Vnt-ahdin Cordobaan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

Vnt-ahdin Cordobaan

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 19.7.2012 9:33

Onkos kukaan asentanut kiinteällä pakopesällä olevaa vnt GT1749V Cordobaan?
Lähinnä mekaaninen sovitus kiinnostaa.
Omasta käyttötila-autosta (Ford Galaxy) AUY moottorilla, meni liikkeen piikkiin ahdin vaihtoon jumittavien johdinsiipien vuoksi, niin käyteyn ahtimen voisi huoltaa ja kun jossainvaiheessa tulee "työmatka-auton" hankinta eteen, niin vario cordoba pakuna voisi olla hyvä vaihtoehto..
Pakosarjahan taitaa käydä suoraan, mutta mahtuuko ahdin muuten paikoilleen?
DP menee varmaan myös vaihtoon, saisiko Golfin vastaavasta rakenneltua kätevimmin vai meneekö joku suoraan?
Onko tuossa muutenkaan mitään järkeä ja minkälaisiin tehoihin asti tuollaisella ahtimella pääsee jakajapumpullisella koneella?
Nyt kun jäisi tuommoinen ahdin ylimääräiseksi ja noi Seatitkin alkaa olemaan melko edullisia niin mieli tekisi kokeilla miten tuohon suohon uppoaa ja miten syödessä alkaa nälkä kasvamaan :D

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 19.7.2012 11:34

Käy paikalleen, dp:a tarvitset hieman modata, sekä tietenkin sopivan laipan. Ahdin riittää noin 140-150hv asti, joten vakiosuuttimilla saat sen 120hv irti. Suuttimien vaihdolla isompiin sitten lähemmäksi ensinmainittua. Vääntöä voit ottaa kytkimen rajojen mukaan, noin 260-300Nm. Pitävämpi kytkinpaketti ahuun maksaa noin 250e jolla saat sit noin 100Nm enemmän vääntöä. Vakioputki ja cooleri riittää mainiosti lähes 200hv asti.

Ohjelmamuokkaus tarvitaan vnt:n asentamiseksi, lisäksi VNT-mallinen N75.

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 19.7.2012 11:38

Jos en väärin muista niin cordobaan ei mahdu kiinteällä pakosarjalla olevat paikoilleen. Kompurapesä ottaa kiinni moottorin kannakkeesee. Sen jos rakentaa uudestaan ja muut edellämainitut niin menee.

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 19.7.2012 11:53

kiitoksia tiedoista, eikö tuossakin ahtimessa saa kompurapuolen tosiaan kasattua eri asentoon niin se ei välttämättä hirmu paha ongelma, ahtoputket menee luultavasti kuitenkin uuteen kuosiin.
Noita Ahu koneisia passatteja on ollut aikojen saatossa muutama ja niitä ropaillessa on aina tuntunut että vakioahdin jää vähän liian pieneksi ja nyt olisi edes vähän järkevämpi ahdin jo valmiina niin alkaa houkuttamaan tuollainen projekti.
Hiukan alkoi ahdistamaan toi mr muscle topicci tossa alempana, luultavasti kun tuon ahtimen olisi saanut ihan kotikonsteinkin toimimaan, mutta saapahan nyt käyttikseen uuden ja luultavasti pienellä liottelemisella sitten tulevaan projektiinkin toimivan ahtimen.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.7.2012 13:56

Kyllä se moottorikannakkeen kanssa silti vähän risteää käänsi sen kompuran mihin asentoon tahansa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 19.7.2012 16:55

Se voi kyllä olla tosiaan että läheltä menee, saahan sitä kannakettakin kuitenkin modattua ja vinguteltua.

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 20.7.2012 12:10

No tämä jää hautumaan syksymmäksi, eivät antaneet korjaamolta ahdinta matkaan, lähtee kuulemma toimittajalle "runkopanttina".
Kyseinen swappi tekisi kyllä mieli tehdä, tuollaisella pakettiautocordoballa ajelu kun olisi lähes ilmaista, tosin fin-turbolta taitaisi saada viriahdinta ihan hukkaportillisenakin, niin ei tarvitsisi ohjauksia muuttaa ja taitaa olla ihan bolt-on touhua tuollaisen asennus

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 20.7.2012 13:06

Jokatapauksessa joudut softaa muokkaamaan mikäli haluat tehonlisäystä, tällöin tuo vnt-muutos on muutoksista pienin :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa