2.0 automaatti Vento: tyhjäkäynti seilaa vaihde päällä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

2.0 automaatti Vento: tyhjäkäynti seilaa vaihde päällä

ViestiKirjoittaja salmine » 6.6.2012 18:21

Ongelma on seuraava:
Tyhjäkäynti seilaa välillä n. 600-1200rpm, kun on auto on paikallaan vaihde (D tai 1/2/3) silmässä. Välillä kierrokset hyppii rajumminkin ja auto saattaa sen johdosta sammua. Sammumisen jälkeen kuitenkin käynnistyy normaalisti. Liikkelle lähdettäessä tuntuu hirveän tukkoiselta ja kierrokset heijaa ylös ja alas aina 2000 kierrokseen asti, minkä jälkeen käynti on taas täysin normaalia.
Kyseistä häikkää ei ilmaannu muuta, kuin eteenpäin vievillä vaihteilla, eli pakki, vapaa ja "parkkiasento" toimii normaalisti ja tyhjäkäynnin kierrokset on luokkaa 900rpm.
Ajoittain ilmenee ajossa semmoista, että kiihdyttäessä rauhallisemmalla polkimen painalluksella moottori hieman nypyttää. Tätä tapahtuu kuitenkin vain jos kierrokset on ennen kiihdytyksen alkamista alle 2000rpm. Ja jälleen kun kierrokset kasvaa meno tasaantuu.
Moottorin lämpötila ei juurikaan nouse yli 70 asteen vaikka ajaisi pidemmänkin matkan.

Mistä lähteä hakemaan vikaa?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 6.6.2012 18:35

70 asteen huippulämmöt on ihan normiominaisuus näissä... korjaantuu uudella termostaatilla (tarviketermarit jostain syystä tykkää jättää sen tuohon 70 asteeseen) ja jos sekään ei auta niin ylävesiletkussa oleva lämpötila-anturi vaihtoon. Omassa on sama ilmiö mutta ei kyllä vaikuta tyhjäkäyntiin mitenkään, onko suodattimet kunnossa ja puhtaat?

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 6.6.2012 18:40

Ilmansuodatin on kokolailla uus ja puhdas. Polttoainesuodatinta en ole vielä tarkemmin tutkinu.
Se hieman ihmetyttää kun taaksepäin mentäessä ei ole mitään ongelmaa, vaikka vaihde se pakkikin kai on..

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 6.6.2012 18:42

Voi olla tietty ongelma siinä vaiheistonkin puolella jos vika vaihteiden myötä kytkeytyy päälle ja pois.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 6.6.2012 18:46

Imusarjan-ruisku/kaasarin välinen laippa ja alipaineletkut näin aluksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa