Golf II -91
Valvoja: ffp jäsenet
Golf II -91
Mistähän sivustoilta mahtaisi löytyä piristysosia koneeseen ja muuta mukavaa, esim. ulkomuotoon? :)
Otsikossa kannattaa kuvata käsiteltävää aihetta hieman yksityiskohtaisemmin, sillä tällä palstalla on silloin tällöin muitakin Golf mk2:een liittyviä threadeja.
Itse asiaan, esim. yhteistyökumppanien tarjoukset -osastolla on monien firmojen yhteystietoja, samoin yläpalkin Linkit-kohdan takaa pääsee jäljille. Ebay.de on myös hyvä paikka.
Koneen "piristäminen" on ehkä ihan hyvä termi - vaparin virittäminenhän vaatii tunnetusti paksun lompakon. Jos haluaa tehdä jotain oikeasti auton suorituskykyyn vaikuttavaa, niin voisi olla erilainen nuori ja tuunata ekana jarrut kuntoon. Esim 280 mm levyt eteen ja levyt taaksekin. Jos taas haetaan persdynoon vaikuttavia tuloksia, niin ei muuta kun bilteman halvin pörinäpönttö ja vapaavirtaussuodatin paikoilleen. Kova ääni ja koettu kiihtyvyys korreloivat vahvasti.
Itse asiaan, esim. yhteistyökumppanien tarjoukset -osastolla on monien firmojen yhteystietoja, samoin yläpalkin Linkit-kohdan takaa pääsee jäljille. Ebay.de on myös hyvä paikka.
Koneen "piristäminen" on ehkä ihan hyvä termi - vaparin virittäminenhän vaatii tunnetusti paksun lompakon. Jos haluaa tehdä jotain oikeasti auton suorituskykyyn vaikuttavaa, niin voisi olla erilainen nuori ja tuunata ekana jarrut kuntoon. Esim 280 mm levyt eteen ja levyt taaksekin. Jos taas haetaan persdynoon vaikuttavia tuloksia, niin ei muuta kun bilteman halvin pörinäpönttö ja vapaavirtaussuodatin paikoilleen. Kova ääni ja koettu kiihtyvyys korreloivat vahvasti.
..Koneesta ei mainintaa, mutta loppujenlopuksi helpoin ja äkkiä myös huomattavasti edukkaampi vaihtoehto suoraan tekniikanvaihto.
Esimerkiksi jos tämänhetkinen moottori on 1.6PN niin varmasti noin 200-350€ löytyy täydellinen 1.8ABS moottori mk3 golffista tai ventosta. Helpot ja halvat 21heppaa, väännöstä puhumattakaan.
Vinkkinä kts. suuntaa vastaavasta hommasta projektiosastolta
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=152378
Lisäpirteyttä sitten vaikka tekniikanvaihdon yhteydessä askarrellessa esim. g60 nokka, imusarjan siistimistä ("esilämmitysripojen" viistäminen/poistaminen kokonaan), kanavien kohdistus ja muotoilu. Puristuksethan tuossa ABS koneessa on kohtalaisen järkevällä tasolla jo aluperinkin niin en lähtisi plaanailemaan kantta matalammaksi, jos kuitenkin näin aikoisit toimia, tarpeeseen tulee säädettävä nokkapyörä jottei rutistuksen tuoma etu katoa ajotuksen muuttumisen myötä.
Esimerkiksi jos tämänhetkinen moottori on 1.6PN niin varmasti noin 200-350€ löytyy täydellinen 1.8ABS moottori mk3 golffista tai ventosta. Helpot ja halvat 21heppaa, väännöstä puhumattakaan.
Vinkkinä kts. suuntaa vastaavasta hommasta projektiosastolta
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=152378
Lisäpirteyttä sitten vaikka tekniikanvaihdon yhteydessä askarrellessa esim. g60 nokka, imusarjan siistimistä ("esilämmitysripojen" viistäminen/poistaminen kokonaan), kanavien kohdistus ja muotoilu. Puristuksethan tuossa ABS koneessa on kohtalaisen järkevällä tasolla jo aluperinkin niin en lähtisi plaanailemaan kantta matalammaksi, jos kuitenkin näin aikoisit toimia, tarpeeseen tulee säädettävä nokkapyörä jottei rutistuksen tuoma etu katoa ajotuksen muuttumisen myötä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa