Golf III 1.4 -outo ääni kiihdyttäessä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III 1.4 -outo ääni kiihdyttäessä
Onko ehdotuksia mistä pitäisi vikaa metsästää?:
Kunnolla kun painaa kaasua niin alkaa kuulumaan nakuttavaa ääntä koneesta. Nakutus loppu heti kun hieman keventää kaasua. Normaalissa ajossa kevyellä kaasulla tätä ei siis kuulu ollenkaan..
Öljyt + sytystulpat vaihdettu, mutta ei vaikutusta. Kylmällä koneella ilmeisesti venttiilinnostimet naputtaa vähäsen, mutta mielestäni tämä ei siihen liity.
Kunnolla kun painaa kaasua niin alkaa kuulumaan nakuttavaa ääntä koneesta. Nakutus loppu heti kun hieman keventää kaasua. Normaalissa ajossa kevyellä kaasulla tätä ei siis kuulu ollenkaan..
Öljyt + sytystulpat vaihdettu, mutta ei vaikutusta. Kylmällä koneella ilmeisesti venttiilinnostimet naputtaa vähäsen, mutta mielestäni tämä ei siihen liity.
Viimeksi muokannut juhaniK, 15.7.2012 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielestäni ääni kuuluu vain kun koneella on kuormitusta kunnolla (esim. ohitukset kaasu pohjassa). En ole kokeillut paikoillaan nostaa kierroksia kovin korkealle, mutta pitääpä huomenna testata.
Muuten kone kuulostaa kyllä ihan "normaalilta". Kierroksia tosiaan kestää ajossa nostaa, kunhan ei ihan täpöllä runttaa. Bensaa syö samaan tapaan kuin ennenkin, eli melko vähän. Toivottavasti nyt ei mitään isompaa olisi menossa..
Muuten kone kuulostaa kyllä ihan "normaalilta". Kierroksia tosiaan kestää ajossa nostaa, kunhan ei ihan täpöllä runttaa. Bensaa syö samaan tapaan kuin ennenkin, eli melko vähän. Toivottavasti nyt ei mitään isompaa olisi menossa..
Kyseessä vuoden 97 malli. Wikipedian mukaan kone on AEX/APQ. Nakutustunnistimesta en osaa sanoa.. Mutta eikö tuon nakutuksen pitäisi kuulua ihan perusajossakin, jos sytyksessä on häikkää?
Tosiaan, ajoin viime viikolla vagcomilla autoscanin ja se ei mitään virheilmoituksia löytänyt.
Karstaahan koneessa kyllä voi olla. Pitäpää vähän koittaa googlailla.
Tosiaan, ajoin viime viikolla vagcomilla autoscanin ja se ei mitään virheilmoituksia löytänyt.
Karstaahan koneessa kyllä voi olla. Pitäpää vähän koittaa googlailla.
Nyt kun tuli muiden ongelmien takia syynättyä konetta niin saatoin löytää syyn..
Pultti on korkannut tuosta pakoputkeen kiinnittyvästä pömpelistä :/ voisikohan johtua tuosta?
https://dl.dropbox.com/u/27208277/IMG_1346.JPG
https://dl.dropbox.com/u/27208277/IMG_1347.jpg
Pultti on korkannut tuosta pakoputkeen kiinnittyvästä pömpelistä :/ voisikohan johtua tuosta?
https://dl.dropbox.com/u/27208277/IMG_1346.JPG
https://dl.dropbox.com/u/27208277/IMG_1347.jpg
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Se pömpeli on pakosarja ja se pultti on sylinterikannessa poikki. Pakokaasu kun vuotaa tuosta niin pitää sellaista "räpätysty".
Eli joku näppärä kaivamaan kannesta pultin pätkä pois ja vaihtamaan pakosarjan tiiviste. Samalla vaivalla uudet pinnapultit ja mutterit, on kuitenkin jumissa/ruosteessa kaikki.
Eli joku näppärä kaivamaan kannesta pultin pätkä pois ja vaihtamaan pakosarjan tiiviste. Samalla vaivalla uudet pinnapultit ja mutterit, on kuitenkin jumissa/ruosteessa kaikki.
Juu, pakosarjan vuotaminen pitää monesti juurikin kuvailemaasi ääntä, eli se "kolistaa", "paukuttaa" moottorin käyntinoepuden mukaan ja kuulostaa juurikin rikkinäiselle kk-laakerille/runkolaakerille.
Eli pakosarja irroittaen ja esimerkiksi vastakierretapilla se pultin jämä kannesta pois. Eli poralla reikä sinne pultin jämään ja vastakierretappi sinne reikään ja pyöräyttää sen jämän vaan pois. Monesti nuo katkenneet pultin jämät ei ole tiukassa, kun ei ole jännitystä (jännityksen/kireyden aiheuttava mutteri/pultin kanta katkennut). Eli saattaa lähteä ihan vaikka magneetilla tms. pyörittelemällä (tuskin on niin hyvä tuuri :D).
Sitten vaan uutta alkuperäistä/alkuperäisen kovuista pulttia/pinnapulttia tilalle ja kovaa ajoa. Pakosarjan tiiviste kannattaa toki uusia samalla.
Eli pakosarja irroittaen ja esimerkiksi vastakierretapilla se pultin jämä kannesta pois. Eli poralla reikä sinne pultin jämään ja vastakierretappi sinne reikään ja pyöräyttää sen jämän vaan pois. Monesti nuo katkenneet pultin jämät ei ole tiukassa, kun ei ole jännitystä (jännityksen/kireyden aiheuttava mutteri/pultin kanta katkennut). Eli saattaa lähteä ihan vaikka magneetilla tms. pyörittelemällä (tuskin on niin hyvä tuuri :D).
Sitten vaan uutta alkuperäistä/alkuperäisen kovuista pulttia/pinnapulttia tilalle ja kovaa ajoa. Pakosarjan tiiviste kannattaa toki uusia samalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 43 vierailijaa