Missä vika, kun ei kulje!
Valvoja: ffp jäsenet
Missä vika, kun ei kulje!
Eli tuli totaalinen "mahalasku" viime lauantaina Joensuun lentokentällä, jossa sai kokeilla laillisesti paljonko autosta irtoaa huippuja. Noo, olin varma että Corrado G60:täni (1991,ajettu 264000) lähtee, tai menee 200km/h rikki. Onhan vakiollekin luvattu jo 225. Mulla on Dopin lastu, 68mm ahdinpyörä, sytytys säädetty tottakai ja vapari ja tälläistä pientä. Niin, tulos oli 181km/h:ssa. (44km/h:ssa alle luvatun vakion) EN KÄSITÄ YHTÄÄN! Kone ja turbo tuntuu olevan tikissään. Onhan ahtimen täyshuollostakin vain n. 2500km:ä. Lähtee pirun hyvin ja menee nelosella rajoittimelle, mutta sitten vitosta silmään ja *jummi*. Pysähtyy kuin seinään, eli ei jaksa kiertää siitä enää ollenkaan. Kyllähän tossa joku selvä vika on pakko olla. Eihän niin paljon "hevosia" voi olla laitumella, että kävis tollain. Onko kenelläkään kokemusta, tai tietoa/vinkkejä asiaan? Kyllä muuten hävetti... :(
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tiedän yhden tapauksen missä alkuperäisen vaihteiston paikalle on laitettu joku ekovaihteella varustettu laatikko. Se kulki paremmin nelosella kun vitosella...
Tosin suomen oloissa omistajaa ei ominaisuus juuri harmittanut kun nelosella pääsi 220 mittarinopeutta ja normi moottoritieajossa kulutus 7...8 litraa satasella talvirajoituksista riippuen.
Tosin suomen oloissa omistajaa ei ominaisuus juuri harmittanut kun nelosella pääsi 220 mittarinopeutta ja normi moottoritieajossa kulutus 7...8 litraa satasella talvirajoituksista riippuen.
Jormalaista komppaan kanssa, vaikken mistään mitään tiedäkkään. Itsellänihän oli aikoinansa opeli missä oli juurikin näin että 4:sella kelattiin iloisesti yli 2 markkaa, mutta sitten kun nakkas 5:sen pesään niin vauhti "hyytyi" jonnekkin 170-180km/h huitteille...Eli se oli ns. ekovaihde jolla se opeli kulkikin sitten motari/maantienopeuksia semmosella 6-6,5L/100km...
G2:sta ainakin oli lyhyellä ja pitkällä vitosella, omassa oli lyhyt, tosin en muista miten noiden huippujen kanssa meni, mutta kyllä oma ex2 kärsi huippunopeuden taantumasta ihan laihalle painuneen seoksen takia tms. Joskus jopa röpötti 180km/h eikä menny millään sen yli. Penkissä eka rykäisy oli juuri yli 100KW ja säädettynä 107,3kw, 16v PL oli kyseessä.
No tuo mailin matka nyt vaan osaa olla aika paha. Ja loppujenlopuksi yllättävän lyhyt :)
Monessa vakioautossa joille on luvattu pitkälti yli 200 huippuja heitetään yleensä vasta vitosta tupaan siinä 1300 metrin paikkeilla eikä siinä enää kerkeä ihmeitä tapahtua kun ollaan jo mailin kohdalla.
Lauantaina Joensuussa tais olla jotain +28 ast ja veikkaisin että lämmin keli tekee kanssa monelle autolle tepposet. Sullakin ilmeisesti se pikkupikku cooleri siellä orkkispaikallaan.
Mut kyllä g60 pitäs ottaa se pari markkaa tuolla matkalla ja noilla palikoilla.. :)
Ja noita vaihdelootia on kanssa sitten moneen lähtöön. Mites, ottaako corrado satasen kakkosella vai kolmosella?
Monessa vakioautossa joille on luvattu pitkälti yli 200 huippuja heitetään yleensä vasta vitosta tupaan siinä 1300 metrin paikkeilla eikä siinä enää kerkeä ihmeitä tapahtua kun ollaan jo mailin kohdalla.
Lauantaina Joensuussa tais olla jotain +28 ast ja veikkaisin että lämmin keli tekee kanssa monelle autolle tepposet. Sullakin ilmeisesti se pikkupikku cooleri siellä orkkispaikallaan.
Mut kyllä g60 pitäs ottaa se pari markkaa tuolla matkalla ja noilla palikoilla.. :)
Ja noita vaihdelootia on kanssa sitten moneen lähtöön. Mites, ottaako corrado satasen kakkosella vai kolmosella?
Jos bensa puute ois, niin kyllä se hyytys jos 4 vaihteella. Veikkaan jotain TDI mallista 5 vaihdetta, jolla meno tyssää. Kierrokset tippuu alas ja koneessa ei ole tarpeeksi vääntöä että jaksas kiihtyä kunnolla.
Sama omassa verkussa, 1-4 kiihtyy hyvin, kun heittää 5 pesään, niin sit saakin olla moottorietie yms pitkä suora että se kelaa sitä vauhtia.
Sama omassa verkussa, 1-4 kiihtyy hyvin, kun heittää 5 pesään, niin sit saakin olla moottorietie yms pitkä suora että se kelaa sitä vauhtia.
Katselin noi tulokset ja eihän toi hirveän kehuttava ole, just ja just päässy 3l->2l Lupon edelle :)
Eli eka kato vaihdelaatikon koodi.
Sit vaikka bensanpaineen mittari kiinni ja sillein et näet sen ajossa, ei kummiskaan auton sisälle. Ja katsot että tippuuko se isommilla vaihteilla.
Voisko imuilmanlämmöt nousta tollasessa vedossa jo niin korkeelle, et tiputtaa sytkäennakkoa yms?
Eli eka kato vaihdelaatikon koodi.
Sit vaikka bensanpaineen mittari kiinni ja sillein et näet sen ajossa, ei kummiskaan auton sisälle. Ja katsot että tippuuko se isommilla vaihteilla.
Voisko imuilmanlämmöt nousta tollasessa vedossa jo niin korkeelle, et tiputtaa sytkäennakkoa yms?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 44 vierailijaa