Mk2 -91 gti 16v tehoja uupuu ja pätkii mikä avuksi?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JuNzA
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.7.2012 0:46

Mk2 -91 gti 16v tehoja uupuu ja pätkii mikä avuksi?

ViestiKirjoittaja JuNzA » 13.7.2012 13:53

Eli auto starttaa kylmällä koneella todella vaivaisesti mutta käynnistyy pitää erilaisia ääniä startatessa teho häviää jo alku metreillä jolloin pätkii jatkuvasti pienemmillä kierroksilla kylmänä, kun kone on lämmennyt käy auto normaalisti mutta vielä tasaisen tehottomana

400x kieroksen jälkeen välillä pätkii.
välillä tekee myös että korkeimmilla kierroksilla ei tunnu jaksavan eli tyssää kun seinään kun on tarpeeksi kierroksia koneessa ja tämä vaan 140km vaudin tuntumassa jää polkemaan paikoilleen jolloin kun antaa pienen hetken levätä niin vaivalloisesti nousee hitaammin painaen kaasua 140 yli joka todella hitaasti nousee kyllä. Työläästi rutistettuna 160km polkee jälleen paikallaan ja hitaasti mutta varmasti edellä mainittua kikkaa käyttäen saan sen nostettua vielä kin korkeemmalle ja mitä pidemmälle menen niin alkaa huiput näkymään mutta ei enään niin vaivalloisesti eli kyllä tämän auton saa sen 230 kulkemaan mittarin mukaan joka huijjaa sen 10Km /h testattu suljetulla suoralla.

lämmön noustessa syttyy öljyn paine piippaus mittaritossa . katottu öljyt ja öljyä on sen verran kun pitääkin. mistä moinen saattaa johtua ?

moottori on ok ei nakuta ei kilkuta taikka päästä savuja tai muutakaan epämääräistä

Tosin huomioin että mahdollisesti on haitari osassa pieni muotoinen halkeama pakosarjassa epäilin että asia voisi johtua siitä mutta onkonäin ?

Kaiken järjen mukaan olisiko kyse lamdasta ? Bensan kulutus on kohtuullinen kumminkin 8,9/12,9 Tolla välillä

öljyn lämpötila pysyy aika vakiona 89/109 välillä vähän ajettuna

Olisi kiva tietää mistä moiset johtuu ja en haluaisi koko sytytys sähkö öljy antureita sun muita paine puntareita vaihtaan meinaan tulee kalliiks jos vika onkin vaan jossain aivan 3 Euron osan takan. joten kertokaa näkemyksenne ja kaikki ideat on edistystä.!

Kerron mieluusti mitä kaikkea on laitettu vara osana autoon kun tulee kyseeksi.
Viimeksi muokannut JuNzA, 14.7.2012 17:08. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 14.7.2012 11:45

näillä alkuun :

-lambda
- tulpat
-sytytystulpanjohtojen mittaus/vaihto
- lämpötilan anturi
- virranjakajan kansi + pyörijä
- suuttimien testaus

voisi kokeilla ottaa eri antureiden/säätimien johtoja irti ja kokeilla muuttuuko tilanne mihin suuntaan

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.7.2012 15:47

Migreeni tulee, kun lukee tuommoista punaista tekstiä harmaalla pohjalla. Mustalla ihan vaan seuraavalla kerralla, kiitos, niin jaksaa lukea enemmän kuin kaksi ekaa riviä ja ehkä miettiä, että missä ongelma piilee.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.7.2012 16:30

OT, kyllä se sininen teksti mustalla pohjalla on paras :)

Asiaa, testaa myös bensan paineet. Jos pumppu/pumput vetelee viimesiä.
Millos bensansuodatin on vaihdettu, ettei ole ihan tukossa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.7.2012 17:02

No nyt ei tekstistä nää mitään niillä kellä on FFp Classic -tyyli käännetty omista asetuksista päälle.

Että mitäs jos ottaisit ne tekstin muotoilut kokonaan pois? Niitä ei tarvi kun väriteema hoitaa sen.

E: No nyt näkyy...
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 14.7.2012 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JuNzA
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.7.2012 0:46

ViestiKirjoittaja JuNzA » 14.7.2012 17:03

näillä alkuun :

-lambda
- tulpat
-sytytystulpanjohtojen mittaus/vaihto
- lämpötilan anturi
- virranjakajan kansi + pyörijä
- suuttimien testaus

voisi kokeilla ottaa eri antureiden/säätimien johtoja irti ja kokeilla muuttuuko tilanne mihin suuntaa
)
jooh tollasta oli ittelläkin mielessä.
tulpat sekä johdot
lämpötilan anturi oli myös mielessä
ja virran jakajan kannesta päättelin että ois voinut mahollisesti mennä vettä joten crct laitoin ja putsasin ja homma jatku
Suuttimet pitänee vielä käydä läpi.
pyörijästä ei oo tietoo koska vaihettu viimeksi mutta ostos koriin lykkään senkin ja katotaan mitä saadaan aikaseks noilla.
jos noilla ei ala tapahtuu mitään missä vika x) ?

JuNzA
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.7.2012 0:46

ViestiKirjoittaja JuNzA » 14.7.2012 17:22

Lähetetty: 14.7.2012 15:30 Viestin aihe:
OT, kyllä se sininen teksti mustalla pohjalla on paras :)

Asiaa, testaa myös bensan paineet. Jos pumppu/pumput vetelee viimesiä.
Millos bensansuodatin on vaihdettu, ettei ole ihan tukossa?
)
Bensan suodatin on vaihettu mutta pumpusta en oo niin varma Pitänee kattoo että löytyykö tietoja edelliseltä omistajalta että onko se pumpun vaihtanut

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 14.7.2012 18:31

Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa