2.0tdi BKD uusi turbo ja sen vaihto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tinkemaster
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.9.2007 8:18

2.0tdi BKD uusi turbo ja sen vaihto

ViestiKirjoittaja tinkemaster » 24.6.2012 17:41

Eli omaan jettaan pitäs vaihtaa uusi turbo, mistä sais uuden halvimmalla? Onko paha vaihtaa itse? pitääkö paljon purkaa, alle katselin ja aika ahtaalta näytti.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 24.6.2012 18:31

Vaihdon helppouteen en osaa oikein sanoa mitään mutta tuolta löydät ahtimen--> http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=26

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 24.6.2012 18:38

Ei välttämättä tarvii purkaa kun pakoputki jos nosturilla tekee (sopii tulemaan kardaanitunnelin kautta turbo), mutta tietysti jotkut ottaa apurungon ja vetarin pois, tulee lisä tilaa ainakin jos tunkin päällä tekee.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 24.6.2012 20:10

Nosturilla kahden tunnin homma.. Muuten tietty työläämpi.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 24.6.2012 20:32

http://www.turbolader.net/ tuolta saat nopeasti ja edullisesti.

tinkemaster
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.9.2007 8:18

ViestiKirjoittaja tinkemaster » 26.6.2012 10:08

kiitokset, meni puolet hinnasta vielä myyjäliikkeen piikkiin joka saikin turbon sopuhintaan. kaverilla on nosturi joten eiköhän solmu saada sinne vaihdettua.

azibi
-
Viestit: 173
Liittynyt: 18.5.2007 9:24

ViestiKirjoittaja azibi » 26.6.2012 20:47

Onko tuosta Turboladerista enemmänkin kokemuksia, miten homma pelittää?? Nimim. turbo hankinnassa.

peeki
-
Viestit: 1313
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 26.6.2012 21:29

Myös hintataso ja laatukokemuksia..

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 26.6.2012 22:17

Itse en ole ostanut turboladerista, vielä, mutta pari kaveria on tilannut.
Toimitus 3-5 päivää. Esim. Garret gt1749vb 710e sis. Alv ja toimitus suomeen. Ja on uusia ahtimia.

tinkemaster
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.9.2007 8:18

ViestiKirjoittaja tinkemaster » 27.6.2012 13:08

kävin tänään hakemassa laakkoselta tiivisteet turbon vaihtoa varten, myyjä sanoi että että turbo on samaa puuta pakosarjan kanssa että menee aina koko paketti kerralla vaihtoon? Näinkö on?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 27.6.2012 13:36

näinhän ne monesti on.
tokikaan se ei hintaa lisää, ruuveja vähentää autosta ehkä.

ja finturbon toimittamissa turbossa oli ainakin mulla tiivisteet mukana.
toki tuo turbolader kuulostaa kohtuu hintaiselta putiikilta.

tinkemaster
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.9.2007 8:18

ViestiKirjoittaja tinkemaster » 27.6.2012 13:58

mulle tulee ilm. proturbon kautta, autoliike sen järkkäs ja lähettävät suoraan kotiin. Pitää palauttaa tiivisteet jos ne sattuu mukana tulemaan.

isopahasusi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 24.6.2012 12:22

ViestiKirjoittaja isopahasusi » 27.6.2012 21:58

Tarviiko tossa huomioida mitään ihmeempiä kun ottaa vanhaa irti ja laittaa uutta tilalle? Senkun auto ylös pultit auki ja plug and play uutta tilalle? Uusia muttereita, pultteja? Säätöjä moottorin ohjaukseen? Puhdistella putkia yms?

tinkemaster
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.9.2007 8:18

ViestiKirjoittaja tinkemaster » 4.7.2012 8:15

perjantaina pitäs vaihtaa kaverin kanssa voin sitten kertoa miten meni :D
tiivisteet hain uudet, pultteja en aio vaihtaa. toki kaikki putket mitä irroitetaan kannattaa öljypaskasta putsailla jos sitä siellä on.
samanlainen turbo minulle ainaki tulee joten moottorinohjaukseen ei tarvi koskea, toki jos sinne astetta isomman tumppaa niin pitää säätää uudelleen.

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 4.7.2012 9:37

Jos ahdin on ollut niin väljä että on tuupannut öljyä akselinvälistä enemmänkin niin kannattaa pakoputki tyhjätä siitä, nimimerkillä "minä en ajatellut tuota"

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 4.7.2012 16:53

pakoputkesta tulee kuitenkin savuna, imu puolelle kun jää öljyä cooleriin tms. moottori saattaa lähteä käymään öljyllä ja ottaa rajottiimeen asti kierrosta kunnes saa sammutus läpän kiinni (siihen menee yllättävän kauan siitä kun avaimet ottaa lukosta..) tai jotain hajoaa..

isopahasusi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 24.6.2012 12:22

ViestiKirjoittaja isopahasusi » 6.7.2012 19:57

perjantaina pitäs vaihtaa kaverin kanssa voin sitten kertoa miten meni :D
tiivisteet hain uudet, pultteja en aio vaihtaa. toki kaikki putket mitä irroitetaan kannattaa öljypaskasta putsailla jos sitä siellä on.
samanlainen turbo minulle ainaki tulee joten moottorinohjaukseen ei tarvi koskea, toki jos sinne astetta isomman tumppaa niin pitää säätää uudelleen.

Juurikin noin tein itsekin. Vaihdoin viikko sitten ja kyllä palas tehot koneeseen takas. Ja kulutuskin putosi 0,5 l / 100km.

tinkemaster
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.9.2007 8:18

ViestiKirjoittaja tinkemaster » 7.7.2012 20:57

nyt on ahdin vaihdettu. 3-4 tuntia meni vaihtaessa rauhalliseen tahtiin. Vanhassa turbossa tais olla vaan siivet jumissa koska ei ollut välystä kyllä juurikaan mihinkään suuntaan. Alavääntöö katos ja yläkierroksille tuli kivasti lisää vetoa + enää ei vingu vaan vähäsen kivasti vain suhistelee. Kulutus äkkiseltään kanssa tippui ainakin ajotietokoneen mukaan puolisen litraa. Savutus loppui oikeastaan kokonaan täyskiihdytysessä.
aika helppo homma oli vaihtaa kun kaikki pultit aukes helposti ym. Onneksi tuli haettua laakkoselta pakosarjan tiiviste (kaikki 4.80€) turbon mukana tullut tiiviste ei ollut kauhean häävin oloinen alkuperäiseen verrattuna. Öljypaskaa ei juurikaan luonnollisesti itsellä edes missään ollut.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 7.7.2012 21:38

mr musclella ois varmaan korjaantunut toi vanha turbo.. Niin yleistä että lähetään uutta turboo vaihtaan pelkän karstan takii.. tässä vkloppuna just yks iäkkäämpi ihminen meinas 1100e polttaa turbo remppaan mutta alko pelittään tolla 2.5e purkilla. Karstaa oli vaan ja nyt sekin pelittää hyvin.

tinkemaster
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.9.2007 8:18

ViestiKirjoittaja tinkemaster » 8.7.2012 10:28

mulla meni puolet autoliikkeen piikkiin ja vaihdoin itse, kustannukset 380€ tiivisteineen.

mielestäni kannatti :)
veikkaan että omakin olisi saattanut putsaamalla lähteä toimimaan, tai sitten ei-

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 8.7.2012 11:59

No joo ehdottomasti kannatti :-)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 8.7.2012 12:42

Parhaiten nuo pysyy auki kun antaa reippaasti tennaria niille vehkeille, jatkuvasti. VNT-ahtimet ei ole tarkoitettu käytettäväksi pienellä rasitusasteella.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 8.7.2012 17:23

Parhaiten nuo pysyy auki kun antaa reippaasti tennaria niille vehkeille, jatkuvasti. VNT-ahtimet ei ole tarkoitettu käytettäväksi pienellä rasitusasteella

Hajotkoon sitten vaikka kaikki muut paikat autosta, kunhan turbo vaan pelaa,niinkö?

isopahasusi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 24.6.2012 12:22

ViestiKirjoittaja isopahasusi » 8.7.2012 17:37

Tuntuu olevan 2.0 TDI + DSG yhdistelmässä ainakin turbo varsinainen heikko lenkki. Oma kulkine on saanut viimeiset 60tkm säännöllisesti kenkää ja pääasiassa on ajettu maantiellä eikä hierottu kaupungissa. Siitä huolimatta ahdin vaihtoon 100tkm kohdalla. Ei liikkunu tanko kun 5mm enää. Siivet täysin ehjät eikä välyksiä tuntunut. Joku noita rikkoo kun tietäs vaan että mikä.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 8.7.2012 17:53

Mullakin tuo sama yhdistelmä,jolla ajettu 125 tkm,josta itse 60 tuhatta.Vikatilaan mennyt muutaman kerran reilummassa kiihdytyksessä.
Tarkistin tuon siipiä liikuttavan tangon toiminnan ja näytti liikkuvan.
Vaihdoin ilmansuodattimen ja nyt ainakin toistaiseksi toiminut,tosin täyskaasukiihdytyksiä en kyllä tee koskaan!
Luulen,että mulla tuo turbo on vielä hengissä tuon erittäin nykivän ajon takia(postinjako)
Siivet pysyvät kokoajan liikkeellä,kun kierrokset vaihtelevat kokoajan tyhjäkäynnin ja 3000 välillä.

isopahasusi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 24.6.2012 12:22

ViestiKirjoittaja isopahasusi » 8.7.2012 18:50

Vuosi sitten alkoi oireet aika lailla samalla tavalla kun markoanterolla. Ensin vain ekassa kiihdytyksessä jos runttas kaasua reippaammin niin meni vikatilaan. Tänä juhannuksena alkoi sitten tehdä aina kun kiihdytti normaalisti. Vain aivan varovasti nopeutta nostamalla sai auton kulkemaan n. 100km/h muttei sen yli. Meni vikatilaan, muttei sytyttänyt valoja eikä koodeja jäänyt muistiin. Koodi tuli jos luki auton ollessa käynnissä. Turbon vaihdolla tuli kuitenkin kuntoon.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 8.7.2012 19:03

Oliko vika turbossa vaiko vnt jumittamisessa?

isopahasusi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 24.6.2012 12:22

ViestiKirjoittaja isopahasusi » 8.7.2012 19:23

En osaa sanoa vielä. Pitäs ehtiä avaamaan tuo pirulainen.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 8.7.2012 20:29

Minullakin on limpiin mennyt pari kertaa eikä vikakoodeja jää, sammutus-käynnistys korjaa asian. Odottelen, jotta joku tekisi muscleohjeet ohjeet BKD-koneeseen. Näytti aika ahtaalta(?) tehdä yläpuolelta, nosturipaikkaa kun ei ole.

isopahasusi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 24.6.2012 12:22

ViestiKirjoittaja isopahasusi » 8.7.2012 20:38

Minullakin on limpiin mennyt pari kertaa eikä vikakoodeja jää, sammutus-käynnistys korjaa asian. Odottelen, jotta joku tekisi muscleohjeet ohjeet BKD-koneeseen. Näytti aika ahtaalta(?) tehdä yläpuolelta, nosturipaikkaa kun ei ole.

Ei mullakaan nosturia ollu. Keula vaan pukeilla ja pakoputki irti. Sitä kautta se tulee kyllä kun jaksaa touhuta sen kanssa. Itse kanssa mietin vielä viime hetkillä tuota muscle hommaa, mutta jätin sitten kummiskin kokeilematta.

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 15.8.2013 18:48

Osaako joku sanoa taikka neuvoa minkälainen homma ois vaihtaa uus turbo Golf V 4motion BKD koneeseen, mitä kaikkee joutuu purkaan et pääsee turboon käsiksi?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 16.8.2013 9:07

Kardaanin etupätkä pois, DP pois, ahdin pois. DP meinaa olla joskus vähän hankala menemään takaisin, mutta sinne se kuitenkin kuuluu.. Sellainen kätevä homma vähän yli puolen päivän homma, jos oikein saa itsekseen tehdä, eikä kukaan häiritse. Eikä yllätyksiä tule vastaan.

zerocools
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.12.2006 10:56

ViestiKirjoittaja zerocools » 7.11.2015 13:22

apua kaipaan asap..

turboa vaihtamassa mutta työ ei suju apurunko pois eikä vieläkään ole ahdin kunnolla näkyvissä lähteekö db pois miten kun jotenkin näyttää että hiukkas pönttö ei mahdu tulemaan pois mut nyt tarkotus irrottaa db autona on 2l seat altea 170hp tdi 3h mennyt muovia ja kaikkea ihan hitokseen en pitänyt kiirettä

joten jos vinkejä saan niin saan vaihdetua eikä menisi kori kaljaa

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 7.11.2015 13:31

Se on ohjeaikaisestikin iso homma, olisko ollut 5-6 tuntia nosturilla ja oikeilla työkaluilla.
Lisäksi, jos sinulla ei ole lukitustappeja apurungolle, on edessä 4-pyöräsuuntaus.

Lisätilaa saat vetämällä kuormansidontaliinalla moottoria eteenpäin alaosasta.

zerocools
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.12.2006 10:56

ViestiKirjoittaja zerocools » 7.11.2015 13:38

muita neuvoja?

zerocools
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.12.2006 10:56

ViestiKirjoittaja zerocools » 7.11.2015 19:07

tuleeko db putki sieltä nätisti pois?
nyt db putki täysin irti joten testaileen missä asennossa se sielt tulee

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 7.11.2015 20:19

Tulee kun konetta vääntää eteenpäin. Ahdas on.

zerocools
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.12.2006 10:56

ViestiKirjoittaja zerocools » 8.11.2015 14:22

kiitos otan vahdelaatikon pään vetonivelen irti ja väännän konetta katotaan saanko pois ihan siin ja siin

ne pahuksen anturit ei lähe irti vaikka kaikia kikkoja kokeiltu

retkunella
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.1.2015 11:33

ViestiKirjoittaja retkunella » 4.1.2016 10:52

Kertokoon viisaammat, onko omasta V Golffista mennyt turbo lopullisesti. Alkoi pitämään tautisen kovaa ujellusta, eikä vetoja ole enää ollenkaan. Aluksi teki kerran mutta alkoi toimimaan 50m ajon jälkeen. Sen jälkeen seuraavalla käynnistyksellä sama homma, eikä ääni lopu ja autosta vedot poissa. Kenties turbon laakeri sökö? Näitähän ei ilmeisesti korjailla ollenkaan, eli uuden hankinta edessä?

Mikäli tohon nyt tosiaan täytyy se uusi ostaa, mistähän tuon kaikkein halvimmalla saisi? Siis pelkän osan.

Auto siis V Golf 2.0TDi 4motion

EDIT: Ihan noin mielenkiinnosta, mikähän aiheutti sen että sammuttamisen jälkeen kun käynnisti uudelleen, niin teki vasta saman. Eikö toisaalta olis pitänyt jo ajossa "hajota" jos olisi esim. laakeri sökönä. Jos siivet vaan jumittaisivat, niin tuskin pitäisi noin pahaa mekkalaa, vai onko mahdollista sekin?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.1.2016 14:20

Itse tilasin juuri artmax turbo firmalta ebaysta huolletun garretin, 295e tiivisteineen +99e pantti. Toivon mukaan pelittää, 2 vuotta takuuta luvattu.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

Re: 2.0tdi BKD uusi turbo ja sen vaihto

ViestiKirjoittaja dosetti » 11.3.2016 18:11

Miten tarzin artmaxi toiminut? Itse kokeilin uutta Garrettia, 55tkm ja poks. Nyt kokeillaan uutta borg-warneria.. Ihanan kallista. Jos tuo borgwarner menee alle 100tkm niin tilaan artmaxin ja uuden auton samalla.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: 2.0tdi BKD uusi turbo ja sen vaihto

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 13.3.2016 14:49

Artmaxin turbo toimii hienosti. Pieni vihellys kuuluu radio pois päältä kaupunkiajossa, mutta ei kyllä haittaa ketään. Kaikkihan noi vähän viheltää.

Lähetetty minun London laitteesta Tapatalkilla

Faustis
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 2.7.2016 0:26

Re: 2.0tdi BKD uusi turbo ja sen vaihto

ViestiKirjoittaja Faustis » 2.7.2016 2:00

Itsellä tuli nyt ajankohtaiseksi tuo ahtimen vaihto BKP koneelliseen 4motion passattiin 208tkm kohdalla....
Meinasin nyt pistää myös tuolta artmaxilta kyseisen kierukan tilaukseen.
Vai vieläkö tarzilla kyseinen kierukka on hengissä? :D

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: 2.0tdi BKD uusi turbo ja sen vaihto

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.7.2016 14:11

Juu hyvin se siellä on toiminut. Joku 20 000km takana sillä. Nyt pitäis tuohon 2.5 tdi tilata kans turbo sieltä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa