Pyyhkijöitä käytettäessä tuli virtalukon suojamuovin alta savukiekura. Savua tuli vain kerran ja pyyhkijätkin on toiminut normaalisti sen jälkeen. Eli pitäskö viiksi vaihtaa varmuudenvuoksi vai jopa virtalukonpohja? Autosta oli edellien omistaja purkanut juuri poppi vehkeitä....
Jatko kysymys: autossa on airbägit edessä. Mitenkä noitten bägien irroitus menee jotta A ne ei tule silmille ja B toimivat vielä kun laittaa paikoilleen?
jatko kysymyksen jatkokysymys: Voiko airbägit poistaa ja katsastaa auto bägittömänä?
Autona VW Vento CL vm93
Pyyhkijän viiksi + airbäg Vento
Valvoja: ffp jäsenet
Onhan mk3:sta tehty -98 asti ilman bägejäkin, joten ei se muutoskatsastus ongelma ole.
Rattibägi irtoaa ratin takapuolella olevista 5mm kuusiokoloruuveista, jonka jälkeen raotat bägiä nätisti ettet revi johtoja. Bägissä oleva keltainen liitin irtoaa kohtisuoraan poispäin nykäisemällä. Saattaa olla tiukka, voi kammeta nätisti pienellä meisselillä tms.
Vänkärin bägi tulee kojelautaan muistaakseni 8mm kantasilla "pulteilla" kiinni. Vaatii alalokerikon irroituksen jonka jälkeen kannat paljastuvat bägin alareunasta. Yläreunasta se ei muistaakseni ollut kiinni kuin jotenkin kojelautaan paikoilleen pujottamalla. Johtoliitin oli muistaakseni jo sitten hieman perinteisempää mallia, joka ei tarvitse kikkailua.
Jotkut sanovat että akun kenkä pitäisi ottaa irti vähintään puolta tuntia ennen irroitusta, mutta itse kyllä olen irroitellut kengät paikoillaankin ja vielä hengissä ollaan. Tee kuten lystäät, mutta mitään vastuuta en luonnollisesti ota neuvoistani. :)
Rattibägi irtoaa ratin takapuolella olevista 5mm kuusiokoloruuveista, jonka jälkeen raotat bägiä nätisti ettet revi johtoja. Bägissä oleva keltainen liitin irtoaa kohtisuoraan poispäin nykäisemällä. Saattaa olla tiukka, voi kammeta nätisti pienellä meisselillä tms.
Vänkärin bägi tulee kojelautaan muistaakseni 8mm kantasilla "pulteilla" kiinni. Vaatii alalokerikon irroituksen jonka jälkeen kannat paljastuvat bägin alareunasta. Yläreunasta se ei muistaakseni ollut kiinni kuin jotenkin kojelautaan paikoilleen pujottamalla. Johtoliitin oli muistaakseni jo sitten hieman perinteisempää mallia, joka ei tarvitse kikkailua.
Jotkut sanovat että akun kenkä pitäisi ottaa irti vähintään puolta tuntia ennen irroitusta, mutta itse kyllä olen irroitellut kengät paikoillaankin ja vielä hengissä ollaan. Tee kuten lystäät, mutta mitään vastuuta en luonnollisesti ota neuvoistani. :)
Ja savuun, siellä on viiksien mekanismin liu-uissa häikkää: kulumaa, pölyä, rasvaa, likaa jne. Huono kontakti/oikosulku aiheuttaa muovin sulamista ja käryä: saattaa polttaa myös pölyä ja hyvässä tapauksessa koko kolopallon. Käytä siis viikset suosiolla irti ja tarkista tilanne, sekä vaihda viiksi/-set tarvittaessa. Savun noustessa virrat pois avaimesta ja reilu puhallus ratinmuovien suuntaan auttaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 52 vierailijaa