Miten saa IV Golfista polttoaineet pois?
Valvoja: ffp jäsenet
Miten saa IV Golfista polttoaineet pois?
Aloitin tässä lähiaikoina harrastamaan itämaista kulttuuria, ja olen kokeillut tyhjentää löpöjä tankista eri keinoin. Vain kahdella tavalla sain naftat pois tankista: suodattimelta paluuletku irti, auto käyntiin ja naftat kanisteriin. Toinen tapa oli ottaa polttoaineenmäärän mittari pois ja suoraan tankin pohjasta imeä aineet. En saanut polttoaineenmäärän mittarin polttoaineliitännöistä imettyä mitään, ilmeisesti jokin takaiskuventtiili tai vastaava on niissä liitännöissä. Onko kellään tietoa, miten saisi helpoiten aineet pois tankista? kokeilin imeä täyttöputkesta, mutta ilmeisesti sielä on sihti välissä. Auto on siis 1.9 TDI IV Golf ALH koneella...
kuten p0wer, kun itse jouduin tyhjentämään n. 40L kesälöpöä pois, eli konehuoneesta otin suodattimen tuloputken irti, siihen laitoin putken ja auton omalla pumpulla tyhjäksi. vedin tosin sähköt suoraan pumpulle, tilapäisjohdon ja sulakkeen kautta.... kaksi paksumpaa, jossa ruskea on miinus (omalla vastuulla kytket)
Siirtopumpulla tietenkin, biltemasta vaikka sellanen kertakäyttöpumppu kahella kympillä ( voi viedä sitten takasin vajaan vuoden päästä kun on säilössä lopettanut toimintansa :D ). Itsehän tuollasen siirtopumpun korkattua lorottelin pumpun paluulinjasta suoraan kanisteriin. Sammutin koneen kun tulopuolelta alko tulemaan pikkuhiljaa ilmaa, 40 litran pumppaamisessa tais mennä parikymmentä minuuttia tyhjäkäynnillä.
Otin sitten loppujen lopuksi, viimeisenä oljenkortena, tankista PAmääränmittarin pois ja sieltä imin tyhjäksi. Tiedoksi, tässä mallissa ei ole siirtopumppua tankissa. Yritin imeä tulolinjastakin, mutta ei tullut ainetta. Tarvii varmaan isomman alipaineen, jotta toimisi? Koska imeehän se jakajapumppukin. Mutta kyselinkin nopeaa ja kätevää tapaa tyhjentää tankki, kuin irrottaa se määrämittari tankin päältä tai lorotella tyhjäkäynnillä paluulinjasta?
Otin sitten loppujen lopuksi, viimeisenä oljenkortena, tankista PAmääränmittarin pois ja sieltä imin tyhjäksi.
Teit sitten kuitenkin hankalimman kautta :D
Tiedoksi, tässä mallissa ei ole siirtopumppua tankissa. Yritin imeä tulolinjastakin, mutta ei tullut ainetta.
Aivan varmasti tulee kun laitat siihen polttoainepumpun, en ihan äkkiä keksi miten ylipäätänsä ajattelit saada tuota kautta suulla imemällä tankin tyhjäksi :D
Mutta kyselinkin nopeaa ja kätevää tapaa tyhjentää tankki, kuin irrottaa se määrämittari tankin päältä tai lorotella tyhjäkäynnillä paluulinjasta?
Perustelisitko kuinka syöttöpumpun paluulinjasta lorottaminen ei ole kätevää tai nopeaa / vaivatonta? Onnistuu ilman apuvälineitä muutamassa minuutissa. Apuvälinettä (polttoainepumppua) käyttämällä nopein on ehdottomasti ottaa syöttöpumpulta tulolinja kiinni polttoainepumppuun, ja siitä letku kanisteriin.
Hokasitko?
En suulla imenyt missään vaiheessa. Laitoin tulolinjaan ylimääräisen paletkun ja viistosin sitä paineilmapistoolilla, mikä teki alipaineen järjestelmään. Eikä tullut ainetta. Tällä tyylillä olen tyhjentänyt vanhemmista autoista tankkeja.
Ja paluulinjasta otin letkun irti ja lorotin tankkiin, ei minusta ollut kovin nopeaa ja edullista. Litran lorottamiseen meni n. minuutti. Sitten kun tyhjentää 50 litraa, niin saa siinä tovin käytellä autoa tyhjäkäynnillä.
Mutta kysymys kuuluukin, onko siellä tulolinjan alkupäässä joku jousikuormitteinen venttiili, ettei sieltä tule kuin tietyllä alipaineella ainetta? Laitoin sinnekin suoraan sen letkun pätkän ja viistosin paineilmalla sitä, kokeilin myös imeäkin suulla, muttei tullut.
Hankin samantien erillisen pumpun, kun tiedän saako tulolinjasta imettyä ainetta vai ei. Taikka poraan tankin päälle reiän ja sieltä sitten irto pumpulla.
Ja paluulinjasta otin letkun irti ja lorotin tankkiin, ei minusta ollut kovin nopeaa ja edullista. Litran lorottamiseen meni n. minuutti. Sitten kun tyhjentää 50 litraa, niin saa siinä tovin käytellä autoa tyhjäkäynnillä.
Mutta kysymys kuuluukin, onko siellä tulolinjan alkupäässä joku jousikuormitteinen venttiili, ettei sieltä tule kuin tietyllä alipaineella ainetta? Laitoin sinnekin suoraan sen letkun pätkän ja viistosin paineilmalla sitä, kokeilin myös imeäkin suulla, muttei tullut.
Hankin samantien erillisen pumpun, kun tiedän saako tulolinjasta imettyä ainetta vai ei. Taikka poraan tankin päälle reiän ja sieltä sitten irto pumpulla.
Mutta kysymys kuuluukin, onko siellä tulolinjan alkupäässä joku jousikuormitteinen venttiili, ettei sieltä tule kuin tietyllä alipaineella ainetta?
Siinä polttoaineen pinta-anturi härpättimessä on jonkinlainen vastaventtiili, joka tarvii alipaineen avautuakseen. Muistaakseni sen sai sieltä ruuvattua poiskin, mutta en ole kyllä varma kun siitä on jo aikaa kun tuollaisen purin..
Aloitin tässä lähiaikoina harrastamaan itämaista kulttuuria
Eli jos kävis rajalla pari kertaa / reissu, niin sais isomman polttoainemäärän tuotua kotia.
Siinä polttoaineen pinta-anturi härpättimessä on jonkinlainen vastaventtiili, joka tarvii alipaineen avautuakseen.
Kiitos, tähän halusin vastauksen.Pitänee kokeilla vkl:na isommalla alipaineella. En pura sitä vettiiliä pois, sillä sit se valuttaa järjestelmän tyhjäks, ja sitä saa sit pitkää starttailla lähteekseen käyntiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa