Golf 3 ABS valo palaa kokoajan.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

Golf 3 ABS valo palaa kokoajan.

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 1.5.2005 19:55

Elikkä ABS valo ei sammu ollenkaan kun auto on käynnistetty ja lähdetty liikenteeseen/pysytään paikalla hetken aikaa.

Olen tarkistanut ja puhdistanut kaikki anturit ja kehät.

Tuolla Vortexin sivuilla luki jotain että, jos valo palaa kokoajan virran päälle kääntämisen jälkeen eikä sammu niin todennäköisesti abs pumpulle ei mene virtaa. Missä tämä on niin voin tarkistaa siitä saako se virtaa ?

It's maybe a broken Abs pump or no current to pump. Check pressure in the pedal, check wiring and relays..


Mistäs nuo löytyy ?

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.5.2005 20:11

Itsellä Corradossa paloi valo koko ajan, kun yksi anturi oli poissa pelistä. Vika voi siis olla myös varmaan tuossa tapauksessa ihan anturin rikkoutunesuus. Oletko mitannut antureita?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 1.5.2005 20:13

Ensiksi kyllä lukisin vikakoodit sillä nuo ABS viat jää muistiin todella hyvin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.5.2005 20:15

Anturikaan ei välttämättä ole rikki, vaan liian kaukana.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

rele

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.5.2005 23:39

itteltä oli abs pumpun rele rikki.... ei muuta, tais maksaa 10€ paikkeilla automarkussa :)

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 28.10.2005 14:48

Mistäs tuo pumpun rele löytyy?

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 28.10.2005 15:23

Itellä oli yksi anturi (tai sen johdotus) rikki, selvisi ihan vikakoodista. Tutulla oli abs-ohjausboxi rikki ja myös sen johdotuksissa katkoksia. Selvisi ostamalla käytetyn abs/edl -boxin (uutena kallis).

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 28.10.2005 18:25

Vähän ohi aiheesta mutta mistähän kannattaisi vikaa alkaa etsimään kun abs-merkkivalo ei syty ollenkaan? Siis sehän pitäisi "vilkahtaa" startatessa.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 28.10.2005 18:37

Kannattaa kokeilla irrottaa vaik anturi kerrallaan ja kokeilla magneetisuus.Pitäis olla vahva magneetti ja jos anturi kulunut/väsähtänyt ni paikallaan ollessa valo sammuu mut liikkeessä ei enää tunnista sitä reikälevyä.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 28.10.2005 19:18

polttimo palanut?

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 28.10.2005 19:27

Testasin polttimon vastusta ja en havainnut mitään erikoista mutta vaihdoin sen varmuuden vuoksi ja silti ei pelitä. Airbagin ja hätävilkkujen valot toimivat mutta abs:än valo on pimeä.

Onko tietoa minkälaista jännitettä nuista tuohon paneeliin tulevan liittimen navoista pitäisi irrota? Tai muita ratkaisu vaihtoehtoja?

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 31.10.2005 17:59

Vielä lisäisin että ABS ei toimi :) Elikkäs miten voisin tarkistaa että ABS keskusyksikkö ylipäätään saa virtaa? Onko jotain muita sulakkeita mitä pitäisi tarkistaa kuin nuo jotka ovat tuossa sulaketaulussa?

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 3.11.2005 15:10

Vika paikannettiin vasempaan etuanturiin, mutta vieläkin ihmetyttää tuo varoitusvalo. Senhän pitäisi palaa koko ajan jos abs:t ei toimi? Valo ei kuitenkaan anna käynnistettäessä, eikä muulloinkaan minkäänlaisia elon merkkejä. :P Polttimon vaihdoin.

Eikös katsastuksessa vaadita, että apsien pitää toimia jos sellaiset on? Mitenkän jos abs:t toimivat mutta merkkivalo ei "vilahda" käynnistettäessä? Saako hylsyn?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2005 15:17

Muistaakseni tosta on tullu hylättyjä sen takia kun on irroteltu sitä polttimoa toimimattomista järjestelmistä.

VAG
-
Viestit: 32
Liittynyt: 10.8.2003 13:32

ViestiKirjoittaja VAG » 3.11.2005 17:30

Mitenkän jos abs:t toimivat mutta merkkivalo ei "vilahda" käynnistettäessä? Saako hylsyn?


Laittaa aikareleen siihen merkkivaloon. Toimii vaikka absit eivät toimisikaan ja jos katsastus on kesällä, niin kiinnijäämisen riski on aika pieni.

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 6.11.2005 16:26

Mistä tuo merkkivalo saa virran? Tuleeko se suoraan tuolta abs-keskusyksiköstä vai mistä? Entä onko jotain releitä mitä voisi tarkastaa? Haluaisin tuon toimimaan ilman mitään omia virityksiä...

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 7.11.2005 19:29

Taas häiritsen. Katselin tuota sulaketaulua ja sen yläpuolella olevia releitä(?). Numeroita oli paljon eikä mitään tietoa mikä rele on mikäkin. Jos jollain on joku kaavio tai muuta tietoa niin saa kertoa.

reletaulu Kuva ei ole kovin laadukas. :P

Tuosta reletaulusta taitaa puuttua joitakin releitä jos en ihan väärin tulkitse. Voisiko joku kertoa mitkä noista releistä liittyvät ABS:iin? Entä miten pystyn tarkistamaan releen toiminnan?

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 9.11.2005 17:42

Dodiih. Nyt pelaa abs-merkkivalo pitkän tuskailun jälkeen. Paitsi että syntyi uusi ongelma: Käynnistettäessä valo vilkahtaa aivan normaalisti, mutta muutaman kymmenen metrin jälkeen valo syttyy ja palaa koko ajan, kunnes auto sammutetaan. Uudelleen käynnistettäessä kaikki taas toimii normaalisti kunnes valo taas syttyy.
Alkaa tuntumaan pikkuhiljaa siltä että olisi parempi ilman apseja. :P

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 9.11.2005 17:48

n1k0_: Mitä ne vikakoodit nyt sanoo? Edelleen siitä samasta anturista?

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 9.11.2005 18:13

Korjaamolla vaihtoivat vasemman etuanturin, todettuaan että se ei pelitä. Itselläni ei tuota VAG-COM:iin tarvittavaa piuhaa ole joten en pääse nyt lukemaan vikakoodeja. Kai se piuha pitää ostaa.

Outoa on se, että korjaamolla eivät sanoneet mitään, joten oletin että kaikki on ok. Lienevätkö edes testanneen :P

ABS-merkkivalon sain itse toimivaan vasta tänään (oli eilen huollossa).

Kuulostaa typerältä :P

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 10.11.2005 16:42

Noniin, kävin huollossa luetuttamassa vikakoodit ja sieltä pompsahti ABS-pumpun vikakoodi! Korjaamotyyppi kuitenkin sanoi, että vika koodi oli jotenkin "active" tms. niin, että vika ei olisi suoranaisesti abs-pumpussa vaan jossain siihen tulevissa johdoissa. Ristiriita joidenkin anturien välillä tms.(?)

Outoa on se, että tätä vikakoodia ei ollut vielä edellisellä lukemiskerralla, siis ennen kuin vasen etu anturi vaihdettiin.

Kun tuossa silloin joskus tarkastelin tuota varoitusvalopaneelia ja avasin sen, niin huomasin että joku neropatti oli kolvannut abs valon irti!(tämä siis paljon ennen huoltoa) Nyt kun tuossa eilen kolvailin sen lampun takaisin kohilleen pääsi käymään niin, että kolvatessa syntyi yhteen kohtaan pieni oikosulku (siis piirilevyyn) enkä huomannut sitä heti. No kokeilin sillä ja ihmettelin miksi ei pelaa. Samalla alkoi myös ilmastointi temppuilla. Sammui itsestään eikä enää lähtenyt käyntiin. Vähän ajan kuluttua sulake(n:o 16) paloi. Huomasin oikosulun ja vaihdoin sulakkeen ja nyt ilmastointi taas pelaa normaalisti.

Tämän kerroin vain sen takia, että voiko tämä aiheuttaa jonkin vikakoodin abs-järjestelmään?

Kuulostaa edellistäkin typerämmältä.(ihme jos joku jaksaa lukea)

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 12.11.2005 22:09

Onko kellään hajua mitä tuosta kannattaisi tarkastaa seuraavaksi? Entä missä nuo abs:n releet sijaitsevat? Ja onko apseille muuta sulaketta kuin tuo mikä on tuossa kuljettajan jalkatilassa olevassa sulaketaulussa(nro. 4)?Tässä alkaa tulemaan pikku hiljaa kiire kun tuo katsastus painaa päälle...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 13.11.2005 3:59

Mä veisin auton jonnekin Bosch tms. pajalle. Joilla olisi kunnon testerit ettei tarvitsisi ihan hurjana tehdä "musta tuntuu" korjauksia..

Eri sitten jos vieressä toinen samanlainen auto varaosina..:)

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 16.11.2005 18:39

Käytin auton huollossa ja siellä pitkän tutkinnan jälkeen eivät keksineet mitään muuta kuin että pumpun pitää olla rikki! *kirosanoja* Kaiken pahan lisäksi kun tiedustelin pumppujen hintoja volkkarilta sanoi aluksi että noin 1100e. Hetken mietyttyään totesi että ei prkl, GTi:hinhän on oma pumppunsa. Katsoi hinnan:1583e!!! *enemmän kirosanoja*

Onnistuin kuitenkin löytämään käytetyn järjestelmän ihan kohtalaisen edullisesti, joten kerrankin kävi munkki. Toisaalta minun tuurillani pumppu on kuitenkin väärän mallinen tms. Sanokaa nyt, että eihän noita ABS-pumppuja gti:hin ole tehty kuin yhtä mallia?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 16.11.2005 19:15

Jos vain mahdollista niin purkista numero käteen. Ja varmistuu oikeesta osasta.

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 17.11.2005 16:56

Enpä päässyt tuota tarkistamaan joten täytyy toivoa parasta. Kuinka usein ylipäätään tämä pumppu hajoaa? Tuntuu oudolta, että pumpun vikakoodi tuli vasta vasemman etuanturin vaihdon jälkeen esiin... :P Voiko noita antureita kytkeä jotenkin väärin tai laittaa vääränlaisen anturin väärään paikkaan? Siis sopiiko esimerkiksi taakse tarkoitettu anturi eteen eli siis onko asennusreikä saman kokoinen?

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

Nostetaas ylös..

ViestiKirjoittaja AceBear » 4.6.2012 16:16

ABS -valon kanssa on ollut ongelmaa viimeisen vuoden, jää joskus palamaan, mutta vain satunnaisesti. Etupään anturit vaihdoin viime kesänä ja silloin oireet hävisivät. Silloin valo paloi koko ajan.

Nyt kulunut vuosi on mennyt juurikin niin, että palaa/ei pala, päivästä kiinni. Takajarrulevyt tuli vaihdettua keväällä ja anturit+kehät putsailtua, anturit lähinnä täynnä metallipurua ja abs-kehät ihan likaisia.

Katsastuksessa valo tietysti jäi palamaan ja siitä tuli hylky, vaikka heti kun lähdin paikalta valo sammui sillä kertaa.. huikkasinkin ikkunasta katsastusmiehelle että nyt sammui. Eipä kuitenkaan auta, vikaa on ja se pitää korjata.

Noh, tämä pitkä alustus, josta päästään itse ongelmaan. Jarrupolkimelta on pari kertaa kuulunut kunnon pärinä ja jonkun kerran ihan kevyessä jarrutuksessa, kotipihassa absit nakuttaa. Tämä on tapahtunut muutaman kerran. Tästä päästään siihen, että epäilen vian olevan muualla kuin antureissa? Ja tosiaan, vika pukkaa päälle edelleen satunnaisesti, eli valo voi olla palamatta jonkun päivän kokonaan.

Mistäköhän hakisi vikaa tähän kohtaan?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 4.6.2012 16:43

Onko koodeja luettu? Siitä kyllä alottaisin.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 5.6.2012 12:09

Mulla absit sekoili takakehän takia kun oli kehä irti, joka aiheutti pyörimisnopeushäikän tjsp. Korjaanti kun laitoin uuden kuumaliimalla kiinni. Toisen kerran sekasin kun napamutteri oli löystynyt ja rengas pääsi elämään, halkaisi samalla etupyörän laakerin, onni ettei lähtenyt mutteri kokonaan irti, muutoin oisi rengas lähteny vauhdista mäkeen. Vikakoodin luvulla selviäisi että mikä anturi sieltä antaa vikaa, vähentää korjauskartoitusta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.6.2012 12:25

Jarrupolkimelta on pari kertaa kuulunut kunnon pärinä ja jonkun kerran ihan kevyessä jarrutuksessa,


Oisko joku kehä irti sieltä jarrulevyn takaa.

AceBear
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.7.2006 9:19

ViestiKirjoittaja AceBear » 5.6.2012 14:24

Joops, ostin talvella VAG-com 2+2 piuhan, jotta muuan paikallinen automies saa joku kerta vikakoodit tsekattua. Äijällä ei ollut oikeaa piuhaa ja oletti sen olevan mallia "kallis". Nythän tuota reilun 10€ johtoa voisi tosiaan testata..

Perkeles, pitänee tsekata ne abs -kehät. Täysin mahdollista että ovat irti, ne kun tuli siirrettyä tuossa jarrulevyjen vaihdossa. Oikean nurkan kehä piti laittaa paikoilleen jotain teippiä alle laittaen, vasen olikin sopivan kireä ilman mitään fylliä ainakin asennusvaiheessa. Montullahan nuo kehät taitaa jopa nähdä, eli tarkastus mennee ilman isompaa purkamista. Kiitos vinkeistä!

Tobeliuz
-
Viestit: 26
Liittynyt: 28.2.2011 14:20

ViestiKirjoittaja Tobeliuz » 3.11.2012 19:00

Heips kaikki ystävälliset VW-Toverit!

Nyt olisi apu todella tarpeen, kun mun golf 3 - 2.0 GTI:n abs-merkkivalo ei sammu, ja katsastus edessä pian.

Eli käynnistäessä abs-merkkivalo jää palamaan, ja oon tässä ensiliukkailla jo päässyt toteamaan että aabeeässät ei tosiaan toimi, vaan jokainen pyörä lukittuu. Käsittääkseni jos vaan yksi anturi on epäkuntoinen niin sen EI pitäisi vaikuttaa muiden pyörien lukkiutumattomuuteen.

Aikaisemmin abs-valo jäi palamaan vaan silloin-tällöin.

Koitin lueskella noita aikaisempia tekstejä, enkä sieltä vielä selkeää vastausta löytänyt...

MISSÄ SIJAITSEE ABS:n RELE?? ONKO RELEESSÄ JOKU NUMERO TMS??
tuo aijemmin tässä viestiketjussa esiin tullut relekuva ei vastaa mun auton releitä.

Auto on siis VW Golf GTI 2.0, vuosimallia 94.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 3.11.2012 19:02

Tarkastappa ettei olisi pyöränlaakerit tai joku laakereista väljä.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 3.11.2012 19:04

Käsittääkseni jos vaan yksi anturi on epäkuntoinen niin sen EI pitäisi vaikuttaa muiden pyörien lukkiutumattomuuteen.

Yksikin viallinen anturi=valo palaa ja ABS.t pois päältä. Melkein suosittelisin lukaisemaan ensiksi vikakoodit, mikäli mahdollista ja jatkamaan siitä. Vikaa voi olla liian kaukana olevassa/hajonneessa anturissa, johtimissa, yksikössä jne jne.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2012 19:05

Käsittääkseni jos vaan yksi anturi on epäkuntoinen niin sen EI pitäisi vaikuttaa muiden pyörien lukkiutumattomuuteen.
Kuulostaa aika epäloogiselta?.. Uudemmissa ainakin viallinen anturi saa järjestelmän pois päältä.

Mutta eikös ton ikäisestä jo saisi jotain vikakoodejakin ulos?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.11.2012 19:09

Tuon ikäsestä kyllä saa vikakoodit ja ABS lähtee heti pelistä kun joku kulma ei pelaa. Vikakoodi kyllä ilmoittaa vian suunnan/kohteen sitten.

mrannikko
-
Viestit: 102
Liittynyt: 7.11.2008 10:00

ViestiKirjoittaja mrannikko » 3.11.2012 19:10

Anturi sielt on pimahtanu. Taikka piuha menossa poikki. Tuttua touhua vanhan Seattini kanssa! Tai ehkä pahimmassa tapauksessa tuo ABS-yksikkö kyrvähtänyt. Tuo kun aika heikosti suojattu niin kosteus/korroosio pääsee tekeen tuhojaan.

Mutta tarkastappa tosiaan eka nuo piuhojen kunto.

Hart
-
Viestit: 446
Liittynyt: 16.3.2011 8:57

ViestiKirjoittaja Hart » 3.11.2012 19:10

Neloskoppaisessa viallinen anturi teki juuri samaa, alussa paloi vain osan aikaa, välillä ei palanut koko matkan aikana, välillä viikon putkeen. Vikakoodien lukuun niin saa paikannettua oikean nurkan. Aluksi voi koittaa puhdistaa sen anturin pään (magneettinen, joten kerää hyvin irtopashaa siihen pintaan), tsekata että etäisyys kehästä on oikea, mutta jos se ei auta niin anturi vaihtoon.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2012 19:11

Tuon ikäsestä kyllä saa vikakoodit ja ABS lähtee heti pelistä kun joku kulma ei pelaa. Vikakoodi kyllä ilmoittaa vian suunnan/kohteen sitten.
...Paitsi jos diagnostiikkalaite ilmottaa "controller not respondong", kuten oli itselläni :)

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.11.2012 19:12

Milläs Jormalainen sitten koitti lukea? Uudemman korjaamo vikalukulaitteet ei ainakaan tunnistanu mun autosta mitään, mutta vanhemmalla löyty kyllä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2012 19:17

Ensin vanha VAG-COM v7nn.n ja kloonikaapeli sitten ajantasainen VCDS, mutta autohan oli siis tuo A3.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.11.2012 19:21

Tekeekös hajonnu abs boksi sitten tuon vai mikä sen sulla aiheutti?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 3.11.2012 19:28

Vanhemmat boksit ei kaikki ole obd2 yhteensopivia siinämäärin et rupattelu onnistuisi kitkatta. Oman -95 Cabrion ABS-purkki ei juttele kuin VW:n omalle lukijalle, (aito RossTechin piuha ja ohjelma on kokeilemmatta.) Vanhempi vagcom löysi välillä purkin ja numeron, dataa ei: liikaa virheitä rupattelussa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.11.2012 19:32

Mulla on kyllä onnistunu noilla halppis kiinalaisilla aina noi luvut, vaikka onkin 2x2 pinnikin mistä luetaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2012 19:44

Tekeekös hajonnu abs boksi sitten tuon vai mikä sen sulla aiheutti?
Vika oli jossain johtosarjan liittimessä. Avasin, putsasin ja yllätykseksi alkoi toimimaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa