golf III ykkönen ei kytkeydy

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jounihoo
-
Viestit: 15
Liittynyt: 26.11.2004 13:18

golf III ykkönen ei kytkeydy

ViestiKirjoittaja jounihoo » 29.6.2012 10:29

Moi, osaisiko joku vivuston kanssa tapellut kertoa mitä pitäisi säätää, mikä osa vaihtaa, kun muut vaihteet menee hyvin silmään, mutta ykkönen takkuaa, joutuu painamaan keppiä vähän alas niinkuin pakinkin.. Kiitos !

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.6.2012 10:47

Millä koneella ? Jos 020 laatikolla ja isoja väljiä vivustoissa, niin tunnelia pitkin tulevan tangon sivuttais säätö.

jounihoo
-
Viestit: 15
Liittynyt: 26.11.2004 13:18

ViestiKirjoittaja jounihoo » 29.6.2012 10:55

1.8 (66kW) -95 , eli ei vaijereita. onko siinä tangossa rihlat, koitin eilen hätäseen kurkkia mutten ehtoolla mitään nähnyt..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.6.2012 11:21

Itellä oli kolmos GTissä laatikon päällä vaihteensiirtäjässä semmonen 10cm muoviholkki jossa molemmissa päissä sellainen halkeava pallukka. Tuo pallukka kun alkaa halkeamaan niin vaihde ei mennyt kunnolla paikalleen. Painauttaa vaan sen pallukan taas kiinni niin itsellä korjautui.

Ja autossahan siis oli 020 keppilaatikko

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 29.6.2012 14:19

vika saattaa korjaantua pakkilukkoa säätämällä, jos vivuissa on liikaa väljää niin marmorilta korjaussarja, motonetistäkin saa niitä tankoja mutta sitä U:n muotoista 'kulmavaihdetta' en tähän asti ole motonetistä saanut ja juurikin siinä mukana tulevat muoviholkit on usein loppuun kuluneet. Myös niiden tankojen päät kuluu, mutta ensimmäisenä kaivaisin vaihdekepin pussin auki, kepin juuresta kuusiokolo löysään ja sitä palloa pyörittelemällä(epäkesko) säätää niin ettei kielekkeet ota toisiinsa kiinni.

kolme kappaletta mk3 talossa ollut ja jokaisessa tuota vikaa :)
ensimmäiseen vaihdettiin kaikki vivut kun ei ihan tiedetty mistä johtuu, nuo muoviholkit olisi riittänyt. toiseen vaihdettiin suoraan pelkkä kulmavipu ja säädettiin pakkilukkoa ja nykyiseen ventoon riitti pelkän pakkilukon säätö.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

.

ViestiKirjoittaja boliisi » 29.6.2012 22:33

Sama vika oli kuin Sebastianilla, minulla hävisi ensin 5 sitten 3 ja 1.... holkin toinen pää oli halki. Jouduin ostamaan motonetistä kaksi kun rikoin toisen asennusvaiheessa... liikaa voimaa :) taisivat maksaa muutaman euron
Ja kulkineena oli 96 mk3 variant golf

jounihoo
-
Viestit: 15
Liittynyt: 26.11.2004 13:18

ViestiKirjoittaja jounihoo » 2.7.2012 10:51

kiitos kaikille vastaajille, ykkönen löytyi ihan tolla tangon säädöllä, altapäin 13 mm mutteri auki ja karvan verran sivuttaissäätöä vastapäivään ja mutteri kiinni

Kone789
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.2.2011 11:03

Pakkilukon säätö

ViestiKirjoittaja Kone789 » 23.6.2013 15:39

1.8 55kW mk3 cabrion ykkösvaihde löytyy nyt jostain ykkösen ja pakin välimaastosta. Joutuu siis painamaan kepin pohjaan ja viemään "melkein pakille" että löytyy. Ilman pussia kun seuraa ni se koukun pää kulkee sen lipareen kohdalla.

Pakkilukon säätöhommia siis. Löytyykö mistään päin internettiä kuvallista tai tarkkaa sanallista kuvausta. Suomeksi ei löytynyt. Mikäs on pakkilukko englanniksi?
En ole vielä auton alle päässyt, mut tarkotus olis ens viikolla ryömiä.

Moottori siis AAM ja loota CHD

Edit: Tuossa kuvassa oranssi rengas on murtunut ja keppi liikkuu reippaasti sivusuunnassa. Onko normaalia? Syytä vaihtaa?
http://s1132.photobucket.com/user/Kone7 ... sort=3&o=1

Kone789
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.2.2011 11:03

vwtf 191 711 195 B

ViestiKirjoittaja Kone789 » 27.7.2013 16:41

Osanumero tolle rinkulalle on 191 711 195 B. Sen löysin siitä reunasta. Etka ei tunne koko osaa, google löytää vain yhden osuman vwvortexin foorumilta yhteen kirjotettuna, ja siinäkään ei selviä... Osa # 191 711 190 on melkein samanmoinen, ilmeisesti pienempi, mikä tulee tangon toiseen päähän.
Hyvät neuvot kalliita nyt

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.7.2013 17:02

Näyttäs että siellä pitäisi olla 191 711 190 B.

Kone789
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.2.2011 11:03

ViestiKirjoittaja Kone789 » 28.7.2013 10:13

Kieltämättä hyvin samalta näyttää. Tarkistin vielä että näin varmasti oikein ja kyllä viimenen numero on 5.
Tiedä häntä, mitä varten sitten on. Kuulemma jonkun kympin maksaa marmorilla, jos käy hakemassa ja vertailee sitten. Onko käsitystä saako tuon osan vaihdettua sisäkautta.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 29.7.2013 9:57

Tuon holkin saa Motonetistäkin, tuote 18-1262. Samalla kannattaa vaihtaa kepin "alapallonivel" kuppeineen 27-3814.
Onko käsitystä saako tuon osan vaihdettua sisäkautta

Ei. Pakoputki pitää siirtää pois edestä ja irroittaa mahdollinen lämpösuojapelti, Tämän jälkeen irroitetaan laatikolle menevä tanko vaihteiston päästä ja koko vaihdekeppi koteloineen autosta. Tämän jälkeen päästään vaihtamaan holkki.

Kone789
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.2.2011 11:03

ViestiKirjoittaja Kone789 » 30.7.2013 22:31

Noh. Justii tänää kävin marmorilta kysymässä. Tulee torstaina, maksaa 25e...
Tuleepa nyt priimaa sitten.

Vai joutuu sitä taas ryynäämään auton alla. Kiitti J_B'lle..

Edit:
Joo elikä se mitä tuohon mun löytämään osanumeroon tulee, ni siinä osassa on itseasiassa kolme osaa.
Ulommainen kumirinkula 191 711 195 B
Keskimmäinen muovinen kiekko 191 711 200 B
ja sisimmäinen kumiholkki 191 711 208 A

Ja yhdessä ne myydään todella numerolla 191 711 190 B.
Siihen etummaiseen holkkiin mikä on siellä konehuoneen puolella en löytänyt numeroa. Liekö sitten ostettava joko helahoito, kaikkine kehyksineen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa