golf III ykkönen ei kytkeydy
Valvoja: ffp jäsenet
golf III ykkönen ei kytkeydy
Moi, osaisiko joku vivuston kanssa tapellut kertoa mitä pitäisi säätää, mikä osa vaihtaa, kun muut vaihteet menee hyvin silmään, mutta ykkönen takkuaa, joutuu painamaan keppiä vähän alas niinkuin pakinkin.. Kiitos !
Itellä oli kolmos GTissä laatikon päällä vaihteensiirtäjässä semmonen 10cm muoviholkki jossa molemmissa päissä sellainen halkeava pallukka. Tuo pallukka kun alkaa halkeamaan niin vaihde ei mennyt kunnolla paikalleen. Painauttaa vaan sen pallukan taas kiinni niin itsellä korjautui.
Ja autossahan siis oli 020 keppilaatikko
Ja autossahan siis oli 020 keppilaatikko
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
vika saattaa korjaantua pakkilukkoa säätämällä, jos vivuissa on liikaa väljää niin marmorilta korjaussarja, motonetistäkin saa niitä tankoja mutta sitä U:n muotoista 'kulmavaihdetta' en tähän asti ole motonetistä saanut ja juurikin siinä mukana tulevat muoviholkit on usein loppuun kuluneet. Myös niiden tankojen päät kuluu, mutta ensimmäisenä kaivaisin vaihdekepin pussin auki, kepin juuresta kuusiokolo löysään ja sitä palloa pyörittelemällä(epäkesko) säätää niin ettei kielekkeet ota toisiinsa kiinni.
kolme kappaletta mk3 talossa ollut ja jokaisessa tuota vikaa :)
ensimmäiseen vaihdettiin kaikki vivut kun ei ihan tiedetty mistä johtuu, nuo muoviholkit olisi riittänyt. toiseen vaihdettiin suoraan pelkkä kulmavipu ja säädettiin pakkilukkoa ja nykyiseen ventoon riitti pelkän pakkilukon säätö.
kolme kappaletta mk3 talossa ollut ja jokaisessa tuota vikaa :)
ensimmäiseen vaihdettiin kaikki vivut kun ei ihan tiedetty mistä johtuu, nuo muoviholkit olisi riittänyt. toiseen vaihdettiin suoraan pelkkä kulmavipu ja säädettiin pakkilukkoa ja nykyiseen ventoon riitti pelkän pakkilukon säätö.
.
Sama vika oli kuin Sebastianilla, minulla hävisi ensin 5 sitten 3 ja 1.... holkin toinen pää oli halki. Jouduin ostamaan motonetistä kaksi kun rikoin toisen asennusvaiheessa... liikaa voimaa :) taisivat maksaa muutaman euron
Ja kulkineena oli 96 mk3 variant golf
Ja kulkineena oli 96 mk3 variant golf
Pakkilukon säätö
1.8 55kW mk3 cabrion ykkösvaihde löytyy nyt jostain ykkösen ja pakin välimaastosta. Joutuu siis painamaan kepin pohjaan ja viemään "melkein pakille" että löytyy. Ilman pussia kun seuraa ni se koukun pää kulkee sen lipareen kohdalla.
Pakkilukon säätöhommia siis. Löytyykö mistään päin internettiä kuvallista tai tarkkaa sanallista kuvausta. Suomeksi ei löytynyt. Mikäs on pakkilukko englanniksi?
En ole vielä auton alle päässyt, mut tarkotus olis ens viikolla ryömiä.
Moottori siis AAM ja loota CHD
Edit: Tuossa kuvassa oranssi rengas on murtunut ja keppi liikkuu reippaasti sivusuunnassa. Onko normaalia? Syytä vaihtaa?
http://s1132.photobucket.com/user/Kone7 ... sort=3&o=1
Pakkilukon säätöhommia siis. Löytyykö mistään päin internettiä kuvallista tai tarkkaa sanallista kuvausta. Suomeksi ei löytynyt. Mikäs on pakkilukko englanniksi?
En ole vielä auton alle päässyt, mut tarkotus olis ens viikolla ryömiä.
Moottori siis AAM ja loota CHD
Edit: Tuossa kuvassa oranssi rengas on murtunut ja keppi liikkuu reippaasti sivusuunnassa. Onko normaalia? Syytä vaihtaa?
http://s1132.photobucket.com/user/Kone7 ... sort=3&o=1
vwtf 191 711 195 B
Osanumero tolle rinkulalle on 191 711 195 B. Sen löysin siitä reunasta. Etka ei tunne koko osaa, google löytää vain yhden osuman vwvortexin foorumilta yhteen kirjotettuna, ja siinäkään ei selviä... Osa # 191 711 190 on melkein samanmoinen, ilmeisesti pienempi, mikä tulee tangon toiseen päähän.
Hyvät neuvot kalliita nyt
Hyvät neuvot kalliita nyt
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Näyttäs että siellä pitäisi olla 191 711 190 B.
Tuon holkin saa Motonetistäkin, tuote 18-1262. Samalla kannattaa vaihtaa kepin "alapallonivel" kuppeineen 27-3814.
Ei. Pakoputki pitää siirtää pois edestä ja irroittaa mahdollinen lämpösuojapelti, Tämän jälkeen irroitetaan laatikolle menevä tanko vaihteiston päästä ja koko vaihdekeppi koteloineen autosta. Tämän jälkeen päästään vaihtamaan holkki.
Onko käsitystä saako tuon osan vaihdettua sisäkautta
Ei. Pakoputki pitää siirtää pois edestä ja irroittaa mahdollinen lämpösuojapelti, Tämän jälkeen irroitetaan laatikolle menevä tanko vaihteiston päästä ja koko vaihdekeppi koteloineen autosta. Tämän jälkeen päästään vaihtamaan holkki.
Noh. Justii tänää kävin marmorilta kysymässä. Tulee torstaina, maksaa 25e...
Tuleepa nyt priimaa sitten.
Vai joutuu sitä taas ryynäämään auton alla. Kiitti J_B'lle..
Edit:
Joo elikä se mitä tuohon mun löytämään osanumeroon tulee, ni siinä osassa on itseasiassa kolme osaa.
Ulommainen kumirinkula 191 711 195 B
Keskimmäinen muovinen kiekko 191 711 200 B
ja sisimmäinen kumiholkki 191 711 208 A
Ja yhdessä ne myydään todella numerolla 191 711 190 B.
Siihen etummaiseen holkkiin mikä on siellä konehuoneen puolella en löytänyt numeroa. Liekö sitten ostettava joko helahoito, kaikkine kehyksineen.
Tuleepa nyt priimaa sitten.
Vai joutuu sitä taas ryynäämään auton alla. Kiitti J_B'lle..
Edit:
Joo elikä se mitä tuohon mun löytämään osanumeroon tulee, ni siinä osassa on itseasiassa kolme osaa.
Ulommainen kumirinkula 191 711 195 B
Keskimmäinen muovinen kiekko 191 711 200 B
ja sisimmäinen kumiholkki 191 711 208 A
Ja yhdessä ne myydään todella numerolla 191 711 190 B.
Siihen etummaiseen holkkiin mikä on siellä konehuoneen puolella en löytänyt numeroa. Liekö sitten ostettava joko helahoito, kaikkine kehyksineen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa