kw alustasarjan korkeussäätö

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

singosha
-
Viestit: 37
Liittynyt: 29.8.2008 9:19

kw alustasarjan korkeussäätö

ViestiKirjoittaja singosha » 26.6.2012 18:41

yritin etsiä netistä/foorumilta vinkkejä kun tuli ostettua auto jossa on tuo kw:n korkeussäädettävä alusta mutta ei löytynyt niin kysytään jos täältä saisi apua

eli kuinka ko alustasta säädetään korkeutta? en ole asiaan tarkasti perehtynyt mutta onko niin että rengas pois paikaltaan ja onko siellä jousen tai iskarin luona "mutteri" jota kierretään ja täten korkeus muuttuu? vai tarvitseeko jousi ottaa irti tms?

eli jos jollain olisi antaa vinkkiä täysin aloittelevalle automiehelle

kiitos jo etukäteen

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 26.6.2012 18:46

jousen alalautasta kiertämällä haluttuun suuntaan alas tai ylös säätyy korkeus. alalautasen lukitus pitää aukaista pienellä kuusiokololla ja tämän kiristäessä kannattaa olla varovainen. moni on saanu korkattua niitä. ja korkeuden muuttamisen jälkeen kulmiensäätöön mars

singosha
-
Viestit: 37
Liittynyt: 29.8.2008 9:19

gerwgherg

ViestiKirjoittaja singosha » 26.6.2012 18:48

eli siis riittää vain tuo renkaan pois otto? kiristys siis sitten vain vähän voimaa käyttäen ilmeisesti?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 26.6.2012 18:49

Rengas irti, ni iskaritolpassa näät sellasen komposiittilautasen (violetti). Se on lukittu paikoilleen yhdellä pienellä kuusiokoloruuvilla (ei kannata kiristää hampaat irvessä), joka löytyy siitä kompostiittilautasen "kyljestä". Se auki, kierteiden puhdistus paineilmalla/CRC/WD40:llä tms. ja sit kiertämään lautasta ylös tai alaspäin. Alaspäin kiertämällä madaltuu, ylöspäin kiertämällä nousee.

teukka_
-
Viestit: 67
Liittynyt: 9.9.2003 11:50

ViestiKirjoittaja teukka_ » 28.6.2012 2:16

Uudemmissa KW:n sarjoissa on tuo komposiitti säätömutteri:
Kuva

mutta vanhemmissa sarjoissa on kaksi toisiaan vasten kiristettyä alumiinista säätömutteria. Niistä on turha lukitusruuvia etsiä vaan niille riittää kierteiden puhdistus ja säätömuttereiden avaus toisistaan ennen varsinaista säätöä.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 28.6.2012 11:34

jos uudempi kompostimallin mutteri niin sitä ruuvia ei todellakaan kiristetä yhtään, vaan laitetaan kiinni. Omassa tosin en o koko ruuviin koskenu ollenkaan ja hyvin o pysyny..

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 28.6.2012 12:56

Jos uudempi kompostimallin mutteri niin sitä ruuvia ei todellakaan kiristetä yhtään, vaan laitetaan kiinni


Ruuvin kiristysmomentti on 2-3 Nm....

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 28.6.2012 18:13

sormimomentti

cana
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.12.2011 9:12

ViestiKirjoittaja cana » 7.10.2012 11:33

Itsellä kans golfissa (08) kyseinen sarja ja etupään säätö menee näin kun edellä mainittiin mutta takapäässä näyttäs olevan erilainen systeemi jousen alapäässä koska ei ole macpherson jousitusta takana.
Yritin katsella mutta ei oikeen menny jakeluun kuinka tuota säädetään.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 7.10.2012 12:19

Takana on jousen alla tai päällä, riippuen autosta kierretorni ja siinä säätörengas millä korkeussäädetään. Eli mitä kauemmaksi siinä ruuvaa auton puoleisesta päästä säädettävän lautasen, sitä ylemmäksi auto nousee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa