eli passat aika usein vikatilassa, seuraavat vikakoodit
519 -028 imusarjapaineen anturi G71 oikosulku plussaan, ajoittainen vika
ja
575 -017 imusarjapaine säätöero, ajoittainen vika
Merkkiliikkeen tuomio oli: vaihda turbo
ei oikein tahdo uskoa tuota, autolla ajettukin vain rapiat 300tkm ja turbon säätövarsi liikkuu hyvin.
1. missä tuo imusarjapaineanturi sijaitsee
2. oikosulku plussaan? tarkoittaako tuo sitä että anturi on toiminut normaalisti vai että anturissa on oikosulku ;)
3. missä asennossa on turbon säätövarsi silloin kun ahdetaan täysillä (säätökellossa täysi imu päällä vai ei imua?)
4. mikä tässä tapauksessa voisi olla kaikkein todennäköisin vian aiheuttaja jos turboa ei lasketa.
passat -97 3b afn 81kw tehottomuus
Valvoja: ffp jäsenet
Omapohjaista kokemusta tehottomuudesta. Viime kesänä vm2000 tdi passatti pudotti tehot nollaan ja ylämäet mentiin kaasu pohjassa kolmosella, vauhti tippui n70. Puhalsin alipaine letkut paineilmalla, aloittaen turbon kellosta eteenpäin. Siispä puhalsin ns takaperin. Jotain kummaa tapahtui. Oliko N75 vai joku muu, mutta nyt menty vuosi täydellä teholla.
tervetuloa limpMode kerhoon..näitä tuntuu olevan.
säätökellossa vipu ylhäällä kun tyhjäkäynnillä, kaasuuttaessa säätö varsi loittonee kellosta = (siivet aukeaa) liike on n.1cm
eikös siel imuputkessa ole kiinni se anturi. eli paisarin vieressä.. palaako hehkun valo kun menee vikaan? http://i623.photobucket.com/albums/tt31 ... 3102-1.jpg
ja samaa mulle ehdotettiin että turbossa vika mutta en lähtis ihan ekana siittä liikkeelle.
säätökellossa vipu ylhäällä kun tyhjäkäynnillä, kaasuuttaessa säätö varsi loittonee kellosta = (siivet aukeaa) liike on n.1cm
eikös siel imuputkessa ole kiinni se anturi. eli paisarin vieressä.. palaako hehkun valo kun menee vikaan? http://i623.photobucket.com/albums/tt31 ... 3102-1.jpg
ja samaa mulle ehdotettiin että turbossa vika mutta en lähtis ihan ekana siittä liikkeelle.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 19.3.2008 20:27
No niin imupaineanturin paikka löytyi, ja samalla sinne menevästä letkusta isohko hankauma.
No se poikki ja uusi letkunpätkä tilalle ja kokeilemaan, mutta ei sama vika jatkuu...
Mitens tuo ecu ohjainboksin kaapeliliitin irtoo hajottamatta, kun ei heti keksiny miten on lukittu? jos kattois joku päivä miltä se anturi ja piirikortti näyttää.
No se poikki ja uusi letkunpätkä tilalle ja kokeilemaan, mutta ei sama vika jatkuu...
Mitens tuo ecu ohjainboksin kaapeliliitin irtoo hajottamatta, kun ei heti keksiny miten on lukittu? jos kattois joku päivä miltä se anturi ja piirikortti näyttää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa