JH-koneen nokka-akseli

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GaasGaasGarage
-
Viestit: 58
Liittynyt: 29.8.2011 19:36

JH-koneen nokka-akseli

ViestiKirjoittaja GaasGaasGarage » 7.7.2012 18:43

Elikkäs mielessä olisi laittaa tiukempi nokka 1.8 8V kaasarikoneeseen, motorityyppi JH. Minkähänlainen nokka näissä mahtaa vakiona olla. Suunnitteilla jos laittaisi sinne 1.8 8V GTi nokka-akselin, mutta ei se kannata jos se on siellä jo muutenkin. Auton malli on kuitenkin 1.8GT. Kertokaas tietävämmät. Kiitos jo etukäteen.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.7.2012 20:35

JH pitäisi interwebin mukaan olla jenkkimallin ruiskukone K-Jetillä, 8.5:1 puristukset ja 90hp, tällaisessa kokoonpanossa tuskin on ollut GTI nokkaa.

Kone on ilmeisesti kovilla nostajilla? Tuon ulkoisia tunnusmerkkejä en tiedä varmasti mutta venakopan alle kurkkaamalla asia selviää, kovilla nostajilla olevassa koneessa on 5 nokkalaakeripukkia, hydraulikannessa neljä, numero nelonen puuttuu.

Veikkaan että kovilla nostajilla olevaa GTI-nokkaa on vaikea löytää, hydraulista versiota ei. Hytikka 8v GTI-nokka kun on käytössä käytännössä kaikissa euro-koneissa joissa monipisteruisku, oli autossa kattia tai ei. Nokkakoodeja on lukuisia, haulla löytynee paljon tietoa ja kirjainyhdistelmiä joilla tuollaisen nokan tunnistaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.7.2012 20:53

Gti nokassa on iso G kirjain valettuna nokkien väliin.
Itse heitin 3 kpl noita nokkia metallikeräykseen vajaa 2 vuotta sit, kun ei kellekään kelvannu :)

GaasGaasGarage
-
Viestit: 58
Liittynyt: 29.8.2011 19:36

ViestiKirjoittaja GaasGaasGarage » 7.7.2012 22:23

On se kovilla nostajilla. Auto on Scirocco m. -83. Nokasta en löytäny minkäänlaista merkintää. Onhan siinä tietysti mahollisuus että kone on koodiltaan EX.

zephyr
-
Viestit: 25
Liittynyt: 16.12.2010 11:13

ViestiKirjoittaja zephyr » 7.7.2012 22:46

Kyllähän tota JH konetta on scirocossa käytetty, mutta on tosiaan 4 piste ruiskulla ja silloin kannesta pitäs löytyä suutinten reijät.
89- cabrion JH koneessa on hytikka nostajat, mutta 83 pitäs olla kovilla.
84- gti:n DX koneessa ainakin on kovilla nostajilla oleva kansi ja semmosen akselissa 1.pytyn nokkien välistä löytyy valusta iso G kirjain(tallissa just tarkistettu).
Osanumerona gti:n nokka kovilla nostajilla taitaa olla 049 109 101 N.

GaasGaasGarage
-
Viestit: 58
Liittynyt: 29.8.2011 19:36

ViestiKirjoittaja GaasGaasGarage » 7.7.2012 23:22

Ei se sitten JH ole. Ihan on kaasari kone, eli EX hyvinkin. Kiitoksia paljon tiedoista.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.7.2012 11:10

Moottori koodi löytyy 3 pytyn kohdalta lohkosta. Moottorin etupuolelta.
7/85 tuli hyd nokat.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 8.7.2012 13:47

A-nokka (G60 ja 2.0 koneet) on myös käypänen ja pykälää tiukempi tuosta GTI:n versiosta. Ainoa vaan että niitä ei mitä ilmeisemmin ole kovilla nostimilla oleviin tehty.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.7.2012 14:21

G-grind nokan arvot. Techtonics näyttäs myyvän noita vielä.
Euro GTI Camshaft "G" grind Solid Lifter. Good idle. Chilled harden billet. 7 HP., 228° degree duration @ .050", .423" lift.
Ja tuolta löytyy sit G60 (PG) arvot.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4301898

Tosin toinen on mek ja toinen hyd nokka. Eli ei oikein vertailukelpoisia...

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 8.7.2012 16:57

En tiedä mistä porukka noita kirjaimia nykii, mutta mulla ei yhdessäkään nokassa ole ollut mitään kirjaimia, vain osanumeron loppu päässä kaiverrettuna.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 8.7.2012 17:34

kyllä se kirjain löytyy siitä nokasta, samalla tavoin kaiverrettu kun se 026:kin.
Kannatta sitten muistaa että noi jenkkien ilmoittamat asteet ovat tuumamitoilla(0.050") annettuja :)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 8.7.2012 21:55

A-nokka (G60 ja 2.0 koneet) on myös käypänen ja pykälää tiukempi tuosta GTI:n versiosta.


Siis onko G60 A-nokka todellakin ajoituksiltaan pidempi kuin normi 8v GTI:n "G"nokka?

Tuossa A-nokassa näkyy paikka missä se kirjain on:
Kuva
Myytiin mulle 2L koneesta peräisin olevana, olisiko ollut 2E kone.

Tuossa kirjain samassa paikassa mutta eripäin kuin VW-nokissa:
Kuva
Tämän pitäisi olla Öettingerin valmistetta, vaikka G-kirjain löytyykin, VW/Audi merkkiä ei löydy lainkaan ja merkinnät on muutenkin erilaiset, tiedä sitten varmasti? Täytynee lainata astelevy ja mitata todelliset asteet jotta varmistuu asia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa