Vento 1.8 bensa -97 ADZ "Booaa" kaasua painettaess

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Wah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 17:31

Vento 1.8 bensa -97 ADZ "Booaa" kaasua painettaess

ViestiKirjoittaja Wah » 9.7.2012 18:24

Eli ongelmat alkoivat tänä aamuna, kierrokset ei nouse 3400 ylemmäksi vaikka kaasupoljin on pohjassa. Kierrokset leikkaantuu samalla tavalla kuin rajoitin hyppäisi peliin.

Ongelman jälkeen vaihdettu:
- Tulpat
- Tulpan johdot
- Virranjakajan kansi + pyörijä
- Puola
- Öljyt
- Öljyn suodatin
- Ilmanputsari

Näillä ei vika vielä ole poistunut, tänään saan luetettua vikakoodit.

Kylmänä hetken antaa kierrosten nousta punarajalle, mutta kun lähtee liikenteeseen, niin kierroksia ei saa nousemaan 3400 ylemmäksi. Kellään ehdotuksia mistä vikaa lähteä etsimään. Moottorin ääni muistuttaa lähinnä epävireistä lehmää, ääni on "boooaaaa" kaasua painaessa.

-Markku
Viimeksi muokannut Wah, 16.7.2012 9:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.7.2012 19:20

Kiertääkö edes vaihde vapaalla?

Wah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 17:31

ViestiKirjoittaja Wah » 9.7.2012 19:30

Ei kierrä.

Wah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 17:31

ViestiKirjoittaja Wah » 9.7.2012 19:46

Nyt kun moottori oli vajaan tunnin jäähtynyt, niin antoi pari kertaa vapaalla kierrättää punarajalle, kuitenkin ruveten röpeltämään ja sitten ei taas kiertänyt enää kuin 3400

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 9.7.2012 23:03

entäs onko jakopäänmerkit tarkalleen kohdillaan? paljon ajettu hihna??? jos esim: kattoo nokkapyörän merkin kohdalleen ja sitten vaihdelaatikosta tulppa pois ja onko siinä merkki tullut näkyviin?

Wah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 17:31

ViestiKirjoittaja Wah » 10.7.2012 15:09

Jakopään merkit pääsen huiomenna katsomaan kunhan tämä mahatauti lievenee hieman. Hihnalla on ajettu n.20000km, koko autolla 320tkm. Aamulla kun kävin pienen lenkin ajamassa, niin panin merkille, että lämmöt nousi normaaliin jo parin kilometrin ajon jälkeen ja flekti pyörii kokoajan.

passatv
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 11.7.2012 14:36

ViestiKirjoittaja passatv » 11.7.2012 14:40

Kannaattaa tarkistaa jakopäästä kaikki kiristimet ja muut. Mulla aikanaan 94 passatissa teki justiinsa samaa ja vikana oli joku jakopään kiristin tai rulla (en muista tarkalleen mikä kun siitä on kuiten aikaa) joka päästi hihnaa löysälle sekoittaen sytytystä

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.7.2012 15:26

Jaon ja sytytyksen tarkistus, uusiksi tulpat ja virranjakajan kansi + pyörin kun ei paljoa maksa.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 12.7.2012 13:22

joko on tutkittu?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 12.7.2012 18:47

Et ei olis polttoainepumppu paskana. Corrossa teki samalla tavalla et ei kiertäny yli 4000 ja ku pumpun vaihto ni alko toimii.

Wah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 17:31

ViestiKirjoittaja Wah » 16.7.2012 16:22

Tänään paikallisessa korjaamossa tutkivat hetken ja päätyivät siihen, että katti heittänyt häränpyllyä -> pakokaasu ei pääse virtaamaan vapaasti -> ei kierroksia. Perjantaina ottavat katalysaattorin käsittelyyn. Raportoin kunhan lisätietoa on saatavilla.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 16.7.2012 17:08

Mites se ruiskun kuminen jalka imusarjan päällä?

Wah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 17:31

ViestiKirjoittaja Wah » 16.7.2012 17:15

Se on ehjä, sekin tarkastettiin.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 16.7.2012 17:25

ajoitus?? 1 hampaan heitto riittää. helpompi tarkistaa kuin katti?!

Tjerbe
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.10.2005 13:54

ViestiKirjoittaja Tjerbe » 19.7.2012 22:37

eikä oo jarrutehostajan alipaineletkussa pientä hinkkaumareikää josta vois vetää ilmaa? jos kylmänä kerran kierrätti paremmin ni oisko ollu lisärikastus päällä ja sentakia jakso, ettei jostai välistä vetäs kuitenki ilmaa. tuo katti se tuskin on, jos se olisi niin tukossa ni tuskin lähtis vehje ees käyntii, tosin kaikkihan on mahdollista...

Wah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 17:31

ViestiKirjoittaja Wah » 20.7.2012 12:34

Ongelma ratkaistu, katalysaattorista romut ulos ja auto toimii normaalisti, lisääntynyttä pörinää lukuunottamatta tyhjästä pöntöstä johtuen. Elikkäs uutta katalysaattoria etsimään ja meno jatkuu entiseen malliin.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 20.7.2012 15:18

nonnih!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa