golf-3 moottorin suoja järjestelmä?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

golf-3 moottorin suoja järjestelmä?

ViestiKirjoittaja hanski » 2.6.2012 22:53

Vw Golf Variant -94 1.8 GT Special saksantuonti auto.

onko kukaan kuullut tai tietäisi asiasta jotakin, onko mk-3 golffissa olemassa jonkinlainen suoja ohjelma, joka sammuttaisi moottorin, kun kaikki menee päin persettä?

kesken ajon alkoi auto nykimään ja pätkimään..no emäntä oli antanut lisää kaasua tuosta huolimatta (ei nyt keskustella miten naiset autolla ajaa, se puoli on jo tehty..)
lopulta meno oli hyytynyt aivan kokonaan, koneen lämmöt 110-120 astetta jotakin, summeri oli huutanut ja kaikki punaiset valot palaneet mitä kojetaulusta löytyy ja kone oli sammunut kuin veitsellä leikaten.
kiinni ei leikannut, käynnistyi aivan normaalisti parin tunnin päästä kokeiltuna, mutta remonttia tuli..

tätä on nyt kysytty monesta paikasta ja monelta kokeneelta vw-harrastajalta.
sellainen muka olisi/ ei ole ikinä kuulutkaan moisesta ohjelmasta?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 3.6.2012 2:12

Ventolla ajeltu muutama km ilman öljyjä ja lämmöt 120 astetta eikä se kyllä sammunut :D Tiedä sitten voiko muka mikään muu mennä niin perseelleen (ja sille olis anturi) ettäkö sillä jotain väliä ois että sammuisko se

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 3.6.2012 15:44

mitä remonttia tuli?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 3.6.2012 15:49

Ei ole mitään suojatoimintoja.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.6.2012 17:24

mk-3 golffissa olemassa jonkinlainen suoja ohjelma

Kyllä on,sijaitsee osapuilleen siinä ratin ja kuljettajanpenkin selkänojan välimaastossa.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 3.6.2012 20:38

itellä vr6 golf on 3-koppaa, ja kun flekti lähtee pyörimään, moottori sammuu, tai ainakin sammui kerran. ja flektin pyöriessä ei lähtenyt käyntiin, mutta kun flekti pysähtyi lähti kuin palmun alta. En tiedä missä vika, en ole perehtynyt vielä. helteillä sitten :)

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 9.6.2012 18:53

kansiremontti aloitettu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.6.2012 19:13

Onko vauriot jo selvillä?

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 9.6.2012 19:25

kannen suoristusta+uusi kannen tiiviste ja tehdään venttiiliremontti nyt samalla kun pöydällä on.
ohivuotomittaus tehtiin ennen purkamista.

taidettiin siis selvitä "vähällä" tällä kertaa..
tuosta suojajärjestelmästä ei tainnut selvyyttä tulla? siinä kohtaa kun auto oli sammunut, ei sitä enää uudestaan käymään saatu. kojetaulusta oli kuulemma kaikki valot pimeinä, eikä avaimesta kääntämällä tapahtunut yhtään mitään.tarinan mukaan auto olisi ollut ikäänkuin sähkötön? oliko sitten outo sattuma, vai mitä tapahtui, en osaa sanoa..

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 9.6.2012 22:54

sellanen kysymys tuli mieleen, että kun nyt venttiilit hiotaan ja seetirenkaat myös..
vanhat hydrauliset nostimen kupit toimivat ihan ok ja tarkoitus laittaa ne myös takaisin, mitenkä tuo osien koneistus vaikuttaa noiden toimintaan, vai vaikuttaako mitenkään?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.6.2012 0:22

Venttiilivarrenpään korkeus on määritelty, joten ei vaikuta mitenkään jos homma tehdään oikein. Venttiilien ja seetien koneistuksen jälkeen tarkistetaan venttiilinpään korkeus ja lyhennetään sitä mikäli on tarve.

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 13.6.2012 19:51

kansi korjattu.
huomattiin samalla, että kannessa lukee tehty meksikossa! sama löytyi myös lohkosta, imu/pakosarjan alapuolelta. voiko tuossa olla vaihtomoottori, vai sopiiko -94 vuotiseen autoon nuo tekstit?

kun kaikista osista moottorin ympärillä löytyy taas made in germany merkinnät.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.6.2012 20:50

Jos autos valmistenumeron 11. merkki on M, niin koko kiesi on tehty meksikossa :)

Ei niissä mex. osissa ole vuosileimaa, niinkuin usein muoviosissa on?

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 13.6.2012 21:40

11 merkki on w

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.6.2012 21:58

Sitten se on kasattu ihan pääkallopaikalla Wolfsburgissa, mutta miksei moottori voi olla rahdattu jostain ihan muualta?..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.6.2012 22:45

Oisko nahkahousu siihen jo vähintään kertaalleen koneen niputtanut. Oliko koneessa oikea konetyyppi merkattu?

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 2.7.2012 20:04

pääsee tätäkin taas hetken tauon jälkeen jatkamaan..
juu koneessa oli oikea koodi ABS, että sekin täsmää.

joku osaa varmasti sanoa sylinterikannen oikeat kiristysmomentit?
pultit on varmuuden vuoksi uudet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 48 vierailijaa