Terve.
Pitäs kakkosautoon eli ventoon (1.8 55kw bensa, 97vm ja rek, elokuussa, ABS löytyy) tehä jarruremontti sisältäen etuset levyt + palat.
Takana on rumpusysteemi. mitäs osia mun pitää sinne uusia mahd? auto ajettu 155tkm ja alkuperäset palikat joka nurkassa.
Mitkä levyt tulee eteen? halkaisija? Abs malliset?? Vaihtoehtoja niin älytön määrä etten pysy perässä!
Entäpä palat?
http://www.mister-auto.fi/fi/etujarrupa ... =jarrupala
tuolta esim mitkä? Meneekö brembon jarrut ja onko noi tuolta tilattavat brembon kamat hyvää laatua myös? hinnathan menee samoihin kun motonet-tarvikeosan! Pitää samalla tilata vähän nokka akselia yms muuta ykkösautoon niin miel. halvasta paikasta...
Josko tähän nyt löytyis joltain näitä ropanneelta vähän kommenttia? auto pitäs saada mahd nopeesti ajoon kun ei töihin pääse muuta ku autolla!
Venton jarrut, mitkä palikat??
Valvoja: ffp jäsenet
Eteen levyt ja palat (villi arvaus on 256x13mm), samalla putsaat liukujen kolot ja rasvaat liukutapit. Kannattaa ostaa se liukutappien suojakumisarja (motonet) molemmille puolille, rasvat tulee mukana. Etujarrujen mäntien liike kannattaa tsekata samalla että toimii kunnolla.
Taakse sitten kengät, ehkä rummut (tai entraat vanhat) ja asennussarja. Kannattanee ehkä myös tiskiltä käydä kysäisemässä niitä automaattisäädön liukupaloja, niin varmasti toimii kuten pitääkin. Ne takajarrukenkien käsijarrun vipujen tapit kannattaa voidella varovasti jollain spray-rasvalla (HHS2000 muistaakseni oli ihan hyvä), niin eivät sitten ihan heti jumita. Vaijerit kannattaa ehdottomasti uusia samalla, kuten myös työsylinterit. Noi ei oikeasti niin paljoa maksa, etteikö niitä samalla vaihtaisi. Ottaa se päähän kuitenkin avata niitä vähän joka välissä yhden vanhan osan takia.
Eli:
Eteen:
- Jarrulevyt ja palat (motonet riittää, peruslevyt ja jotkut trw/bosch palat)
- Liukutappien suojakumit ja rasvat molemmille puolille
Taakse
- Jarrukengät
- Asennussarja molemmille puolille
- Uudet automaattisäädön kiilapalat
- Rummut?
- Työsylinterit?
- Uudet vaijerit!
+ Vaihda nesteet
Ehkä:
- Tsekkaa jarruletkujen kunto.
Taakse sitten kengät, ehkä rummut (tai entraat vanhat) ja asennussarja. Kannattanee ehkä myös tiskiltä käydä kysäisemässä niitä automaattisäädön liukupaloja, niin varmasti toimii kuten pitääkin. Ne takajarrukenkien käsijarrun vipujen tapit kannattaa voidella varovasti jollain spray-rasvalla (HHS2000 muistaakseni oli ihan hyvä), niin eivät sitten ihan heti jumita. Vaijerit kannattaa ehdottomasti uusia samalla, kuten myös työsylinterit. Noi ei oikeasti niin paljoa maksa, etteikö niitä samalla vaihtaisi. Ottaa se päähän kuitenkin avata niitä vähän joka välissä yhden vanhan osan takia.
Eli:
Eteen:
- Jarrulevyt ja palat (motonet riittää, peruslevyt ja jotkut trw/bosch palat)
- Liukutappien suojakumit ja rasvat molemmille puolille
Taakse
- Jarrukengät
- Asennussarja molemmille puolille
- Uudet automaattisäädön kiilapalat
- Rummut?
- Työsylinterit?
- Uudet vaijerit!
+ Vaihda nesteet
Ehkä:
- Tsekkaa jarruletkujen kunto.
Terve,
selvä, laitetaan nuo vaihtoon.
Tarkotus luopua autosta heti kun audi saadaan tienpäälle. Jarrut on aikasemmin ollut älyttömän hyvät ventossa. kuulin vaan kun rahisee vähän vasemmalla eessä ja tarkistin niin palassa n. 1mm pintaa.. sehän siellä rahisee. levytkään ole vielä kamalan kuluneet että ehkis menis vielä noilla! Vituttaa vaan ottaa ylimäärästä vaivaa kokoaika kahesta autosta. tällä pitänyt ajaa tän vuoden aikana noin muutaman viikon kun audi ollut 6 kertaa rempoissa ympäri suomea..
toinen skenario, hammastangon suojakumi. Voiko tehdä niin, että raidetangonpää otetaan vaa irti pyörännavasta ja lyödään uutta kumia sisään. kuskinpuolen suojakumi kyseessä.. auraukset menis varmaan uusiks? onko jotain jippoja et saa natsaa helpommin?
Lisäksi onko pakoputkistossa joku perus paikka mistä alkaa vuotaa.? kolina kuuluu n. 1900rpm kohalla niin että joku osa olis irti. Mikä ekana tarkistuksee?
Edit: mitä muuta kattoisitte pääosin seisoneesta autosta, 600km (suuntaansa) reissu eessä 13.8 alkae.. Öljyt on menossa vaihtoon nyt myös. Glykolia vuotaa desi/viikko tahdilla. tarviiko paikata jähytys systeemiä? Nesteet ei mee sekasin eli auto jättää läikkää.
Lämmöt on perus ja kiesi starttaa kun avainta näyttää virtalukolle..
Ps. jarrut ei muuten laahaa. 2,5v auto oli remontissa jolloin uusittiin pari jarruputkea, ja nesteet. Tällöin remontin jälkeen infottiin että etuset palat menee vaihtoon kohtapuoliin. Ei kuitenkaan sillon kannattanut vielä vaihtaa. Tämän jälkeen ajeltu n. 30tkm
Uskaltaisko kokeilla vaan etusien palojen vaiholla ja jarrujen ilmauksella + uudet nesteet? Mitkä palat tähän menee? noitakin eri kokoja tietenkin..
selvä, laitetaan nuo vaihtoon.
Tarkotus luopua autosta heti kun audi saadaan tienpäälle. Jarrut on aikasemmin ollut älyttömän hyvät ventossa. kuulin vaan kun rahisee vähän vasemmalla eessä ja tarkistin niin palassa n. 1mm pintaa.. sehän siellä rahisee. levytkään ole vielä kamalan kuluneet että ehkis menis vielä noilla! Vituttaa vaan ottaa ylimäärästä vaivaa kokoaika kahesta autosta. tällä pitänyt ajaa tän vuoden aikana noin muutaman viikon kun audi ollut 6 kertaa rempoissa ympäri suomea..
toinen skenario, hammastangon suojakumi. Voiko tehdä niin, että raidetangonpää otetaan vaa irti pyörännavasta ja lyödään uutta kumia sisään. kuskinpuolen suojakumi kyseessä.. auraukset menis varmaan uusiks? onko jotain jippoja et saa natsaa helpommin?
Lisäksi onko pakoputkistossa joku perus paikka mistä alkaa vuotaa.? kolina kuuluu n. 1900rpm kohalla niin että joku osa olis irti. Mikä ekana tarkistuksee?
Edit: mitä muuta kattoisitte pääosin seisoneesta autosta, 600km (suuntaansa) reissu eessä 13.8 alkae.. Öljyt on menossa vaihtoon nyt myös. Glykolia vuotaa desi/viikko tahdilla. tarviiko paikata jähytys systeemiä? Nesteet ei mee sekasin eli auto jättää läikkää.
Lämmöt on perus ja kiesi starttaa kun avainta näyttää virtalukolle..
Ps. jarrut ei muuten laahaa. 2,5v auto oli remontissa jolloin uusittiin pari jarruputkea, ja nesteet. Tällöin remontin jälkeen infottiin että etuset palat menee vaihtoon kohtapuoliin. Ei kuitenkaan sillon kannattanut vielä vaihtaa. Tämän jälkeen ajeltu n. 30tkm
Uskaltaisko kokeilla vaan etusien palojen vaiholla ja jarrujen ilmauksella + uudet nesteet? Mitkä palat tähän menee? noitakin eri kokoja tietenkin..
Ei sinne "turhaan" kannata mitään vaihtaa :)
Eteen vaan uudet palat ja taakse tarvittaessa uudet kengät, muita osia vain tarpeen mukaan... Ne takapään säätökiilat kannattaa putsata teräsharjalla jos auki joutuu käyttämään..
Jos kerta nytkin hyvin toimii, niinei muutakuin ajoa vaan! (uusilla paloilla)
Tarkistat samalla kun paloja vaihdat että sylinterit ja liukutapit yms liikkuu kunnolla.. Kevyt putsaus ja rasvaus on ihan hyvää huoltoa siinä sivussa.
Raidetangon kumin voi vaihtaa kun ottaa vaan nivelen pois päästä, tee vaikka hyvä merkki raidetankoon ja siitä tarkkamitta niveleen niin saat aurauksen kohdalleen kasatessa.
Nestevuotoa kannattanee esiskellä silmämääräisesti, voi olla vaan löystynyt liitos tms.. tai sitten vesipumppu.. Eipä tuollainen pieni vuoto vaarallinen ole jos vaan nestemäärän huolehtii, ettei pääse liian vähiin.
Onko jakorempasta ja vesipumpun iästä mitään tietoa?
Molemmat on suht helppo (ja halpa) tehdä itsekin, hyvällä säällä vaikka pihalla :)
Eteen vaan uudet palat ja taakse tarvittaessa uudet kengät, muita osia vain tarpeen mukaan... Ne takapään säätökiilat kannattaa putsata teräsharjalla jos auki joutuu käyttämään..
Jos kerta nytkin hyvin toimii, niinei muutakuin ajoa vaan! (uusilla paloilla)
Tarkistat samalla kun paloja vaihdat että sylinterit ja liukutapit yms liikkuu kunnolla.. Kevyt putsaus ja rasvaus on ihan hyvää huoltoa siinä sivussa.
Raidetangon kumin voi vaihtaa kun ottaa vaan nivelen pois päästä, tee vaikka hyvä merkki raidetankoon ja siitä tarkkamitta niveleen niin saat aurauksen kohdalleen kasatessa.
Nestevuotoa kannattanee esiskellä silmämääräisesti, voi olla vaan löystynyt liitos tms.. tai sitten vesipumppu.. Eipä tuollainen pieni vuoto vaarallinen ole jos vaan nestemäärän huolehtii, ettei pääse liian vähiin.
Onko jakorempasta ja vesipumpun iästä mitään tietoa?
Molemmat on suht helppo (ja halpa) tehdä itsekin, hyvällä säällä vaikka pihalla :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tervehdys
Jeps, kokeillaanpa nuilla, kun ei taia tähän hätään saada stressia sysättyä kellekkään muulle oikeen mihkään hintaan :D pimeällä kännykänvalolla tunkinvarassa joutuupi tekemään kun sen verran irtoaa aikaa töiltä.
Minkähän kokoset ne uuet palat nyt mahtaapi olla, absien kanssa varmaankin nuo isommat?
hammastangon kumiin ei noi neuvot vähän paremmatkaan olis pahitteeks, ei ymmärrä :D Kai se aukeaa remonttia tehdessä!
ratti on jo noin 75 astetta vinossa. ois kiva saada se kohilleen vaikka samalla. vinkkejä? ATV vaihdettiin viime keväänä jolloin se meni n. 35 asteesta tuohon missä on nyt ratti. aurauksia ei ole säädetty mun omistusaikana koskaan koneella, eli vaan käsivarassa meni esim viimeksi, hyvin tuo silti tuntuu tiellä pysyvän...
Autosta on koko iältä huoltohistoria ja käyttöhistoria hyvin tiedossa, jakoremmi vaihettu 2,5v ja 40tkm sitten ja samallahan meni aika paljon vanhuuttaan huonoa osaa vaihtoon. auto on myynnissä elokuun lopussa/syyskuun alussa jos jotakuta kiinnostaa (tuoreella 12kk leimalla :))
Jeps, kokeillaanpa nuilla, kun ei taia tähän hätään saada stressia sysättyä kellekkään muulle oikeen mihkään hintaan :D pimeällä kännykänvalolla tunkinvarassa joutuupi tekemään kun sen verran irtoaa aikaa töiltä.
Minkähän kokoset ne uuet palat nyt mahtaapi olla, absien kanssa varmaankin nuo isommat?
hammastangon kumiin ei noi neuvot vähän paremmatkaan olis pahitteeks, ei ymmärrä :D Kai se aukeaa remonttia tehdessä!
ratti on jo noin 75 astetta vinossa. ois kiva saada se kohilleen vaikka samalla. vinkkejä? ATV vaihdettiin viime keväänä jolloin se meni n. 35 asteesta tuohon missä on nyt ratti. aurauksia ei ole säädetty mun omistusaikana koskaan koneella, eli vaan käsivarassa meni esim viimeksi, hyvin tuo silti tuntuu tiellä pysyvän...
Autosta on koko iältä huoltohistoria ja käyttöhistoria hyvin tiedossa, jakoremmi vaihettu 2,5v ja 40tkm sitten ja samallahan meni aika paljon vanhuuttaan huonoa osaa vaihtoon. auto on myynnissä elokuun lopussa/syyskuun alussa jos jotakuta kiinnostaa (tuoreella 12kk leimalla :))
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei sinne "turhaan" kannata mitään vaihtaa :)
auto on myynnissä
Olisit heti kertonut niin ei olisi tarvinnut vaihtaa kuin se kulunein jarrukenkä uuteen. =)
(Monilla lienee eri tapoja rempan tekemiseen. Mun mielipide on se, että kun kerran on paikat auki niin vaihdetaan kaikki vähänkin vanhan oloinen uuteen.)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa