1.8 20v Turbo öljynpaine ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

1.8 20v Turbo öljynpaine ongelma

ViestiKirjoittaja rst » 4.7.2012 6:04

Autona Leon 1.8t -01 270tkm

Ölkkäpaine valo alkaa vilkuttaa kun koneen saa ajettua kunnolla lämpimäksi, erillinen mittari seurantaa varten kiinni, paine putoaa tyljällä kuumana 0.5- 0.6 bar tuntumaan jolloin häly iskee, kylmänä pitää sen 1.5 bar tyhjällä ja kierroksilla menee helpolla 4bar asteikko tappiin ja ylikin..

Auto oireili jo ed.omistajalla mutta vaiva oli "piilossa" muutaman viikon

Ed. omistajan toimesta
autoon uusituu ö-pumppu ja putsattu sihti sekä uusittu anturi kuukausi sitten,

-vag-com ei kerro mitään tähän liittyen
-ei kolise eikä naputtele

mikäs neuvoksi? onko muuta ideaa kun laakerivamma, voiko jossain paineventtiilissä tms olla ongelmaa..

kiitos viisaammille

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 4.7.2012 22:40

Ja tieto on varma, että pumppu on vaihettu ja sihti putsattu?

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 5.7.2012 7:28

kyllä.. jokatapauksessa neppaan pohjan irti ja kattelen miltä näyttää tilanne..

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 5.7.2012 14:14

saakos veivin pultit tarvikkeena? meinasin et kk lakrut avaa ja vaihtaa, tullut myös mieleen voiskohan ö-pumpuissakin olla ns maanantai kappaleita... kun mitään mekaanista ääntä tai vaivaa ei sinällään ole. luulis että pykässyt laakerikin torppais koneen toiminnan aika nopeaan

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 5.7.2012 20:36

Kyllähän noita pitäs tarvikkeena saada, ei se mikää mahottomus oo että pumppu ois taas mennyt mutta tarkasta se sihti.

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 5.7.2012 20:55

pohja avattu, sihti puhdas paria pientä muovi/tiiviste nööliä lukuunottamatta, ei siis mainittavaa siinä.

kk laakerit oli 2 ö-pumpun pään kaulalla saneet ihan pikkasen "vauhtiviivaa, mutta mitään uria tms niissä ei tuntunut.. antoi taas ajaa sen 10km kun kyykkäsi paine sinne 0.6.bar ja hälytti matkalla remonttiin.

kannattisko tohon kokeilla myös vaihtaa pumppu lakrujen kaveriksi, vaikka tolla onkin vähän ajettu

öljyinä oli 200km ajetut kendalin 5w40

pumpussa tollanen teksti

febi 22204

http://autopartsmarket.fi/?action=catal ... _brand=101

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 5.7.2012 22:27

No mä kokeilisin ainakin uudella pumpulla, sen jälkeen ollaan viisaampia. Kato kanssa onk se ketju venyny. Tota hintaa siit ei kannata maksaa mikäs sul oli linkkinä tossa:)

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 5.7.2012 23:42

Onko tässä koneessa öljynpaineen säädin pumpussa, vai suodatinjalassa?

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 6.7.2012 7:05

Toi on pointti, joka kiinnostais minuakin aika kovasti.. äkkiä luulis että siinä oljy jalassa on

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 7.7.2012 18:30

uusi pumppu tulee 1000km ajetun tilalle, suljetaan vikoja pois.

olikos jollain tietoa, että missä öljypaine venttiili sijaitsee tässä koneessa? pumpussa vai suodatin jalassa?

ZuGE
-
Viestit: 78
Liittynyt: 20.11.2005 21:32

ViestiKirjoittaja ZuGE » 7.7.2012 19:01

Taitaa olla suodatinjalassa, itelllä ainakin AEB moottoria purkaessa se taisi tipahtaa sieltä. 100% varma en ole mutta sieltä tipahti semmonen pieni sylinterin mallinen osa missä oli vähän kierrettä ja reikä läpi missä näkyi venttiili.

EDIT: Katoimpas etkasta niin taitaa olla juurikin siinä siinä.

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 10.7.2012 14:49

Ilmeisesti noi osat 3-6 on niitä paineensäätö pulikoita?

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 12.7.2012 20:16

Selvis tänään missä ne öljypaineet on, pumpulta lukien 3 ekaa runkolaakeria täysin morot,

Akseli ei onneks kipeänä kuitenkaan, mitään ääntähän tää ei antanut, ainoastaan laski lämpimänä paineet häly rajaan.

onkos muilla ollut vastaavissa tilanteissa runko vai veivi laakerit romuna? hiukka yllätti, että rungot oli menny eikä veiviltä.


Toivottavasti pelaa uusilla laakereilla ongelmitta

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 16.7.2012 22:15

Laakerit uusittu, nyt pitää lämpimänä sen 1.3bar eli ok.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 19.7.2012 22:20

Mulla oli helvetisti ongelmia AEB -moottorin kanssa aikoinaan.
Jarruttaessa öljyvalo syttyi, nostimet nakutteli, turboja meni 1/vuosi jne... Ongelmat loppui kun vaihtoi öljypumpun (luultavasti taas alkaa vittuilla kun sanoo noin).
Motonetista hain pumpun (Febi).


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa