Saako tuosta Golf mk III 2.0i 8v-pannusesta tuota kierrosluvun rajoitinta pois mitenkään tai sen rajaa kohotettua millään tavalla?
Olen yrittänyt etsiä kaikenlaisillä hakusanoilla tietoa tuosta asiasta,mutta joko asiasta ei ole tietoa tai hakusanat on olleet vääriä.
Joku lastu löytyy tuollaiseen ja tehoakin pitäis tulla lisää,mutta hinta about 400e ja ei tietoa "poistuuko rajoitin" .
Vastaukset "vaihda moottori" tai "tuplakaasarit" tai "unohda" tai vastaavat sen sellaiset ei sovi tähän juttuun.
Kyse on tuosta ystäväni P.Helmisen ajamasta SET/PET-luokan Drag race-Golfista.
Ongelma on se,että nyt kun homma alkaa olla hyvin puikoissa ja ajat haarukassa,niin rajoittaja menee päälle kolmosvaihteella just ennen maaliviivaa.Siis noin 380-390metrin kohdalla.Tuossa kohtaa ei kannata enään vaihtaa neloselle,mutta kuitenkin olis hinku saada nelonen sisään ja hieman parantaa ennätystä.
Moottori ja moottorinohjausjärjestelmä ei tule vaihtumaan.
Golf mk III 2.0i 8v RPM-rajoitin pois?
Valvoja: ffp jäsenet
Käytännössä ainoa järkevä vaihtoehto on ecun softan "puukotus" eli juurikin ns. lastulla jossa "karttaa" pidemmälle kuin orkkiksessa.
Jos haluaa kikkailla ja mennä "hardcore" puolelle ja ei ole kyseessä suuren kierrosmäärän lisätarve niin kevyellä signaalimoduloinnilla voi huijata ecua että kierroksia olisi vähemmän mitä todellisuudessa.. Tämän kanssa vain äkkiä aletaan kärsimään tehon laskemisesta varsinkin yläkierroksilla (Muuttaa tietenkin ruiskutuksenohjausta ja mahdollista sytkäohjausta)
Eli rautalangasta väännettynä: huijattu signaali = 6200rpm ja todelliset kierrokset 7000rpm niin luonnollisesti tuolla 7000rpm mennään 6200rpm "ohjauksella"
Vaihtoehto, mutten lähtisi itse toteuttamaan ellei tosiaan ole kyse ihan 150-200rpm kaipuusta
Jos haluaa kikkailla ja mennä "hardcore" puolelle ja ei ole kyseessä suuren kierrosmäärän lisätarve niin kevyellä signaalimoduloinnilla voi huijata ecua että kierroksia olisi vähemmän mitä todellisuudessa.. Tämän kanssa vain äkkiä aletaan kärsimään tehon laskemisesta varsinkin yläkierroksilla (Muuttaa tietenkin ruiskutuksenohjausta ja mahdollista sytkäohjausta)
Eli rautalangasta väännettynä: huijattu signaali = 6200rpm ja todelliset kierrokset 7000rpm niin luonnollisesti tuolla 7000rpm mennään 6200rpm "ohjauksella"
Vaihtoehto, mutten lähtisi itse toteuttamaan ellei tosiaan ole kyse ihan 150-200rpm kaipuusta
Korkeampia renkaita ei löydy.Nyt käytössä yokohama advan tai avon ratasliksit 15"set.
Korkammat renkaat pidentää kyllä välityssuhdetta,eli sitä kautta olis apua tiedossa.
Ajatuksina olis myös:
-autosta painoa pois.
-tiheämpi perävälitys
-lisää tehoa.
-aikasempi vaihto 3selta 4selle.tämä ei toimi,sillä aika tippuu ja on vaikeampi myös ajaa lähemmäksi indeksiä.
Siis nyt kuitenkin ajatus olis kuitenkin saada pois toi rajoitin,mutta jos se ei onnistu,niin sitten tehdään joku toinen juttu.
Korkammat renkaat pidentää kyllä välityssuhdetta,eli sitä kautta olis apua tiedossa.
Ajatuksina olis myös:
-autosta painoa pois.
-tiheämpi perävälitys
-lisää tehoa.
-aikasempi vaihto 3selta 4selle.tämä ei toimi,sillä aika tippuu ja on vaikeampi myös ajaa lähemmäksi indeksiä.
Siis nyt kuitenkin ajatus olis kuitenkin saada pois toi rajoitin,mutta jos se ei onnistu,niin sitten tehdään joku toinen juttu.
ei taida saada kierrosrajoittajaa pois muuten kuin lastua muuttamalla.
löysin netin syövereistä tälläisen paikan.ehkäpä sitten tälläinen tilaukseen.'
http://techtonicstuning.com/main/index. ... 13_252_254
löysin netin syövereistä tälläisen paikan.ehkäpä sitten tälläinen tilaukseen.'
http://techtonicstuning.com/main/index. ... 13_252_254
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa