jetta 84 mk2 Pierburg-2E2 päästöt ylhäällä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

SS71
-
Viestit: 48
Liittynyt: 31.8.2009 19:55

jetta 84 mk2 Pierburg-2E2 päästöt ylhäällä

ViestiKirjoittaja SS71 » 27.6.2012 19:07

Leimalla napsahti hylky co% 5,18 arvoilla.
Tyhjäkäynti oli hyvä mutta mutta nyt alkoi heijjaamaan.
Jos ottaa virranjakajasta (kärjellinen sytytys ) alipaine letkun irti tyhjäkäynti tasoittuu.
Ja jos jakajanletku paikoillaan ja ottaa kuvan sähköliittimen pois niin heijaus
lakkaa mutta kierroksia nostaessa kaasu jää vähäksi aikaa päälle.
Kaikki Alipaine letkut jarrutehostajalta alkaen tutkittu ja ok.
Mikä mahtaa kyseinen osa olla ?

edit-vaihdettu vahatermostaatti,lämpö-aika venttiili ja 3 / 4 säädin,mitattu nuo kuvan pistokkeisiin tulevat sähköliittimet tulee 12v virran ollessa päällä,kuten myös imusarjan esilämmittimeen ("siili") tulevaan johtoon.
Heijjaus lämpimänä jatkuu

Kuva

[/u]

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 29.6.2012 14:56

CO säädellään seosruuvista, eli kaasarin päältä ilmanputsarikopasta se kumitutti pois ja sieltä ruuvia kiertelemään vastapäivään, kunnes seos ok rajoissa. Kokeile mitata päästöt niin että siitä jakajalta letku irti, heijastais vähän siihensuuntaan että sytkä väärin säädetty / jakajan alipainesäädin ei toimi.

SS71
-
Viestit: 48
Liittynyt: 31.8.2009 19:55

ViestiKirjoittaja SS71 » 29.6.2012 21:58

sieltä ruuvia kiertelemään vastapäivään


eli avataan ruuvia,no eikös se ruiki enempi bensaa sitten ja co nousee. ?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 30.6.2012 11:16

Seos menee rikkaammalle -> CO nousee, kun ruuvia kiristää eli myötäpäivään. Tokihan tämä kannattaa tehdä korjaamolla kun auto on pakokaasumittarissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa