jetta LX mk1

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

pena69
-
Viestit: 15
Liittynyt: 20.10.2011 13:03

jetta LX mk1

ViestiKirjoittaja pena69 » 18.5.2012 14:34

Uus tulokas ja ensimmäinen auto.

Auto tuttu varmaa jo aika monella nps sivustolta ja tuning.fi lehdestä.

Elikkäs tän auton on rakentanu tähän kuosiin nps sivustolla oleva jerppe, mutta myi sen tänne kontiolahteen jollekkin ja sittenhän se tuli mulle :)

Osto kunto

Kuva

Auton kun ostin piti se heti laittaa tonttiin, vanteet alle ja jakopään hihna vaihtaa.

matalin kohtahan tässä on 4cm, pitäis saada vielä alemmas :)


Autosta löytyy:
- säädettävä alusta
-13" Smoor Roadster vanteet
-1.8 virikone
-GLI kaaret?


Sisusta:
-VDO öljylämpö, vedenlämpö ja öljynpaine mittarit
-kiekka mittari
-RMD ratti
-golf pallo vaihdekepin nuppina



Tulossa uutta:
-helmojen korjaus
-poikkituet eteen
-uudet humppavehkeet
-moottorin säätö
-jotain uutta ulkonäköön

Päivitellään paremmalla ajalla lisää :)

Nykykunto

Kuva
Viimeksi muokannut pena69, 20.5.2012 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 18.5.2012 14:39

Makia, nostattaa kivasti mk1-kuumetta :)

mikoV8
-
Viestit: 30
Liittynyt: 10.5.2012 8:28

ViestiKirjoittaja mikoV8 » 19.5.2012 17:09

Komia on mukavan näkönen nostalogiaa :D

pena69
-
Viestit: 15
Liittynyt: 20.10.2011 13:03

ViestiKirjoittaja pena69 » 19.5.2012 20:25

Kiitos kommenteista :)

Lisää kuvia :)

moottorin tiedot:

1.8l 8v

300asteinen nokka, 12mm nostolla
säädettävä nokkapyörä
4-2-1 pelti pakosarja
2? mm madallettu kansi
kovat nostajat
40mm solex tuplakaasarit
GU/RP alakerta
JB kansi

Kuva

Kuva

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 9.6.2012 20:35

Kuulin että irtos aikasta halvalla? Joko kone on saatu säätöihin/korjattua?

pena69
-
Viestit: 15
Liittynyt: 20.10.2011 13:03

ViestiKirjoittaja pena69 » 10.6.2012 0:42

niihän se lähti aikas halvalla. ei viel oo säädöissä, uudet kaasarit tartteis ostaa että sais säätöihin.. ja bensapumpu uude myös tartteis ku nykyne ei toimi, huomenna uusia kuvia tulossa autosta :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.6.2012 10:54

siis hetkinen eikös tämä oo jerellä ollu ja pellikka alkujaan rakentanut? hitto ei näistä valkoisista ykkös-jetoista pysy enään kärryllä :D

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 10.6.2012 16:04

Justiin se.

Heitä tuo kiinantinaratti kuikkaan?

Ihan nätti pelihän tuo, itekkin aikanaan viissatasella ostanu :) Mahto olla vuonna -08, vajaa pari vuotta oli itellä. -09 oli hötsissä näytillä.

pena69
-
Viestit: 15
Liittynyt: 20.10.2011 13:03

ViestiKirjoittaja pena69 » 10.6.2012 18:30

aivan aivan. :) kuha sais rahaa rakenteluu nii lähtee vaihtoon, tää lähti halvemmalla kun 500 ;)

pena69
-
Viestit: 15
Liittynyt: 20.10.2011 13:03

ViestiKirjoittaja pena69 » 13.6.2012 21:37

tämmöne tulossa :P
Kuva



no ei vaan, tämmönen:

Kuva

stidi81
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.6.2011 19:26

ViestiKirjoittaja stidi81 » 13.6.2012 22:02

Älä PLIIS tee sitä! Toi on nyt niin klassisen kaunis ja täydellinen et kusikalvot ja muotiväri vanteissa vie vaan huonompaan suuntaan IMO.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 13.6.2012 22:10

Kusivalot toimii mun mielest hyvin tossa, mutta älä vaan maalaa noita vanteita... Ei sovi toi väri yhtään.

Edit: Miltähän näyttäis jos peilit siirtäis konepellille? Sopiiko yhtään tälläiseen.

pena69
-
Viestit: 15
Liittynyt: 20.10.2011 13:03

ViestiKirjoittaja pena69 » 13.6.2012 23:16

no joo eihän noi babyblue vanteet sovi kun tarkemmin miettii mut kusivalot tulee :) ja voi olla et sopis ne peilit toho konepellille.

ps. ja 8v ja 16v gti konetta ja tuplakaasareit voi tarjota :)

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.6.2012 23:44

Jos tahtoo keltaiset valot, niin laittaa keltaiset polttimot, ei mitään hiton teippiä. Tai sitten tosi harrastaja ostaa keltaiset ranskanmallin umpiot.

Joniws
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 12.6.2012 16:10

ViestiKirjoittaja Joniws » 14.6.2012 0:21

No itelleenhä näitä tehdään, kyl ne kusivalot tohon kävis niinkun ne siinä joskus olikin ja jos itekin tykkäät niin anna mennä. Sit vaa alemmas ja ulkonäkö ei kaipaakaa enää muutoksia. :)

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 14.6.2012 5:08

Itseppä ottaisin vänkärin puolelta peilin pois ja kuskin puolelle hommaisin pyöreän peilin jonka kiinnittäisin oven "yläkarmiin" jonnekkin pikkulasin yläpuolelle. Caddyssä ainakin toimii.

pena69
-
Viestit: 15
Liittynyt: 20.10.2011 13:03

ViestiKirjoittaja pena69 » 17.6.2012 1:43

joo pitää miettii noita peili ideoita, oisko vanne väri ehotuksia? :)

millä sais noi reiät umpeen parhaiten mitkä puskuris?

Kuva

pari rändöm kuvaa

Kuva

Kuva

ja paska yhteiskuva

Kuva

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.6.2012 2:19

Eiks tää auto ansaitsis sen että sillä vois ajaakin? :D

Kuva

pena69
-
Viestit: 15
Liittynyt: 20.10.2011 13:03

ViestiKirjoittaja pena69 » 17.6.2012 3:00

no kyllä sillä ajaa voi kuhan varovasti ajaa ;D pitäis viel alemmas saada.. neuvoja et mitä kannattas nyt tehä et sais viel madallettuu? :)

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 17.6.2012 8:07

Isot pojat nostaa konetta. Vanteille en tekis mitään, ja kusikalvot jättäisin peltolan pojille. Puskurin reikiin sopivat palat vastaavanlaista muovia (esim toisesta puskurista), sitten kolvia perään, hiontaa ja maalia. Tai etit pesurittoman puskurin.

matti.l
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 19.6.2012 21:57

Hiukan nuo 13" vanteet tuossa näyttävät pieniltä, eikä noilla voi madaltaa vannetta kaarelle. Kun ottaa mahasta kiinni. Joten siinä mielessä vanne koon kasvatus 14" ei ois huono vaihtoehto.

Sittenhän tuohon saattaisi kylkeen sopia orkkis mustat paksu/ ohut raita teippaukset.

Mites onkos tuohon tehty vetareille koloja runkoon? Vai ottaako 13"vanteilla vetarit tuolla madalluksella runkoon edes vielä kiinni?

Entä tuleeko tuolla pahastikin bensahöyryjä sisälle, kun raitisilmaotto on tuon vesikaukalon poiston jälkeen noin lähellä kaasareita?

Koneen kun nostaa niin samalla kannattaa iskaritorneja nostella myös ylöspäin.

Mutta hyvä että suomesta näitä ykkös jetta harrastajia edes jokunen löytyy ;)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.6.2012 22:05

Miksi nostaa konetta, 5cm pois öljypohjasta ja pick-upista. Niin john mahtuu.

pena69
-
Viestit: 15
Liittynyt: 20.10.2011 13:03

ViestiKirjoittaja pena69 » 16.7.2012 18:40

noi vanteet jää ja ei oo tehty vetareille koloja runkoon. Ja ei tuu bensahöyryt sisään :)

ja mitäs jos ottaa öljypohjast pois nii öljytilavuus pienenee nii sehän haittaa? O_O

oisko ehdotuksii hifi puolelle kun en tajuu niistä mitää.. neuvoja?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.7.2012 20:05

Levität sitä öpohjaa sivusuunnassa.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 27.7.2012 11:54

Omassa ykkösjetassa olen yrittänyt ratkaista tontitusongelmia näin.
Alatukivarsien kiinnityspisteetkin olisi tarkoitus nostaa ylöspäin, mutta ei ihan lähitulevaisuudessa.
Kone on noin 5cm ylempänä ja 1.5 8v mahtuu olemaan hyvin, varsinkin tommosella tuplakaasarisetupilla. Pitäis kokeilla KR:ää kanssa paikoilleen, kun se sinne pitäisi saada mahtumaan.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa