Golf III nakuttaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jeseee
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.7.2012 14:52

Golf III nakuttaa

ViestiKirjoittaja Jeseee » 2.7.2012 15:03

Mikä mahtaisi olla vikana kun tuntuu golfi nakuttavan aika älyttömän paljon ja polttaa konetaulussa öljynpaineen merkkivaloa aina sillontällöin ? Öljynpaineanturit vaihdettu entisen omistajan mukaan äskettäin eikä tuo minulla ole viikkoakaan ollut :/ Olisi kiva saada vähän informaatiota tietäviltä ihmisiltä ! Ääni kuulostaisi tulevan enemmänkin ykkössylinterin paikkeilta. Setämies veikkaili venttiilin nostimia mutta mahtaako asia ihan noin olla ?

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 2.7.2012 15:05

onhan öljyä tarpeeksi? :)

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 2.7.2012 15:14

Millä koneella tuo on?
Katso että se öljynmittatikun muovinenputki on kunnossa, eikä ole painunut alas metalliputken päälle. Uusi maksaa motonetissa muutaman euron.
Putki painuu rikkinäisenä helposti 10mm ja enemmänkin.
Ja onhan koneessa oikeasti öljynpaineita?
Viimeksi muokannut tapsa 86, 2.7.2012 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jeseee
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.7.2012 14:52

ViestiKirjoittaja Jeseee » 2.7.2012 15:23

Öljyä on mittatikun ylälaitaan asti. Kone on 1.8 yksipisteruisku 66kW:nen Öljynpainetta itekki oon vähän tässä kyseenalaistanu mutta en sitten tiedä. Tuntus ettei öljy ylös asti kiertäs.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.7.2012 15:32

Kiertokangen laakeri sökö ja hävittää öljynpaineet sitä kautta?
Öljypohja on suht helppo ottaa pois, muutama pultti on vähän hankala laatikon ja koneen välissä. Sit näkeekin jo alakerran. Ja kiertokanget saa helposti sieltä auki ja tarkistettua laakerit.

Tai sit toinen mahdollisuus, öljyä ei mene ylökertaan ja nostajat naputtaa sen vuoksi.
Sorvaa muuten äkkiä nokan alumiiniset pukit urille, jos yläkerta ei saa öljyä.

Jeseee
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.7.2012 14:52

ViestiKirjoittaja Jeseee » 2.7.2012 15:49

Aijjai isompaa urakkaa vastassa vastauksista päätellen noh... Kävimpä tuossa pihalla vähän kierrättelemässä ja ottamassa uudestaan vähän tuntumaa.. nakutus hävisi kierroksilla ja kierrättelyn jälkeen kun laskee tyhjäkäynnille nakutus alkaa ja samointein valon vilkkuminenkin. Tietysti olisi ollut oleellista mainita että kaikki tämä alkoi pesun jälkeen kun starttailin useempaan otteeseen paikkojen kastuttua mikä ei ollut jälkikäteen ajateltuna kovinkaan viisasta mutta virheistäänhän sitä oppii..

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 2.7.2012 15:52

onkos kellään laittaa kuvaa, jossa toi mittatikun muovi on OIKEALLA kohdalla metalli putkessa?
Katso että se öljynmittatikun muovinenputki on kunnossa, eikä ole painunut alas metalliputken päälle. Uusi maksaa motonetissa muutaman euron.
Putki painuu rikkinäisenä helposti 10mm ja enemmänkin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 2.7.2012 15:53

Oisko päässy bensaa öljyn sekaan. Öljynvaihto ja paineiden mittaus.

Jeseee
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.7.2012 14:52

ViestiKirjoittaja Jeseee » 2.7.2012 15:58

Ajattelinkin kuhan nostimen käyttööni saan niin vaihdan kaikki nesteet ja öljyt ihan varmuuden varmistamiseksi ja auton kohtalon turvaamiseksi :)

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 2.7.2012 16:00

Yhtään ei kannata ylimääräistä ajaa, jos varmuutta paineista ei ole.

Jeseee
-
Viestit: 7
Liittynyt: 2.7.2012 14:52

ViestiKirjoittaja Jeseee » 2.7.2012 16:05

Kyllä näin on ja enkä meinannutkaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 43 vierailijaa