Auto "tärisee" tyhjäkäynnillä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

Auto "tärisee" tyhjäkäynnillä

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 26.4.2012 8:07

En tiedä onko tämä dieseli volkkareiden ominaisuus vai vika mutta varmistetaan nyt kuitenkin.
Eli kun auto käy paikoillaan tyhjäkäyntiä niin välillä tuntuu kuin moottori olisi irti jostain kohtaa kun täristää koko autoa sen verran, ulos päin se ei näy mutta kun kuskinpaikalla istuu niin sen tuntee persauksissa ja käsissä jos pitää ratista kiinni.
Tämä ei ole jatkuvaa tärinää vaan se loppuu välillä ja sitten taas välillä täristelee...

Eli mistä moinen johtuu, vai onko vaan "hieno" ominaisuus?

Moottorin kiinnikkeita en ole tarkistanut mutta enpä usko että sielä mitään on kun ei kokoajan täristä ja tärinä ei ilmene muutakun juurikin joutokäynnillä paikoillaan...

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 26.4.2012 8:59

Ja autona on Passat 2006 103kw tdi ja BKP moottorilla...

FaaBo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 4.7.2011 18:38

ViestiKirjoittaja FaaBo » 26.4.2012 13:15

Oma veikkaus kohdistuu kaksoismassavauhtipyörään, joka on surullisen kuuluisa hajoamaan juurikin näissä tdi koneissa ja oireena on tuo kuvailemasi kummallinen tärinä/vapina. Ei muutakuin kiinteää settiä tilaukseen ;)

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 26.4.2012 13:43

T5:ssä samat oireet ja yllä veikkailtu vika. Vauhtipyörän vaihtoon

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 26.4.2012 19:35

Mites kun luin tossa muiden postauksia tuosta kaksoismassahärvelistä niin valittelivat jotain kolinaa ja rahinaa.
tosta mun pasuunasta kyl ei kuulu mitää ylimääräsiä ääniä kun se heiluttelee, ja vaihteistokin on vielä ihan manuaali joten voisko vika olla jossain muualla kuin tossa vauhtipyörässä vai olenko vain luulosairas bensa auton jäliltä?

Asroc
-
Viestit: 69
Liittynyt: 18.7.2005 12:53

ViestiKirjoittaja Asroc » 26.4.2012 21:24

Jumittunut laturin vapaapyöräkin tärisyttää konetta aika uskomattomasti ja remmi heiluu - helppo todeta kun käyttää remmiä irti.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 27.4.2012 0:28

Noita diesel-volkkareita on tehty iät ja ajat. Helpottaisi kun tietäisi vähän mistä pelistä on kyse. edit: vaikuttaa niin tuoreelta peliltä että DPF on.

Jos on DPF, ja sen poltto on lähellä tai päällä hytkyy kone. Tämä on enemmän ominaisuus kuin vika.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 27.4.2012 7:29

Kyllä tuo on ominaisuus jos täristää tyhjäkäynnillä, jos tärytystä esiintyy esim vedätettäessä niin sit vois olla massapyörä. Mulla vaihdettiin omaan autoon uusi kytkinpaketti mutta ei vaikuttanut tuohon tärinään millään tavalla. Jos volkkarilla meinaat ajaa niin kannattaa tottua näihin ominaisuuksiin :)

Passoo1983
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 18:02

ViestiKirjoittaja Passoo1983 » 27.4.2012 9:00

Kyllä on DPF ja rassina on jo edellä mainitsemani passat variant 2.0 tdi 103kw padalla ja tuo moottorityyppi on BKP. :)

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 27.4.2012 9:26

Minä huomaankin omasta BRD-koneellisesta juuri tuollaista pientä tutinaa kun DPF:n poltto on joko päällä tai on juuri tulossa. AVF-koneellinen ei tutise ollenkaan, ellei lämpötila-anturissa ole jotain vikaa.

ACF palstalla on ketju 2.0 TDI kotkotuksista.

Täällä puhutaan myös hytkymisestä.

petkele
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2009 12:44

ViestiKirjoittaja petkele » 5.7.2012 11:59

Lainaan ketjua omaan vastaavaan ongelmaan. Autona -01 Golf ALH-koneella. Muuten vakio, mutta AFN:n suuttimet.

http://petkele.kapsi.fi/golf4/

Tuolla linkin takana on kolme videota kiihdytyksistä ja kuulee sitä kovaa räklätystä. Kun kiihdyttää pienemmiltä kierroksilta tai vedättää niin pitää melko kovaa ääntä, maltillinen kiihdytys tai reilusti kierroksia niin ei mitään. Välillä tyhjäkäynnilläkin suht äänekäs. Ei jotenkin kuulosta enää normaalilta.

Tuntuu minusta kohtuuttoman kovalta tuo ääni ja olisiko se nyt se kauhistuttavan kallis kaksoismassavauhtipyörä mennyt tai menossa? Jos kyllä niin miten pahassa vaiheessa tuo on ja miten paljon sillä uskaltaa vielä ajaa? Vajaa 10 tkm olisi vielä urakointia jäljellä ja sitten olisi aikaa huollattaa paremmin. Uskaltaako vielä sen ajella ja mistä noita osia kannattaa hankkia?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 5.7.2012 15:09

olisiko se nyt se kauhistuttavan kallis kaksoismassavauhtipyörä mennyt tai menossa?

Itsellä odottaa tämä paketti asennusta. Tuli reilussa viikossa ja maksoi 420€ rahteineen

petkele
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2009 12:44

ViestiKirjoittaja petkele » 5.7.2012 17:58

Kiitos hyvästä vinkistä! Tuolta kai se tulee sitten tilattua. Vika on siis ilmiselvästi tuossa ilman epäilyksiä? Osaako joku vielä sanoa miten paljon noin rikkinäisellä uskaltaa ajaa, tuleeko mitään seuraamuksia muualle?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.7.2012 2:18

Vinkkinä....
Tuosta kytkinpaketti http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=84-2070
Ja vauhtipyörä linkin mukasesta koneesta tai se "perinteinen" g60 vauhtis ;)

Ellei kovin kaukana vakiokoneesta olla niin pitisi toimia erinomaisesti.. n.350Nm?

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 14.7.2012 22:37

edit: tyhjä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa