyesti vetämällä pois.
Eikä tuonne mun mielestä mitään ruostetta pitäisi päästä syntymään.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 1.8.2012 10:24

No juu, noissakin on eroja kuten esim etuveto vs neliveto. Itsellä 4Motion ja tuo takalaakeripaketti edellä kuvatun kaltainen, eikä pultteja saanut ilman lämpöä aukeamaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa