Jonkin verran olis kiire
Pieniä pään vaivoja: -Kojelaudan takaa kuuluu kiusallista surinaa, suoraan keskipuhaltimien takaanta, surina alkaa jo kun pistää pelkästään virrat piälle, eli ei johtu mistään moottorin aiheuttamasta resonoinnista. Mistä vois johtua? -Tyhjäkäynnilla kolisee, ei aina mutta välilla kolisee ja välillä ei, ihan kuin putki olis huonosti kiinni ja heiluu eessun taassun hakaten pohjaa, mut putki tuntu olevan ihan hyvin kiinni eikä heilunut yhtään kun viimeksi toissapäivänä kävin paikkaamassa pakosarjan ja katin välistä liitosta joka vuoti. Mikä vois kolista? - ja viimeinen: Ei tahdo aina lähteä käyntiin, eli kun nykäsen virrat tauluun, bensapumppu suhahtaa, eli aintaa painetta, mut sit kun starttaan niin välillä saa sahata sen 3-5 sec ennen kuin hörhtää käyntiin, ja sillonkin tuntuu et vähän kinkkisesti lähtee pyörittää, joskus taasen hurahtaa sekunniksi ja sammuu. Lueskelin jostain että ajonesto herjaa, mutta tuntuu tekevän molemmilla avaimilla samalla lailla, eli vika ei ole avaimissa. Noissahan se ajonesto taitaa olla, ainakin virtalukon ympärillä on semmonen ruskeahko kehä muovien alla jonka kun nakkaa sivuun niin ei lähe käyntiin. En ole viellä koittanut vaihtaa tulppia tai muuta. Täytyy kokeilla vaihtaa ne ja kattoo sytkä läpi ettei iske ohi missää. jos ei auta niin jää see ajonesto viimiseks variaatioksi, ja siihen suunnittelin jo ohittamis menetelmää. Rimeltä kun saa alta 20e murikan jolla voi ohittaa tuon estovärkin, sillon ei tarvis huolehtii enää siruista/muista... jos jollain on jotain hyviä kikkoja tai kokemuksia nuista niin hattu kourassa otetaan vastaan :) ja sit tällänen Of topicci: Vanhasta kolvistani kun olen tekemässä rottaa, ja se on jo aika hyvillä mallilla, ruosteessa ja ruma, mut nyt tekis mieli pistää keula katuun, rahaa en siihen enää investoi kun menee muutaman kk päästä paaliin kun ei jaksa ja kiinnosta kunnostaa. Miten on, jouset pöydälle ja rälläkällä kierros/pari pois? Miten tämä hoidetaan? Täytyy vissii purkaa koko tolppa osiin jotta jousen voi turvallisesti poikkasta ettei tuli vauhdilla vaikka omaan naamariin?? Ja kyllä ne jotka sanovat että ei hyvä idea niin ei haittaa, autolla ei olekkaan tarkotus ajella kylärinkiä vaan se viedään reilun viikon kuluttua näytille ja sen jälkeen liikenteestä poies ja myyntiin osina tai kokonaisena. Pitkää ja sekavaa lorua taas puski mutta koittakaa kestää :)) Kettu kuittaa
päänvaivoja golf 3 gti 8v aac -94
Valvoja: ffp jäsenet
-Kojelaudan takaa kuuluu kiusallista surinaa, suoraan keskipuhaltimien takaanta, surina alkaa jo kun pistää pelkästään virrat piälle, eli ei johtu mistään moottorin aiheuttamasta resonoinnista.
Ei tuossa ole samanlaista kuin Passatissa; hätävilkkukytkimen yhteydessä (joka on keskellä konsolia, ainakin Passatissa) on jokin rele jonka hajoaminen saa aikaan kaikenlaista kivaa? ;)
-Kojelaudan takaa kuuluu kiusallista surinaa, suoraan keskipuhaltimien takaanta, surina alkaa jo kun pistää pelkästään virrat piälle, eli ei johtu mistään moottorin aiheuttamasta resonoinnista. Mistä vois johtua?
Ei siellä oikein ole mitään mikä voisi pitää äänen... Siis suoraa siellä takana, tarkista ettei puhaltimen moottorissa ole mitään?
Voisit muuten jaotella tuota tekstiä jotenkin, erittäin ärsyttävää lukea tekstiä, joka on kirjoitettu yhteen... Eikös kappaleisiin jaottelu opeteta jo ala-asteellakin ;).
Eikös mk3 golffeissa oo ihan yleistä tuo että se puhallin rupeaa vikisemään..? Keskeltä se yleensä kuuluu mutta puhallin ilmeisesti syypää kuitenkin. Selviää sammuttamalla puhaltimen ja kuuntelemalla. (Voi olla että muistan ihan väärin)
Tyhjäkäynnillä paikallaan ei oikeen voi kolista muutakuin kone :D Kannattaa vähän vilkasta koneen kannakkeita. No miksei joku lämpörautaki voi vähän päristä tai sitten jos putken kannakkeet on kovin kulunu.
Tyhjäkäynnillä paikallaan ei oikeen voi kolista muutakuin kone :D Kannattaa vähän vilkasta koneen kannakkeita. No miksei joku lämpörautaki voi vähän päristä tai sitten jos putken kannakkeet on kovin kulunu.
Nyt on jaettu :D
Osaisko joku selventää tota käynnistys ongelmaa?
Mitä lähteä kokeilemaan. Sytkä puolen piuhat näytti ehjältä, ja tulpat vaihdat viikonloppuna.
Jos ei auta niin täytyy toivoo et ajonesto kettuilee vastaa. auto kun tosiaan lähtee välillä ihan heittämällä käyntiin ja välillä saa sahaa ja käynnistyy joko sekunniksi tai ihan normaalisti. Ajoon ei itsessään vaikuta mitenkään? Voisko johtua jotenkin siitä ei autoon on vaihdettu peltipakosarja ja rosteri putkisto?
Tänää alko pientä kolahtelua kuulumaan kun vetää rattia linkkuun parkkipaikalla liikkuessa, jotkut puslat lopussa tai muuta?
Vähän hankalaa kun on aika tietämätön autojen suhteen niin täytyy kysellä kokoajan :D
Jonkin verran olis kiire
Pieniä pään vaivoja:
Kojelaudan takaa kuuluu kiusallista surinaa, suoraan keskipuhaltimien takaanta, surina alkaa jo kun pistää pelkästään virrat piälle, eli ei johtu mistään moottorin aiheuttamasta resonoinnista. Mistä vois johtua?
-Tyhjäkäynnilla kolisee, ei aina mutta välilla kolisee ja välillä ei, ihan kuin putki olis huonosti kiinni ja heiluu eessun taassun hakaten pohjaa, mut putki tuntu olevan ihan hyvin kiinni eikä heilunut yhtään kun viimeksi toissapäivänä kävin paikkaamassa pakosarjan ja katin välistä liitosta joka vuoti. Mikä vois kolista?
- ja viimeinen: Ei tahdo aina lähteä käyntiin, eli kun nykäsen virrat tauluun, bensapumppu suhahtaa, eli aintaa painetta, mut sit kun starttaan niin välillä saa sahata sen 3-5 sec ennen kuin hörhtää käyntiin, ja sillonkin tuntuu et vähän kinkkisesti lähtee pyörittää, joskus taasen hurahtaa sekunniksi ja sammuu.
Lueskelin jostain että ajonesto herjaa, mutta tuntuu tekevän molemmilla avaimilla samalla lailla, eli vika ei ole avaimissa. Noissahan se ajonesto taitaa olla, ainakin virtalukon ympärillä on semmonen ruskeahko kehä muovien alla jonka kun nakkaa sivuun niin ei lähe käyntiin.
En ole viellä koittanut vaihtaa tulppia tai muuta. Täytyy kokeilla vaihtaa ne ja kattoo sytkä läpi ettei iske ohi missää. jos ei auta niin jää see ajonesto viimiseks variaatioksi, ja siihen suunnittelin jo ohittamis menetelmää.
Rimeltä kun saa alta 20e murikan jolla voi ohittaa tuon estovärkin, sillon ei tarvis huolehtii enää siruista/muista... jos jollain on jotain hyviä kikkoja tai kokemuksia nuista niin hattu kourassa otetaan vastaan :)
ja sit tällänen Of topicci: Vanhasta kolvistani kun olen tekemässä rottaa, ja se on jo aika hyvillä mallilla, ruosteessa ja ruma, mut nyt tekis mieli pistää keula katuun, rahaa en siihen enää investoi kun menee muutaman kk päästä paaliin kun ei jaksa ja kiinnosta kunnostaa.
Miten on, jouset pöydälle ja rälläkällä kierros/pari pois? Miten tämä hoidetaan? Täytyy vissii purkaa koko tolppa osiin jotta jousen voi turvallisesti poikkasta ettei tuli vauhdilla vaikka omaan naamariin?? Ja kyllä ne jotka sanovat että ei hyvä idea niin ei haittaa, autolla ei olekkaan tarkotus ajella kylärinkiä vaan se viedään reilun viikon kuluttua näytille ja sen jälkeen liikenteestä poies ja myyntiin osina tai kokonaisena.
Pitkää ja sekavaa lorua taas puski mutta koittakaa kestää :))
Kettu kuittaa
Osaisko joku selventää tota käynnistys ongelmaa?
Mitä lähteä kokeilemaan. Sytkä puolen piuhat näytti ehjältä, ja tulpat vaihdat viikonloppuna.
Jos ei auta niin täytyy toivoo et ajonesto kettuilee vastaa. auto kun tosiaan lähtee välillä ihan heittämällä käyntiin ja välillä saa sahaa ja käynnistyy joko sekunniksi tai ihan normaalisti. Ajoon ei itsessään vaikuta mitenkään? Voisko johtua jotenkin siitä ei autoon on vaihdettu peltipakosarja ja rosteri putkisto?
Tänää alko pientä kolahtelua kuulumaan kun vetää rattia linkkuun parkkipaikalla liikkuessa, jotkut puslat lopussa tai muuta?
Vähän hankalaa kun on aika tietämätön autojen suhteen niin täytyy kysellä kokoajan :D
Jonkin verran olis kiire
Pieniä pään vaivoja:
Kojelaudan takaa kuuluu kiusallista surinaa, suoraan keskipuhaltimien takaanta, surina alkaa jo kun pistää pelkästään virrat piälle, eli ei johtu mistään moottorin aiheuttamasta resonoinnista. Mistä vois johtua?
-Tyhjäkäynnilla kolisee, ei aina mutta välilla kolisee ja välillä ei, ihan kuin putki olis huonosti kiinni ja heiluu eessun taassun hakaten pohjaa, mut putki tuntu olevan ihan hyvin kiinni eikä heilunut yhtään kun viimeksi toissapäivänä kävin paikkaamassa pakosarjan ja katin välistä liitosta joka vuoti. Mikä vois kolista?
- ja viimeinen: Ei tahdo aina lähteä käyntiin, eli kun nykäsen virrat tauluun, bensapumppu suhahtaa, eli aintaa painetta, mut sit kun starttaan niin välillä saa sahata sen 3-5 sec ennen kuin hörhtää käyntiin, ja sillonkin tuntuu et vähän kinkkisesti lähtee pyörittää, joskus taasen hurahtaa sekunniksi ja sammuu.
Lueskelin jostain että ajonesto herjaa, mutta tuntuu tekevän molemmilla avaimilla samalla lailla, eli vika ei ole avaimissa. Noissahan se ajonesto taitaa olla, ainakin virtalukon ympärillä on semmonen ruskeahko kehä muovien alla jonka kun nakkaa sivuun niin ei lähe käyntiin.
En ole viellä koittanut vaihtaa tulppia tai muuta. Täytyy kokeilla vaihtaa ne ja kattoo sytkä läpi ettei iske ohi missää. jos ei auta niin jää see ajonesto viimiseks variaatioksi, ja siihen suunnittelin jo ohittamis menetelmää.
Rimeltä kun saa alta 20e murikan jolla voi ohittaa tuon estovärkin, sillon ei tarvis huolehtii enää siruista/muista... jos jollain on jotain hyviä kikkoja tai kokemuksia nuista niin hattu kourassa otetaan vastaan :)
ja sit tällänen Of topicci: Vanhasta kolvistani kun olen tekemässä rottaa, ja se on jo aika hyvillä mallilla, ruosteessa ja ruma, mut nyt tekis mieli pistää keula katuun, rahaa en siihen enää investoi kun menee muutaman kk päästä paaliin kun ei jaksa ja kiinnosta kunnostaa.
Miten on, jouset pöydälle ja rälläkällä kierros/pari pois? Miten tämä hoidetaan? Täytyy vissii purkaa koko tolppa osiin jotta jousen voi turvallisesti poikkasta ettei tuli vauhdilla vaikka omaan naamariin?? Ja kyllä ne jotka sanovat että ei hyvä idea niin ei haittaa, autolla ei olekkaan tarkotus ajella kylärinkiä vaan se viedään reilun viikon kuluttua näytille ja sen jälkeen liikenteestä poies ja myyntiin osina tai kokonaisena.
Pitkää ja sekavaa lorua taas puski mutta koittakaa kestää :))
Kettu kuittaa
ainiin joo ja se surina kojelaudasta taitaa johtua automaatti ilmastoinnin nuuskusta?
Jostain bongasin että siinä persgrillien säätimien vieressä kun on sellanen ritilä jonka takana menee putki jossa selvästikkin lämpötila anturi olis värkki joka kierrättää sisäilmaa nuuskun kautta jotta aut.imlastointi pysyy mukana jäähdytyksessä, ja se surisee..
Olenko oikeassa? Jotenkin tyhmää jos sen kuuluukin surista, tai sit siellä on joku flekti joka resonoi..
Jostain bongasin että siinä persgrillien säätimien vieressä kun on sellanen ritilä jonka takana menee putki jossa selvästikkin lämpötila anturi olis värkki joka kierrättää sisäilmaa nuuskun kautta jotta aut.imlastointi pysyy mukana jäähdytyksessä, ja se surisee..
Olenko oikeassa? Jotenkin tyhmää jos sen kuuluukin surista, tai sit siellä on joku flekti joka resonoi..
Itselleni hyvinkin tuttua tuo surina. Mulla ainaki oli menny puhaltimen laakerit paskaks ja surisi sen taki. Auttoi kun vaihtoi puhaltimen. Tuohon starttaus ongelmaan varmaan ensi hätänä tulppien ja tulpan johtojen vaihto, halvin ja helpoin tapa selvittää johtuuko niistä. Ei oikein kuulosta ajonesto ongelmalta.
e:purkamoilta saa aika halvala noita käytettyjä puhaltimia jotka toimii ihan hyvin.
e:purkamoilta saa aika halvala noita käytettyjä puhaltimia jotka toimii ihan hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa