Miten isommat bensalinjat kakkoskoppaiseen?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Miten isommat bensalinjat kakkoskoppaiseen?

ViestiKirjoittaja TurboJ » 24.7.2012 15:24

Muutamaa astetta vireämpi dieseltekniikka kaipaa vakiota isompia polttoaineputkia, mutta ongelmana on tankissa olevat lähdöt.

Kakkosessahan on tuollainen jousitettu imusuppilo tankin sisällä, ja polttoainemittarin anturi on kiinni samassa hässäkässä. Kyseessä on siis diesel- ja kaasutinmallinen tankki, eli siirtopumppua ei ole eikä tule.

Miten olette toteuttaneet isommat lähdöt tuohon tankin suppilohässäkkään?

Käytössä on kakkosen kaasari- ja dieseltyyppiset tankit ja niiden imusuppilot, samoin mk3 Golfin dieseltankki.

Tuohon kolmoskoppaisen tankin imusuppiloon olisi enemmän tilaa porata alkuperäisten viereen uudet reijät.

Alkuperäisiä lähtöjä ei kai oikein järkevästi voi muuttaa, kun siellä on tuo joustosysteemi; mutta jos teen viereen uudet lähdöt ja tukin vanhat, miten saan esisuodattimen uusille lähdöille ?

...ja ennen kaikkea tärkein kysymys: dieselissä ainakin on eräänlainen kerääjäsäiliö tuon imusuppilon pohjassa; paluulinja tulee muoviseen säiliöön eikä suoraan paljaana tankkiin. Tuo rakennehan ehkäisee ilmakuplia polttoainelinjassa kun tankki on tyhjähkö.


Neuvoja kaivataan kovasti! Tämä on pitkäaikaisen projektin viimeinen iso kompastuskivi.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 24.7.2012 17:59

Alkuperäinen tankkivaruste pois ja tillalle alumiinilevy. Johon laittaa tarvittavat putket tankin pohjalle. Siirtopumpulla tankista ulkoiseen kerääjäsäiliöön, josta koneeseen.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 24.7.2012 18:49

Ilman siirtopumppua haluan tämän ratkaista, mutta kiitos ideasta.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 25.7.2012 8:56

tuulimyllyjä pieäksämään..

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 25.7.2012 18:15

Onko kukaan tällaista muutosta tehnyt? Luulisi olevan ralliautoja ja vaikka mitä, missä isompi linjasto on tullut tarpeeseen.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 25.7.2012 18:57

Alkuperäinen tankkivaruste pois ja tillalle alumiinilevy. Johon laittaa tarvittavat putket tankin pohjalle. Siirtopumpulla tankista ulkoiseen kerääjäsäiliöön, josta koneeseen.


Kilpureissa toteutetaan yleensä noin.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.7.2012 20:24

Vakio rakenne on mielestäni hyvä. Suurempi lähtö vaan ja tarvittaessa paluukin. Me ollaan porattu se vakio pois ja vaikka 10/8 metalliputki tilalle.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 25.7.2012 20:31

Tuota poraamista itsekin olen ajatellut, mutta oletteko sen joustotoiminnon sieltä sitten poistaneet kokonaan ja eikö silloin ole riski, että haukkaa helpommin ilmaa, kun jousto puuttuu ja suppilo voi jäädä "ilmaan" ?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.7.2012 21:02

eikös tästä siirtopumpun käytöstä holysmokella oo ollu juttua ettei oikein toimi diisselien kanssa. voi toki olla että oon väärässäkin

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.7.2012 21:27

Mulla ollu siirtopumppu 4kk, nyt jos saisin valita niin olisin laittanut 4 vuotta sitten. Sama pätee isompiin polttoainelinjoihin.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 25.7.2012 21:41

Itellä oli td pösö ihan ve4 pumpulla ja ruiskun tankki mistä työnsi pumppu 3bar paineella kamaa. Kyllähän se jonkun aikaa kesti mutta sitten alko vuotaa muutama tiiviste jakajasta.

Kaipa sinne vois vaikka tämmönen tai jos rahamiehiä on niin tämmönen.

ps. jos linkit ei toimi niin tuotekoodit on 28-1202 ekalle ja tokalle 28-1210

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.7.2012 21:56

Siirtopumpulla tarkoitan kyllä itse ihan jotain muuta kuin painepumppua.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 25.7.2012 22:12

Siirtopumpulla tarkoitan kyllä itse ihan jotain muuta kuin painepumppua.


No siis en tuota painepumppua kyllä tarjonnutkaan, kunhan kerroin vain että koitin semmoista ja ei toiminut hyvin. Itse en usko että tuommosella mitä motonetistä linkkasin niin saisi pumppuun liikaa painetta kun onhan sielläkin kuitenkin paluulinja.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.7.2012 22:31

Itse jättäisin motonetin pumput hyllyyn. Kaasari vehkeisiin tarkoitetut jenkkiautojen siirtopumput on aika edullisia ja hyvällä tuotolla.

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 25.7.2012 23:02

Nojoo ihan totta, carteria saa halvalla kuitenki ja hifistelijälle vaikka joku holley. Edelbrockilla oli jotai pumppua mikä kesti viinabensaakin eikä ollu pahan hintanen.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 26.7.2012 0:26

JukkaA, olisko sulla kuvaa miten modasit tuon alkuperäisen imuyksikön tai ainakin seikkaperäinen selostus miten sen teit.

Muutenhan tuo on ihan selvää pässinlihaa, mutta se joustosysteemi minua arveluttaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.7.2012 5:53

Mulla on tuollainen -00-02 mallinen iso muovinen tankkivaruste. Eli en tiedä yhtään miten pätee vanhempaan samat kikat. Itsellä olisi tarkoitus tehsä tuo vielä kertaalleen uusiksi, voin sitten napsia siitä kuvat.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 26.7.2012 22:25

Tuossa mallissako ei ole joustoa lainkaan?

Satutko tietämään onko se yläpään kiinnityshalkaisija sama kuin kolmos-Golfissa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 26 vierailijaa