Morjensta.
Elikkä vr6 vaihdelaatikko pitää kytkin ylhäällä ja vaihdevapaalla ikävää "kahnutusta" ja ääni voimenee joka kuukausi, pääakselin laakerit? Ajettu 330 000km. Kannattaako lähteä itse vaihtamaan laakereita ja synkroja (mistä osia?). Vai ostaa kunnostettu laatikko (mistä niitä saa?). Käytettyä purkaamo laatikkoa en huoli, autolla tarkoitus ajaa vielä paljon.
Kiitoksia vastauksista!
VR6 vaihdelaatikon kunnostus
Valvoja: ffp jäsenet
Muutaman kerran tollasen askin purkaneena voin kertoo, että remppaamiseen kuluu työtunteja ja taaloja sen verran runsaasti, että en suosittele. Ostat käytetyn askin, joita pyörii täällä foorumilla vähän väliä. Maksaa satasen pari ja vaihtoon kuluu 3-5h aikaa. Samassa ajassa kun remppaat vanhan askin vaihdat autoon pari kolme käytettyä askia ja taaloja kuluu todennäkösesti vähemmän...
Ja mitä remppaamiseen tulee, niin tarviit useita erilaisia ulosvetäjiä, kaasupillit lämmittämiseen. Ja jos akseleiden simmaaminen ei ole tuttu asia on sekin jo hyvä syy jättää homma tekemättä.
Ja mitä remppaamiseen tulee, niin tarviit useita erilaisia ulosvetäjiä, kaasupillit lämmittämiseen. Ja jos akseleiden simmaaminen ei ole tuttu asia on sekin jo hyvä syy jättää homma tekemättä.
Mielestäni työtunteja/palkkaa ei kannata lähteä laskemaan töistä, joista ei selvää tuloa itselle saa.
Itsellä myös ykkönen vollottaa, sekä kolmonen menee yli 1500rpm rutinan kanssa päälle. Millähän lie rallikuskilla ollut...Uusi käytetty ei ole vaihtoehto, koska tämäkin ehjänä minulle aikoinaan myytiin. Samallaisella käytöllä nämä vr6 lootat on ihan varmasti n. 90% ollut, joten tuskin parempaa löytyy tilalle.
Itsellä muutama varaosa 02A, joten eiköhän nuista nyt yksi ehjä verkun kuoriin läjäänny, mikäli uudet osat maksaa mansikoita ja mustikoita. Saapahan samalla vähän paremmat välityksetkin.
Itsellä myös ykkönen vollottaa, sekä kolmonen menee yli 1500rpm rutinan kanssa päälle. Millähän lie rallikuskilla ollut...Uusi käytetty ei ole vaihtoehto, koska tämäkin ehjänä minulle aikoinaan myytiin. Samallaisella käytöllä nämä vr6 lootat on ihan varmasti n. 90% ollut, joten tuskin parempaa löytyy tilalle.
Itsellä muutama varaosa 02A, joten eiköhän nuista nyt yksi ehjä verkun kuoriin läjäänny, mikäli uudet osat maksaa mansikoita ja mustikoita. Saapahan samalla vähän paremmat välityksetkin.
Ai, että 90% vr6 kuskeista rikkoo lootansa repimällä vaihteita raakana sisään jne jne. Just.
Suolasen hintasia on vaan laakerit, helat ja synkkarenkaat jos meinaa kaikki uusia. En lähtis yli 300tkm ajettuun autoon kyseistä remppaa vääntämään, mutta jokainen saa tilinsä tunkea mihin lystää.
Enkä missään välissä puhunut työtunnin hinnasta vaan siitä kuinka monta laatikon vaihtoa ehtii siinä ajassa tehdä, kun remppaa yhden lootan kokonaan.
Suolasen hintasia on vaan laakerit, helat ja synkkarenkaat jos meinaa kaikki uusia. En lähtis yli 300tkm ajettuun autoon kyseistä remppaa vääntämään, mutta jokainen saa tilinsä tunkea mihin lystää.
Enkä missään välissä puhunut työtunnin hinnasta vaan siitä kuinka monta laatikon vaihtoa ehtii siinä ajassa tehdä, kun remppaa yhden lootan kokonaan.
Totta, käytetyistä kun ei ikinä tiedä mitä saa, luultavammin samanlaisen aikapommin kuin nykynen aski. Kiva olis tietää missä summissa pyöritään osissa? Jos tollasen purkais huvin ja urheilun vuoksi. 300tkm ajettu joo, mutta jos se hajoaa lopullisesti ostetaan uusi tilalle ja on siirtää ehjä laatikko seuraavaan. Enemmänkin harrastus fiiliksellä mennään vaikka onkin käyttöauto. Saako suomesta kunnostettuja askeja ja mihin hintaan?
Ja luultavimmin löytyy juuri tuo 02A laatikko -93 etuveto kolmos golffista?
Ja luultavimmin löytyy juuri tuo 02A laatikko -93 etuveto kolmos golffista?
VR6 on siitä jännä kampe, että pitää olla juuri kys. mallisarjasta laatikko. 8-venttiilisten laatikoissa on kiinnityslaippa väärässä vinkkelissä. 1.4:ssa saattaa olla samassa vinkkelissä koska sekin on hieman eteenpäin nojallaan konehuoneessa, mutta ei kyllä millään asteella järkevä vaihtoehto. Liekö sitten esim joku 1.8T loota käypäinen, jos uudemmista katsellaan "parempia" laatikoita? Donahan tämänkin tietää?
Näky olevan briteissä laakerisarja 02A lootaan 100£, sekä vaihderattaat synkroineen 20£-50£/kpl.
Näky olevan briteissä laakerisarja 02A lootaan 100£, sekä vaihderattaat synkroineen 20£-50£/kpl.
Kuulostipa halvalta tuo Briteistä tilattava laakerisetti. Skf:ltä ei saa noita laakereita koska on joku muu kuin stanu mitta. Kyselin tasauspyörästön lukkoon aikoinaan paikallisesta laakeri-putkasta niitä.
Mutta kannattaa oikeasti punnita oma asennustaito ennenkuin alottaa tollasen lootarempan. Korostan sen simmauksen merkitystä, koska ne uudet laakerit on lyhyessä ajassa paskana ja, jos välystä jää liikaa rattaiden välinen kosketuspinta ei ole oikea. Tämä edesauttaa muutenkin heikon laatikon rattaiden hajoamista.
Mutta kannattaa oikeasti punnita oma asennustaito ennenkuin alottaa tollasen lootarempan. Korostan sen simmauksen merkitystä, koska ne uudet laakerit on lyhyessä ajassa paskana ja, jos välystä jää liikaa rattaiden välinen kosketuspinta ei ole oikea. Tämä edesauttaa muutenkin heikon laatikon rattaiden hajoamista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa