Eli ostin tuossa reilu kuukausi sitten corradon ja hiljattain alkoi flekti oireilla.
Aluksi flekti meni päälle heti kun laittoi virrat päälle vaikka kone olisi kylmä. Toisella kertaa se taas meni päälle vasta kun sammutin auton. Viime viikolla yhdellä kertaa ajaessa meinas vähän jännittää kun se ei mennyt ollenkaan päälle oli auto käynnissä tai ei ja tänään se toimi normaalisti.
Eli onko kokemuksia mistä vika mahtaa johtua? Tuskin sulakkeessa vika kun välillä tuntuu toimivan? Joku anturi kenties?
Lisäksi pitäis käydä ainakin sytytys säädättämässä kohdilleen. Itse olen asunut Tampereella vasta vuoden enkä tiedä mihin tuon uskaltaisi viedä. Vinkkejä?
Myös pakoputki kaipaa vaihtoa. Tällä hetkellä kiinni on jonkun oma tekele ja pitemmät ajomatkat vaativat melkeenpä peltorit korville. Onko esim. tuo Simonsin putki mistään kotosin, aika edukkaalta ainakin vaikuttaa:
http://www.simons.se/Katalog/VW/VW_Corrado_G60_Avgassystem_Simons_Exhaust.htm
Entäs miten huoltomoodin saa päälle? Ahdin ei ole täysin ehjä, joten olis hyvä tarkkailla ahtoja aina silloin tällöin
Saattoi olla vielä jotain muutakin, mutta eiköhän näillä alkuun päästä..
Corradon flekti reistaa+pari muuta kysymystä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla on ohjeet siihen sytytyksen säätöön, jonka voin antaa korjaamolle. Viimeks kun käytin edellistä autoa Ylöjärvellä yhessä anonyymissä firmassa ja lähin ajelemaan Itä-Suomeen päin pääsin Jämsään asti. Laturi liikahti alaspäin -> remmi löyhällä + laturi nirhas bensaletkua, joka rupes vuotamaan.
Eli jos johonkin luotettavampaan paikkaa veis tällä kertaa?
Tuohon sytytykseen(ajotukseen) liittyen: Kävin mdcomprexilla huoltamassa ahtimen ja jakopään, eikä heillä ollu ajoituslamppua sillä hetkellä käytössä. Siks se pitäs/vois tarkistaa
Eli jos johonkin luotettavampaan paikkaa veis tällä kertaa?
Tuohon sytytykseen(ajotukseen) liittyen: Kävin mdcomprexilla huoltamassa ahtimen ja jakopään, eikä heillä ollu ajoituslamppua sillä hetkellä käytössä. Siks se pitäs/vois tarkistaa
Siis vihreää ja punaista nestettä sekaisin?? Niitä kun ei käsittääkseni saisi keskenään sekoitella. Eikös ne reagoi keskenään vähän hassusti ja menee sellaiseksi mönjäksi?
Huoltomoodin, vai mikä se nyt sitten virallisesti onkaan saa päälle suorittamalla seuraavat temput
1. viiksi 2 -asentoon
2. valinta nappi pohjaan
3. virrat päälle
4. virrat pois
5. virrat päälle ja nappi irti.
Huoltomoodin, vai mikä se nyt sitten virallisesti onkaan saa päälle suorittamalla seuraavat temput
1. viiksi 2 -asentoon
2. valinta nappi pohjaan
3. virrat päälle
4. virrat pois
5. virrat päälle ja nappi irti.
Viimeksi muokannut Eemeli, 28.7.2012 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No olisit laittanut väliaikaisesti pelkkää vettä ennemmin kuin sitä punaista mennä sotkemaan sinne. Nyt kannattaa sitten huuhdella kunnolla se jäähdytysjärjstelmä, koska jos ne on mönjääntyneet niin eivät sieltä ihan helposti kaikki pois tule.
En sitten tiedä voisko toi flektin outo käytös johtua siitä, että siellä olis nyt syylärissä vähän tukkosta johtuen noista sekoitetuista nesteistä ja flektin anturille ei nyt sitten kunnolla nestettä kierrä, joten flekti ei toimi kuten pitäis. Mutta mikäli nesteet kiertää kunnolla niin voihan se flektin anturi olla rikki.
Tosin ei tuossa nyt ainakaan mitään omasta autosta poikkeavaa käytöstä ole muuta kuin tuo että heti virrat päälle laittaessa meni flekti päälle vaikka kone oli kylmä.
Kyllä mullakin se monesti käynnistyy vasta kun on sammuttanut auton ja saattaa pitkäänkin hurista. Ja eipä se aina käynnistykään vaikka auto on käynnissä mikäli lämmöt on riittävän alhaalla.
En sitten tiedä voisko toi flektin outo käytös johtua siitä, että siellä olis nyt syylärissä vähän tukkosta johtuen noista sekoitetuista nesteistä ja flektin anturille ei nyt sitten kunnolla nestettä kierrä, joten flekti ei toimi kuten pitäis. Mutta mikäli nesteet kiertää kunnolla niin voihan se flektin anturi olla rikki.
Aluksi flekti meni päälle heti kun laittoi virrat päälle vaikka kone olisi kylmä. Toisella kertaa se taas meni päälle vasta kun sammutin auton. Viime viikolla yhdellä kertaa ajaessa meinas vähän jännittää kun se ei mennyt ollenkaan päälle oli auto käynnissä tai ei ja tänään se toimi normaalisti.
Tosin ei tuossa nyt ainakaan mitään omasta autosta poikkeavaa käytöstä ole muuta kuin tuo että heti virrat päälle laittaessa meni flekti päälle vaikka kone oli kylmä.
Kyllä mullakin se monesti käynnistyy vasta kun on sammuttanut auton ja saattaa pitkäänkin hurista. Ja eipä se aina käynnistykään vaikka auto on käynnissä mikäli lämmöt on riittävän alhaalla.
Viimeksi muokannut Eemeli, 28.7.2012 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ok. Siltähän tuo vaikutti. Oishan se ollu ihan liian helppoa, jos ois pelkällä nesteen vaiholla selvitty :-)
Jäi näemmä tuossa alkuperäsessä tekstissä sanomatta, että se flekti ei käynnistyny vaikka lämmöt nousi yli puolen välin(90). Tais käydä vähän yli sen seuraavan viivan
Ja eipä se aina käynnistykään vaikka auto on käynnissä mikäli lämmöt on riittävän alhaalla.
Jäi näemmä tuossa alkuperäsessä tekstissä sanomatta, että se flekti ei käynnistyny vaikka lämmöt nousi yli puolen välin(90). Tais käydä vähän yli sen seuraavan viivan
Viimeksi muokannut Ape, 28.7.2012 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itsellä flekti pyörii juurikin kun auto on sammutettu niin aina lähtee pyörimään hetkeksi, eikö näissä oo joku jälkikäyttö homma, jolloin käyttää flektiä ja hurauttaa bensapumppua ja sen anturi tais olla imusarjan vasemmassa päädyssä kö? pihalla ollessa saa prutkuttaa aika kauan tyhjäkäyntiä että lähtis flekti hurraan, siis vaikka ajosta tulisi... tosta simonssista osaan varmaan kohta jotain sanoa, kun eli jos saan oman putken tässä lähiaikoina. mulla siellä on nyt joku supersportin putki ja ei keskiäänäriä, meteli on liian kova.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa