Passat 3B takajarru laahaa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

timangi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.8.2010 7:10

Passat 3B takajarru laahaa

ViestiKirjoittaja timangi » 17.6.2012 13:05

Elikkäs laahaus alkoi jarru palojen/levyjen sekä satulan vaihdon jälkeen (edellinen vuoti nesteet pihalle) osat on putsattu ja hinkattu. Käsijarru vaijeri on löysällä. Laahaa vaijerin ollessa irtikin. Satulan vaihdon jälkeen käsijarru jäi hieman aikaisempaa löysemmälle, mutta 100 km jälkeen tiukkautui kuin itsestään ja nyt nousee pari nykyä. Vuosi sitten vaihdettu 5.1 nesteet. Putket ja letkut ok näköiset. Mistähän tuossa nyt kannattais alkaa asiaa purkamaan? letkut ja putket uusiin?

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 17.6.2012 14:05

Oliko vaihdettu satula uusi vai käytetty? Itse vaihdoin molemmat satulat uusiin OEM osiin kun en jaksanut pelleillä vanhojen elvyttämisen kanssa. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Oletko hionut palojen reunat että liikkuvat kunnolla kannakkeissa?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 17.6.2012 14:26

liukutapit jumissa?

timangi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.8.2010 7:10

ViestiKirjoittaja timangi » 17.6.2012 20:31

Liukutapit liikkuu hyvin ja herkät. Palat hiottu. Satula uusi.

timangi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.8.2010 7:10

ViestiKirjoittaja timangi » 20.6.2012 19:11

eikö ideoita?

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 20.6.2012 20:48

Mulla MK4 golffissa loppua takajarrujen laahaus kun vaihdoin nesteet uusiin....

timangi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.8.2010 7:10

ViestiKirjoittaja timangi » 24.6.2012 12:13

vaihdoin takana olevat 2 jarruletkua ja välissä olevan putken. Ei vaikutusta laahaukseen. Yksi letkuista oli jo kyllä vaihtokunnossa, pykinyt ja pullistunut. Onko näissä pyörä kohtaista jarrupaineen säätöä?

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 24.6.2012 15:03

Vaikka olikin uusi satula mutta huonoja vaihto-osia joskus sattuu kohille. Pura satula auki ja kato mitä on sisältä syöny. Mäntä jumissa ruosteen takia? Tiiviste kantaa mäntää? Mäntä lähtee pyörittämällä pois. Takaisin päinvastoin kuin aukaisee. Sen männäntiivisteen vaan venyttää hollille ennen kuin mäntää asettaa takaisin.

Ei oo vaikea homma ja väärin ei voi kasata.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 24.6.2012 15:22

Satula uusi


Onko tarvike vai OEM? Eikös näissä esim. bilteman/motonetin satuloissa ole ollut ongelmia?

timangi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.8.2010 7:10

ViestiKirjoittaja timangi » 24.6.2012 16:06

motonetin satulahan tuo on... prkl kai se nyt pitää sitten lahtee marmorilta oem satula hakemaan :\ Slamitiltakin 240 € ei saatana antaapa laahata...

Variantdi
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.4.2008 16:45

ViestiKirjoittaja Variantdi » 24.6.2012 17:13

Itse ostin Bilteman satulat taakse, kun toinen laahasi. Ajattelin että, kun alle yhden OEM-satulan hinnalla sai molemmille puolille uudet satulat, niin riski kannattaa ottaa. Jarrusatula ei ole kovin high-tech tuote, joten Biltemakin voi siinä onnistua.
Kun alkuperäistä ja Bilteman satulaa käsissä pyöritteli, niin ne näyttivät aivan samanlaisille valuosille jäähdytysripoineen. Hieman oli viimeistelyssä Bilteman satulassa säästetty, kun ei oltu reunoja paljon viilailtu aukon jyrsimisen jälkeen. Tiivisteet on yksi, missä voi mahdollinen huonompi laatu näkyä myöhemmin, mutta hyvin on toimineet 4v.

timangi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.8.2010 7:10

ViestiKirjoittaja timangi » 24.6.2012 20:46

en tiedä sitten mitä noissakaan voi niin perseelleen tehdä kun runkohan on OEM mutta kunnostettu... eipä kyllä tämmöstä enne vastaan tullut.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 24.6.2012 20:56

Käyt vaihtamassa tämän kunnostetun viallisen satulan toiseen vastaavaan tuotteeseen Motonetissä takuuseen, eiköhän se sillä ala pelaamaan. Jarrupaloina en suosittele käyttämään motonetin halpamalleja, vaan esim. Boschia tai muuta merkkipalaa. Hintaero on yleensä olematon myös.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 118 vierailijaa