VW GOLF 2.3 V5 ei käynnisty - RATKAISTU!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Draidy
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2012 11:26

VW GOLF 2.3 V5 ei käynnisty - RATKAISTU!

ViestiKirjoittaja Draidy » 25.7.2012 11:31

Terse.

Eilen tuli vaihdossa tälläinen ja seatti jatko matkaansa uudelle omistajalle. Ajoin autolla n. 100km ja pistin parkkiin hima pihaan. Kaikki oli ihan okei, kävi nätisti yms.

1-2 tuntia myöhemmin menin autolle tarkotuksena lähteä kauppaan ja auto ei startannut?

Pyörittää kyllä hyvin, mutta ei minkäänlaista lupausta.

Vikakoodit luettiin ekana, antoi jotain moottoriohjain vikaa.
Hetkeä myöhemmin luettiin uudestaan, niin ei mitään vikaa enää löydy. Koitettu jo useasti uudelleen, jos ottaa jonkun piuhan pois niin löytää kyllä vikakoodit.

Sulakkeet on ok ja go starttia pistin ilmanputsarista reippaasti niin lupas vähäsen, mutta ei lähtenyt käyntiin?

Onko jotain neuvoja mistä lähtis hakemaan vikaa, auto on 150hp koneella vuosimallia -99. Ajettu 156tkm
Viimeksi muokannut Draidy, 27.7.2012 21:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 25.7.2012 12:22

Ajonesto tulisi ekana mieleen jos kerran startti pyörii muttei käynnisty.

Toinen on bensapumppu (lähteekö käyntiin kun avaat kuskin oven?)

Soita edelliselle omistajalle ja kysy mikä vikana jos kerran auto piti vaihtoon laitaa.

Jos vaihtoi ehjänä ja esim. jostain merkkiliikkeestä löytyy tietoa että on käynyt kyselemässä vikaa niin saattaa täyttää petoksen tunnusmerkit. Tosin vaikeita nämä tietty yksityisten ja vanhojen autojen tapauksessa...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.7.2012 12:57

Ajonesto tulisi ekana mieleen jos kerran startti pyörii muttei käynnisty.
Ajonesto antaa käydä sekunnin.

Draidy
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2012 11:26

ViestiKirjoittaja Draidy » 25.7.2012 13:20

Puhuin entisen omistajan kanssa puhelimessa ja lupas korvaa osan korjauksesta(osista). Ei oo kuulemma semmosta vikaa siin ollu sillä ja harmitteli ittekki, mut totes et parempi nytten kun sit 6kk päästä. Viime kesänä siin on ollut jotain käynti ongelmia ( yks pytty ollut poissa pelistä ), jonka takia vaihettu puola ja sytytyksen ohjaus.

Pumppu lähtee käyntiin. Koitettii myös että ottaa akusta virrat yli 10sek pois.
Ainiin, sahailun jälkeen ei ainakaan tuu mitään voimakasta bensan hajua. Eikös normaalisti joku käry pitäs tulla pitkien yrityksien jälkeen?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 25.7.2012 19:07

Onhan tankissa bensaa? Jos yhtään epäilyttää niin laita lisää. Bensansaantiongelmasta voi koittaa varmistua siten, että sahailee aikansa ja katsoo sen jälkeen onko tulpat kastuneet, jos on niin kuivaa ne kaikki ja laittaa takas ja etsii vikaa muualta. Vikakoodit koittaisin myös lukea taas uudestaan.

Draidy
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2012 11:26

ViestiKirjoittaja Draidy » 25.7.2012 21:19

Bensaa tulee letkuista. Koitettu imupuolelta pistää tosiaan go start ja nyt myöhemmin bensaa. Ei lyö käyntiin, joten oletus on että ei lyö kipinää... Huomenna pitäs koittaa saada selville mistä se vika johtuu, vaikuttas et kaikki pimeenä.

edit:

bensaa on puol tankkia ainakin.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 25.7.2012 22:41

Kampuran/nokan asentotunnistin? Noi jos pimenee niin yleensä kipinä menee kanssa. Relluissa auttaa joskus kun konetta pyörittää ja anturikehälle paineilmaa jos siellä o metalli tms. pölyä. Koneesta riippuen noita on molemmat tai jokotai.

Draidy
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2012 11:26

ViestiKirjoittaja Draidy » 25.7.2012 23:01

Voiko olla vaikka vikakoodia ei tule? Ohjainboksiin, johkin anturiin tai maavikaan melkein katse kohdistuu. Toivon mukaa olis se halvin vaihtoehto... Huomenna kummiskin illasta koitan pistää tänne jos tulee jotain infoa mulle mikä mahtanee olla.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 26.7.2012 16:39

Teoriassa pitäisi tulla camshaft position sensor -ilmoitus, mutta ei sekään ilmeisesti ole VAGgineissa varmaa.

Myöskään esim. öljynpaineanturin hajoaminen ei anna vikailmoitusta, mutta autoa ei silti saa käynnistää ECU:n puolesta (tietenkään kun kuvittelee ettei ole paineita).

Draidy
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2012 11:26

ViestiKirjoittaja Draidy » 26.7.2012 20:32

Just soittivat ja kertoivat ettei tosiaan kipinää tuu. Pumpulta tulee löpö, mutta ei se koneeseen sitä ruiskuta. Eli yks vaihtoehto vois olla mahdollisesti vissiin sit se öljypaineanturin hajoaminen?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.7.2012 20:42

Ööööö kyllä auto starttaa käy ja kukkuu vaikka ottaa öljynpaineanturin liittimen irti tai vaikka koko anturin, eli onko nyt tosiaan niin että estää käynnistyksen???

Draidy
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2012 11:26

ViestiKirjoittaja Draidy » 26.7.2012 21:33

Eli nokka-akselin asentotunnistimen liitin kun on kiinni, niin ei tuu kipinä ja ei saa bensaa.
Kun liittimen ottaa irti, niin kuulemma paukuttaa putkeen, mutta ei lähe käyntiin...

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 27.7.2012 9:54

Vaihtaisin sen nokan anturin. Luultavasti se ei anna pulssia mutta moottorin ohjaus luulee että kone on seis kun se on vikakoodien puolesta kunnossa ecun mielestä. Kun otat anturin irti niin se saa vikakoodin siitä ja ecu menee varmaan vikatilaan mut siinä vaiheessa on varmaan sytty niin paljon metsässä että se ei jaksa käynnistyä..

Draidy
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2012 11:26

ViestiKirjoittaja Draidy » 27.7.2012 11:07

Jep, pistin tilaukseen tänään sen anturin. Toivotaan että tulee paikalliseen liikkeeseen klo 15 aikaan. Jos ei tuu, niin siirtyy maanantaille.

Toivottavasti olis se, niin säilyis vielä pienellä summalla. :D

Draidy
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2012 11:26

ViestiKirjoittaja Draidy » 27.7.2012 21:03

Ongelma ratkaistu!

Vika oli nokka-akselin anturissa! Vaikka ei sitä ilmoittanutkaan vikakoodeihin. Uus asennettu ja pärähti käyntiin.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 28.7.2012 23:57

Hyvä että tuli kuntoon.. tosiaan noihin vikakoodeihin ei liikaa voi luottaa. Anturit/Solenoidit yms. sähkömekaaniset osat hajoaa välillä niin että niissä sähköpuoli toimii niin että ei vikakoodia tule vaikka anturi ei toimikkaan kuten pitää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa