Ongelmapasuunassa seuraavanlaista murhetta tällä kertaa. Kun avaimen laittaa sisään lonksahtaa rattilukko yleensä pois päältä (kuuluu metallinen klonks). Joskus kuitenkin tämä tapahtuu neljä-viisi kertaa putkeen, kunnes auto luovuttaa ja herjaa taulussa rattilukosta jotain. Ratin heilutteleminen tämän toimenpiteen aikana ei vaikuta asiaan. Toisinaan taas kaikki toimii täysin ok.
Lisäksi ongelmana on myös ajonesto. Toisinaan rattilukko on ok, mutta hehkun valo jää vilkkumaan ja jos auton käynnistää, sammuu se hetken päästä. Rattilukko-ongelmien jälkeen tämä tapahtuu lähes aina. Jos ottaa avaimen ulos, odottelee kiltisti noin minuutin ja käynnistää sen jälkeen, lähtee auto yleensä käyntiin.
Mahtaako nämä asiat liittyä toisiinsa, vai onko kyseessä kaksi eri vikaa?
B6 Passat ajonesto, rattilukko vai molemmat?
Valvoja: ffp jäsenet
Todennäköisesti rattilukon ohjainlaite ei toimi kunnolla. Meillä ei herjannut mitään, ei vain antanut käynnistää autoa.
Toinen vaihtoehto on rattipylvään ohjainlaite, joka herjaa tietokoneessa STEERING COLUMN LOCK DEFECTIVE. Tämä kans estää autoa käynnistymästä. Voisit kokeilla hidastakäynnistystä ohjeet linkissä.
Tästä lisää tuolla Vagarenan puolella http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4126.0
Toinen vaihtoehto on rattipylvään ohjainlaite, joka herjaa tietokoneessa STEERING COLUMN LOCK DEFECTIVE. Tämä kans estää autoa käynnistymästä. Voisit kokeilla hidastakäynnistystä ohjeet linkissä.
Tästä lisää tuolla Vagarenan puolella http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4126.0
Tämä alkoi oikuttelemaan niin pahasti, että oli pakko korjata kesken lomamatkan. Eräässä hieman eteläisemmässä maassa kustannuksiksi tuli 172 euroa. Tiesivät mistä oli kyse heti kun mainitsin kyseessä olevan Passatin ja ajoneston. En saanut täyttä selvyyttä, että mitä kaikkea oikein vaihtoivat, mutta nyt toimii hienosti ja kustannus oli järkevä. Kuittia en saanut. :P
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa