Climatronic ulkolämpötila-anturi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

Climatronic ulkolämpötila-anturi

ViestiKirjoittaja Jaho » 14.3.2012 6:43

Missä sijaitsee? Itsellä T4 multivan 1998. Olisi ollut talven aikana halua käyttää lämpimässä hallissa ilmastointia päällä, mutta vaikka auto seissyt 3h lämpimässä hallissa ei climatronicin mukaan ulkolämpötila ehdi nousta sinne +5 että antaisi luvan käydä kompuran.

Siis onko niin lähellä kylmää rautaa yms, ettei ehdi lämmetä tuossa ajassa?? Itse asiassa jos lukema oli vaikka -3 sisään ajaessa, on se vielä 3h päästä -3 kun laittaa käyntiin.
Ulkolämpötila lukema kyllä toimii, eli näyttää oikeaa lukemaa kun ajelee.
Viimeksi muokannut Jaho, 14.3.2012 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.3.2012 15:29

Mahtaisko tossa olla sellainen juoni että päivittää ulkolämpötilanäytön vasta kun lähtee liikkeelle?

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 14.3.2012 16:41

Näin itsekkin ajattelin ja ajelin 2.kerroksista hallia edestakaisin...Annoin käydä tyhjäkäyntiäkin 10min. Ei vaikutusta.
Tosin, kun lähti hallista ulos ja tienpäälle, niin lämpötila nousi muutaman asteen, kunnes putosi siihen mitä ulkona todellisuudessa oli.

Ihme homma. Kun ajaa tienpäällä, niin lämpötila vaihtelee nopeastikin, kuten pitääkin. Mutta tuo hallihomma ihmetyttää.

Kun töissä aikanaan oli lämmin hallipaikka, niin 8h aikana oli climan näyttö sen mitä hallissakin. Eli esim +15.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 14.3.2012 20:42

Climan ulkolämpötilassa on "filtteröinti". Jättää muistiin ajossa olleen lämpötilan, joskus arvo saattaa jäädä jumiin jopa viikoiksi. Ei siis mene ilmastointi välttämättä päälle ensihelteillä jos filter arvo on alle +5 astetta.
Syy tällaiseen toimintaan on looginen, kun painetaan reippaasta vauhdista ruuhkaan seisomaan niin ilmastointi pysyy säädöissään.
Filter arvon saa varmasti nollattua irroittamalla akun kengän noin 10 minuutiksi.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 2.7.2012 0:53

lainataanpas.
minulla on 2001 3bg passatti climatronicilla ja siihen ilmestyi ulkolämpötilan näytön kohdalle kaksi viivaa, eli ei näytä "säätä" ollenkaan, mahtaako heikohko akku (jaksaa kyllä auton käynnistää) vaikuttaa tuohon, vai oisko selkeä anturivika? ilmastointi ei myöskään lähde päälle +23 ulkoilmassa, lienee syy tuossa ettei näyttö ilmoita ulkolämpötilaa?

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 2.7.2012 7:22

Ulkolämpötilatiedon puuttuminen vaikuttaa kompuran päällelähtöön. Eli ei anna kompuran pyöriä, jos ei ulkolämpö tiedossa. Omaani samasta syystä ko. anturin vaihdoin, mutta vika oli lopulta huonossa liitoksessa kuskinpuolen etuvalon nurkilla. Itse anturiin pääsee helposti käsiksi puskurin alaritilän kautta.

e:typoja
Viimeksi muokannut V Marjamäki, 2.7.2012 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 2.7.2012 15:02

^kiitos.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 4.7.2012 0:14

Kyselenpä tässä kun en mitään näistä tajua.
Ei siihen anturin päähän tulevaan johtoon tullut virtaa sillon kun oli virrat päällä, kun tuossa mittailin, eli vikaa kannattaa etsiä varmaan ensin johdoista tai muista liitoksista? Näytti tulevan ruskea ja rusk/valk johto. Tää sähköpuoli ei oo kyllä meikäläisellä hallussa, vaipat osaan kyllä vaihtaa :)

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 4.7.2012 7:25

Ruskea pitäisi olla maa. Mitä mittaristo näyttää jos laitat nuo johdot yhteen?

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 4.7.2012 15:16

onko se digi vai normaali analoginen anturi? mittaa vastusmittarilla mitä sen anturi näyttää, ja lämpötilan muuttuessa pitäisi myös arvo muuttua. mutta tämä siis vain mikäli se on analoginen anturi.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 4.7.2012 15:27

Voi hyvinkin mitata ihan normi vastusmittarilla, ei mene mitään bittejä.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 6.7.2012 22:24

Anturi ja osa johdoista vaihdettu, aattelin kokeilla kun edullisia osia olivat, ei vaikutusta. Mihinhän suuntaan sitä nyt lähtis? Kokeilen vielä kuitenkin sitä tehokkaampaa akkua, koska muistan lukeneeni et jollain temppuili climatronic koska akku oli heikentynyt.

edit. jos joku haluaa tulla selvittään tuon vian (liminka, tai voin ajellakkin johonkin) vaikka vag-comin kanssa, niin maksan kyllä palakan. luottokorjaaja on lomalla sekä muihin liian pitkät jonot ja ilmastointia tarvis (tänään +26)

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 7.7.2012 11:21

Saako anturin ruskea johto maita? Siihen voi kytkeä rinnalle (vaikka ryöstäjällä) lisämaadoituksen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 37 vierailijaa