kolmoskopan iskarin yläpään ihmettelyä
Valvoja: ffp jäsenet
kolmoskopan iskarin yläpään ihmettelyä
tarttis saada tietoon yläpäiden välisen etäisyyden edessä mutta myös takaa mielellään. vai mistä näitä erinäisiä ristimittoja voi löytää? kaverilta joka on merkkiliikkeessä töissä sanoi että hän ei ainaskaan tiedä saako tuommosia mittoja mistä kun heillä on korijigissä erit mitat.
ja sit vahvempaa yläpääntukikumeja mutta mitä ja mistä? powerflexiltä ei löydy ainaskaan suoraan kolmoseen passaavaa. entä nämä metalliset laakeroidut d2 yms.?
sit apurungon pulttien välinen etäisyys. siis mihin tulee tukivarren etummaiset pultit kiinni
ja sit vahvempaa yläpääntukikumeja mutta mitä ja mistä? powerflexiltä ei löydy ainaskaan suoraan kolmoseen passaavaa. entä nämä metalliset laakeroidut d2 yms.?
sit apurungon pulttien välinen etäisyys. siis mihin tulee tukivarren etummaiset pultit kiinni
niin tai puran sisustan osiin ja hitsailen saumoja paremmiksi ;) ja mitä todellista hyötyä tuolla yhdistämisellä on? muutakuin perkeleesti rautaa pohjassa? kuitenkin se putki pitää hitsata monesta kohti runkoon kiinni. ja ei nyt oikein tarkoitus katastusmiehellä ole aiheuttaa sydäriä. kuitenkin nyt oli iskarin yläpäiden etäisyyksistä kyse
pellikka: miepä soittelen huomenna ku oon maisemissa.
pellikka: miepä soittelen huomenna ku oon maisemissa.
Saa korin etu- ja takapään yhdistettyä kunnolla toisiinsa, ettei pelkkä kynnyskole hoida korin jäykkyyttä, lisää koriin kiertojäykkyyttä yms...
Painoa tulisi noin 8-10kg, riippuen putken/palkin paksuudesta yms.
Näppärä metallimies tekee noi ja hitsaa kiinni, kun itse etsisin vielä sopivia ruuvareita sisustan purkuun :)
Ja kuka välittää jostain katsastusmiehistä, eikä ne sano mitään jos on asiallisesti toteutettu.
Painoa tulisi noin 8-10kg, riippuen putken/palkin paksuudesta yms.
Näppärä metallimies tekee noi ja hitsaa kiinni, kun itse etsisin vielä sopivia ruuvareita sisustan purkuun :)
Ja kuka välittää jostain katsastusmiehistä, eikä ne sano mitään jos on asiallisesti toteutettu.
en tiiä miten sulla kori on tehty mutta kyllä mulla menee runkopalkit ainaski pohjassa. siihen kaikki muut lisäksi esim pilarit ja kattokin on kantavaa rakennetta.
ja jos tarvin saada lisää jäykkistettyä koria niin kyllä ne kaarit ennemmin tulee sisälle ku mitään putkia pohjaan. missä noita edes käytetään?
ja jos tarvin saada lisää jäykkistettyä koria niin kyllä ne kaarit ennemmin tulee sisälle ku mitään putkia pohjaan. missä noita edes käytetään?
Ne on kantavia rakenteita, mutta kynnyskotelo on se pääjäykistävä rakenne, eturungon ja takarungon välissä.
Ota vaikka 1l maitotölkki käteen. Päät on todella tukevat, kuten esim poikittaistuilla varustetuissa itsekantavissa koreissa. mutta kierräppäs niitä päitä erisuuntiin. Nyt jos liimaa vaikka jäätelötikut yhdelle kyljelle, niin se jäykistyy huomattavasti.
Olikohan toi nyt tarpeeksi selvästi selostettu? :)))
Kaaret on tietysti paras, mutta ei toimivin kaikissa autoissa. sisätilat, takapenkit yms käytettävyys.
Ota vaikka 1l maitotölkki käteen. Päät on todella tukevat, kuten esim poikittaistuilla varustetuissa itsekantavissa koreissa. mutta kierräppäs niitä päitä erisuuntiin. Nyt jos liimaa vaikka jäätelötikut yhdelle kyljelle, niin se jäykistyy huomattavasti.
Olikohan toi nyt tarpeeksi selvästi selostettu? :)))
Kaaret on tietysti paras, mutta ei toimivin kaikissa autoissa. sisätilat, takapenkit yms käytettävyys.
Aika monissa tehokkaissa takavetosissa käytetään noita.
Varsinkin jenkkilän puolella, en tiedä eurooppalaisista.
No jaa, välillä toi oma kori ainakin tuntuu ihan maitotölkille kun sitä tunkkailee erikulmista ilmaan tai ajelee kurveihin :)
Tosin variantista puuttuu takapenkkien takaa se X, mikä yleensä antaa paljon jäykkyyttä sedaneissa/coupe koreissa.
Varsinkin jenkkilän puolella, en tiedä eurooppalaisista.
No jaa, välillä toi oma kori ainakin tuntuu ihan maitotölkille kun sitä tunkkailee erikulmista ilmaan tai ajelee kurveihin :)
Tosin variantista puuttuu takapenkkien takaa se X, mikä yleensä antaa paljon jäykkyyttä sedaneissa/coupe koreissa.
Jenkeissähän noita apurungon yhdistämisputkiahan käytetään vaikka kuinka paljon, tosin niissä nyt taitaa olla vakionakin niin löllöt kaikki paikat että en yhtään ihmettelis.
Muutama esimerkki http://www.summitracing.com/search/Depa ... s=Rank|Asc
Mites jos tuollasen toteuttaus niin että ottaa helmat auki ja tekee ne putket sinne helman sisään? Ja sitten helman päistä ulos ja tekee yhdistävät putket apurunkoon ja takana akselin kiinnikkeisiin?
Muutama esimerkki http://www.summitracing.com/search/Depa ... s=Rank|Asc
Mites jos tuollasen toteuttaus niin että ottaa helmat auki ja tekee ne putket sinne helman sisään? Ja sitten helman päistä ulos ja tekee yhdistävät putket apurunkoon ja takana akselin kiinnikkeisiin?
Enpä kyllä suunnatonta eroa huomannut, vaikka hitsasin konehuoneen saumat läpi sekä asensin etupoikkituet. Kulutus ei tipahtanut eikä mutkaan uskaltanut vieläkään ajaa täysiä. Jos kerran korin elämistä aiotaan estää, niin se on tehtävä etu- ja takapään yhdistävillä kiinteillä kaarilla.
Ikosen esimerkki on minun mielestä maan mainioin, ja pätee aika pitkälle Ventoonkin.
Ikosen esimerkki on minun mielestä maan mainioin, ja pätee aika pitkälle Ventoonkin.
Noissahan on muutama muukin kohta mitkä "retkuaa".
Syylärin alla oleva alapalkki kannattaisi laittaa uretaani/alumiini/teräspuslilla kiinni.
Kone/laatikko kanssa kunnolla kiinni joko uretaani tai jääkiekoilla.
Eikä ne pellistäprässätyt alatukivarret mitkään maailman jäykimmät ole.
Tollaset kun sais 3 koppaseen. SCCH kyllä tekee, mutta noi ei ole kovin luottamusta herättävän näköset. :)
Syylärin alla oleva alapalkki kannattaisi laittaa uretaani/alumiini/teräspuslilla kiinni.
Kone/laatikko kanssa kunnolla kiinni joko uretaani tai jääkiekoilla.
Eikä ne pellistäprässätyt alatukivarret mitkään maailman jäykimmät ole.
Tollaset kun sais 3 koppaseen. SCCH kyllä tekee, mutta noi ei ole kovin luottamusta herättävän näköset. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa