1.8 20v Turbo öljynpaine ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 20v Turbo öljynpaine ongelma
Autona Leon 1.8t -01 270tkm
Ölkkäpaine valo alkaa vilkuttaa kun koneen saa ajettua kunnolla lämpimäksi, erillinen mittari seurantaa varten kiinni, paine putoaa tyljällä kuumana 0.5- 0.6 bar tuntumaan jolloin häly iskee, kylmänä pitää sen 1.5 bar tyhjällä ja kierroksilla menee helpolla 4bar asteikko tappiin ja ylikin..
Auto oireili jo ed.omistajalla mutta vaiva oli "piilossa" muutaman viikon
Ed. omistajan toimesta
autoon uusituu ö-pumppu ja putsattu sihti sekä uusittu anturi kuukausi sitten,
-vag-com ei kerro mitään tähän liittyen
-ei kolise eikä naputtele
mikäs neuvoksi? onko muuta ideaa kun laakerivamma, voiko jossain paineventtiilissä tms olla ongelmaa..
kiitos viisaammille
Ölkkäpaine valo alkaa vilkuttaa kun koneen saa ajettua kunnolla lämpimäksi, erillinen mittari seurantaa varten kiinni, paine putoaa tyljällä kuumana 0.5- 0.6 bar tuntumaan jolloin häly iskee, kylmänä pitää sen 1.5 bar tyhjällä ja kierroksilla menee helpolla 4bar asteikko tappiin ja ylikin..
Auto oireili jo ed.omistajalla mutta vaiva oli "piilossa" muutaman viikon
Ed. omistajan toimesta
autoon uusituu ö-pumppu ja putsattu sihti sekä uusittu anturi kuukausi sitten,
-vag-com ei kerro mitään tähän liittyen
-ei kolise eikä naputtele
mikäs neuvoksi? onko muuta ideaa kun laakerivamma, voiko jossain paineventtiilissä tms olla ongelmaa..
kiitos viisaammille
pohja avattu, sihti puhdas paria pientä muovi/tiiviste nööliä lukuunottamatta, ei siis mainittavaa siinä.
kk laakerit oli 2 ö-pumpun pään kaulalla saneet ihan pikkasen "vauhtiviivaa, mutta mitään uria tms niissä ei tuntunut.. antoi taas ajaa sen 10km kun kyykkäsi paine sinne 0.6.bar ja hälytti matkalla remonttiin.
kannattisko tohon kokeilla myös vaihtaa pumppu lakrujen kaveriksi, vaikka tolla onkin vähän ajettu
öljyinä oli 200km ajetut kendalin 5w40
pumpussa tollanen teksti
febi 22204
http://autopartsmarket.fi/?action=catal ... _brand=101
kk laakerit oli 2 ö-pumpun pään kaulalla saneet ihan pikkasen "vauhtiviivaa, mutta mitään uria tms niissä ei tuntunut.. antoi taas ajaa sen 10km kun kyykkäsi paine sinne 0.6.bar ja hälytti matkalla remonttiin.
kannattisko tohon kokeilla myös vaihtaa pumppu lakrujen kaveriksi, vaikka tolla onkin vähän ajettu
öljyinä oli 200km ajetut kendalin 5w40
pumpussa tollanen teksti
febi 22204
http://autopartsmarket.fi/?action=catal ... _brand=101
Taitaa olla suodatinjalassa, itelllä ainakin AEB moottoria purkaessa se taisi tipahtaa sieltä. 100% varma en ole mutta sieltä tipahti semmonen pieni sylinterin mallinen osa missä oli vähän kierrettä ja reikä läpi missä näkyi venttiili.
EDIT: Katoimpas etkasta niin taitaa olla juurikin siinä siinä.
EDIT: Katoimpas etkasta niin taitaa olla juurikin siinä siinä.
Selvis tänään missä ne öljypaineet on, pumpulta lukien 3 ekaa runkolaakeria täysin morot,
Akseli ei onneks kipeänä kuitenkaan, mitään ääntähän tää ei antanut, ainoastaan laski lämpimänä paineet häly rajaan.
onkos muilla ollut vastaavissa tilanteissa runko vai veivi laakerit romuna? hiukka yllätti, että rungot oli menny eikä veiviltä.
Toivottavasti pelaa uusilla laakereilla ongelmitta
Akseli ei onneks kipeänä kuitenkaan, mitään ääntähän tää ei antanut, ainoastaan laski lämpimänä paineet häly rajaan.
onkos muilla ollut vastaavissa tilanteissa runko vai veivi laakerit romuna? hiukka yllätti, että rungot oli menny eikä veiviltä.
Toivottavasti pelaa uusilla laakereilla ongelmitta
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa