Huohottimen toiminta (2.0 8v 2E)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Hastra
-
Viestit: 41
Liittynyt: 24.7.2005 19:58

Huohottimen toiminta (2.0 8v 2E)

ViestiKirjoittaja Hastra » 25.7.2012 17:31

Tarvittais ihan perustietoa moottorin ja huohotuksen toiminnasta. Eli olen myymässä omaa golfia ja kaveri tuli koeajaan sitä. Kävi lenkillä ja totes että hyvin toimii, konepelti auki ja aukaisi öljyntäyttökorkin koneen päältä. Kone sammui ja kaveri totesi että koneessa on vikaa ja kaupat jäi.
Eli mitäköhän vikaa tää kaveri luulee/tietää autossa olevan? Kone käy ja toimii hyvin, öljyt ja nesteet pysyy erillään eikä kerää vaahtoa öljykorkkiin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.7.2012 18:24

Ihan on normaalia että sammuu.

tounigee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 20.10.2007 23:05

ViestiKirjoittaja tounigee » 25.7.2012 18:35

Mä oon käsittänyt, että sillon pitäisi huolestua, jos puhaltaa oikein raivokkaasti, kun avaa öljyn täyttö korkin eikä minkäänlaista "tukahtumista" tapahdu. Jospa se kaveri muisti juuri väärin päin, kun oli lukenut netistä "kuinka ostetaan käytetty auto ohjeet" =)

Kizmo
-
Viestit: 45
Liittynyt: 28.12.2009 2:40

ViestiKirjoittaja Kizmo » 25.7.2012 19:18

k-jetti ainakin sammuu jos öljykorkin aukaisee. Johtuu aivan siitä että imusarjan alipaineet karkaa huohottimen kautta ja se sotkee ruiskun ohjauksen. Ei vika vaan aivan ominaisuus. Jos ei sammu/käy huonosti niin huohotin voi olla osittain tukossa :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa