JH-koneen nokka-akseli
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.8.2011 19:36
JH-koneen nokka-akseli
Elikkäs mielessä olisi laittaa tiukempi nokka 1.8 8V kaasarikoneeseen, motorityyppi JH. Minkähänlainen nokka näissä mahtaa vakiona olla. Suunnitteilla jos laittaisi sinne 1.8 8V GTi nokka-akselin, mutta ei se kannata jos se on siellä jo muutenkin. Auton malli on kuitenkin 1.8GT. Kertokaas tietävämmät. Kiitos jo etukäteen.
JH pitäisi interwebin mukaan olla jenkkimallin ruiskukone K-Jetillä, 8.5:1 puristukset ja 90hp, tällaisessa kokoonpanossa tuskin on ollut GTI nokkaa.
Kone on ilmeisesti kovilla nostajilla? Tuon ulkoisia tunnusmerkkejä en tiedä varmasti mutta venakopan alle kurkkaamalla asia selviää, kovilla nostajilla olevassa koneessa on 5 nokkalaakeripukkia, hydraulikannessa neljä, numero nelonen puuttuu.
Veikkaan että kovilla nostajilla olevaa GTI-nokkaa on vaikea löytää, hydraulista versiota ei. Hytikka 8v GTI-nokka kun on käytössä käytännössä kaikissa euro-koneissa joissa monipisteruisku, oli autossa kattia tai ei. Nokkakoodeja on lukuisia, haulla löytynee paljon tietoa ja kirjainyhdistelmiä joilla tuollaisen nokan tunnistaa.
Kone on ilmeisesti kovilla nostajilla? Tuon ulkoisia tunnusmerkkejä en tiedä varmasti mutta venakopan alle kurkkaamalla asia selviää, kovilla nostajilla olevassa koneessa on 5 nokkalaakeripukkia, hydraulikannessa neljä, numero nelonen puuttuu.
Veikkaan että kovilla nostajilla olevaa GTI-nokkaa on vaikea löytää, hydraulista versiota ei. Hytikka 8v GTI-nokka kun on käytössä käytännössä kaikissa euro-koneissa joissa monipisteruisku, oli autossa kattia tai ei. Nokkakoodeja on lukuisia, haulla löytynee paljon tietoa ja kirjainyhdistelmiä joilla tuollaisen nokan tunnistaa.
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.8.2011 19:36
Kyllähän tota JH konetta on scirocossa käytetty, mutta on tosiaan 4 piste ruiskulla ja silloin kannesta pitäs löytyä suutinten reijät.
89- cabrion JH koneessa on hytikka nostajat, mutta 83 pitäs olla kovilla.
84- gti:n DX koneessa ainakin on kovilla nostajilla oleva kansi ja semmosen akselissa 1.pytyn nokkien välistä löytyy valusta iso G kirjain(tallissa just tarkistettu).
Osanumerona gti:n nokka kovilla nostajilla taitaa olla 049 109 101 N.
89- cabrion JH koneessa on hytikka nostajat, mutta 83 pitäs olla kovilla.
84- gti:n DX koneessa ainakin on kovilla nostajilla oleva kansi ja semmosen akselissa 1.pytyn nokkien välistä löytyy valusta iso G kirjain(tallissa just tarkistettu).
Osanumerona gti:n nokka kovilla nostajilla taitaa olla 049 109 101 N.
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.8.2011 19:36
G-grind nokan arvot. Techtonics näyttäs myyvän noita vielä.
Euro GTI Camshaft "G" grind Solid Lifter. Good idle. Chilled harden billet. 7 HP., 228° degree duration @ .050", .423" lift.
Ja tuolta löytyy sit G60 (PG) arvot.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4301898
Tosin toinen on mek ja toinen hyd nokka. Eli ei oikein vertailukelpoisia...
Euro GTI Camshaft "G" grind Solid Lifter. Good idle. Chilled harden billet. 7 HP., 228° degree duration @ .050", .423" lift.
Ja tuolta löytyy sit G60 (PG) arvot.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4301898
Tosin toinen on mek ja toinen hyd nokka. Eli ei oikein vertailukelpoisia...
A-nokka (G60 ja 2.0 koneet) on myös käypänen ja pykälää tiukempi tuosta GTI:n versiosta.
Siis onko G60 A-nokka todellakin ajoituksiltaan pidempi kuin normi 8v GTI:n "G"nokka?
Tuossa A-nokassa näkyy paikka missä se kirjain on:

Myytiin mulle 2L koneesta peräisin olevana, olisiko ollut 2E kone.
Tuossa kirjain samassa paikassa mutta eripäin kuin VW-nokissa:

Tämän pitäisi olla Öettingerin valmistetta, vaikka G-kirjain löytyykin, VW/Audi merkkiä ei löydy lainkaan ja merkinnät on muutenkin erilaiset, tiedä sitten varmasti? Täytynee lainata astelevy ja mitata todelliset asteet jotta varmistuu asia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa