Vuoden -98 GL TDI (AHU) kolmosvariantista porsi tuo tomaattiloota, ja kuuleman mukaan se on kerran jo korjattu ja se oli viimeinen. Joten halvin/kestävin vaihtoehto lienee olla manuaaliksi muuttaminen.
Kun nuo kolmoset on aika harmaata aluetta varsinkin näillä harvinaisemmilla tekniikoilla, niin kaipaisin hieman tietoa tästä projektista, lähinnä mitä osia menee vaihtoon itse lootan lisäksi:
-kytkin/vauhtis?
-vetarit?
-startti?
Vaihdevivusto pitää varmaanki vaihtaa, ja sitten luonnollisesti poljinasetelma. Jotain muuta huomioitavaa? Kone oli tarkoitus käyttää kokonaan pois.
-95 TD Passat 02A:lla olisi mahdollisesti osien luovuttajana, käykö tästä kaikki tarpeellinen? Myös 020 roippeet olisi olemassa mk3:n vetareilla, mutta kuinka tuo lienee fiksu ratkaisu TDI:n perässä...
Golf 3 TDI autom. --> manuaaliksi
Valvoja: ffp jäsenet
Olisi hyvä jos ei tarvis hakuammuntana lähteä noiden romujen kanssa naarailemaan kaikenmaailman hajottamoita, varsinki ku siellä yhen lootan hinta on jo leimatun katiskan verran.. mutta kai se on sitten se viimenen vaihtoehto.
Tänään tuli siirrettyä potilas kotipihaan, omistajan mukaan vain 1. toimisi ja 60 lujempaa ei juuri kannattais ajella, mutta kyllähän tuo losautti kakkosen päälle kun vingutti johonkin 3700 kierrokseen ja sillä pääsi aikalailla normaaleihin matkavauhteihin ilman järjetöntä huuattamista. Näillä eväin mentiinkin sitten 250km ilman ongelmia, joten pitänee vielä tutkia tarkemmin aina öljyistä lähtien tuota automaagia.
Mutta tosiaan, jos jollain tarkempaa tietoa noista Passatin osien soveltuvuudesta (lähinnä vaihdelaatikko sekä vivusto, ja kytkinromut (neste?)). Poljinasetelman varmaan nyt nappasee mistä tahansa kolmosrotkosta ja vetareita mulla on nuo kahdet, joista jummat kummat nyt luulis käyvän.
Tänään tuli siirrettyä potilas kotipihaan, omistajan mukaan vain 1. toimisi ja 60 lujempaa ei juuri kannattais ajella, mutta kyllähän tuo losautti kakkosen päälle kun vingutti johonkin 3700 kierrokseen ja sillä pääsi aikalailla normaaleihin matkavauhteihin ilman järjetöntä huuattamista. Näillä eväin mentiinkin sitten 250km ilman ongelmia, joten pitänee vielä tutkia tarkemmin aina öljyistä lähtien tuota automaagia.
Mutta tosiaan, jos jollain tarkempaa tietoa noista Passatin osien soveltuvuudesta (lähinnä vaihdelaatikko sekä vivusto, ja kytkinromut (neste?)). Poljinasetelman varmaan nyt nappasee mistä tahansa kolmosrotkosta ja vetareita mulla on nuo kahdet, joista jummat kummat nyt luulis käyvän.
Passatista
- laatikko
- startti
- vauhtipyörä
- kytkin + astelma
- kytkimen työsylinteri + letkut
Keppi / vaijeripakettikin sopii pienellä viilailulla.
Mk3 vetarit passannee sopivat sisemmät nivelet vaihtamalla.
Poljinasetelma ja kytkimen pääsylinteri vaijerilaatikollisesta Mk3:sta, VR6:sta löytynee helpoimmin.
- laatikko
- startti
- vauhtipyörä
- kytkin + astelma
- kytkimen työsylinteri + letkut
Keppi / vaijeripakettikin sopii pienellä viilailulla.
Mk3 vetarit passannee sopivat sisemmät nivelet vaihtamalla.
Poljinasetelma ja kytkimen pääsylinteri vaijerilaatikollisesta Mk3:sta, VR6:sta löytynee helpoimmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 126 vierailijaa