G60 Corrado

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

G60 Corrado

ViestiKirjoittaja Firecloud » 28.5.2012 13:18

Ongelmaa..

Auto strattaa normaalisti. Lämmettyään päättää sammua kesken ajon aivan kuin soppa loppuisi? Hetken jäähdyttyään (n. 5min) starttaa taas..

Mikähän tossa mättää?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.5.2012 14:07

Haiskahtaa vähän sytytyspuolaongelmalta?
Mulla teki joskus (Ford tosin) samanlaista, ihan kuin polttoaine loppuisi, ensin nyki hieman ja sitten vain hyytyi. Samantien kun kokeili startata, niin ei oikeastaan lupaillutkaan, välillä ehkä vähän hörähteli. Kymmenisen minuuttia kun antoi jäähtyä, niin lähti taas kuin palmun alta.
Mietin pirun pitkään, että missä hitossa vika mahtaa olla, kunnes joku sanoi, että kokeilehan uutta sytytyspuolaa. Puola vaihtoon ja taas pelasi kuin Buickki konsanaan. :D

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 28.5.2012 14:50

Sytytyspuoleen tässä ollaan itsekin hieman päädytty.. Onkohan tuosta "conlogista" jtoain haittaa tuolle..? En sitten tiedä, pitäisikö tuon conlogin valon palaa..

Tuossa kun äsken kotiin ajelin töistä, niin teki taas samat temput. Starttas, ajelin hetken ja eiköhän se taas sammunut. Odottelin noin 5.min ja taas pärähti. Ajelin noin 2km, matkan kotiin ja ennen kuin kerkesin auton konepllin avaamaan niin sammui..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.5.2012 15:14

Eikös se ole se sodanaikainen jälkiasennettu ajonesto. Kannattaa heittää mäkeen/ohittaa.
Viime kesältä jonkun taistelua kyseisen systeemin kanssa.

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 28.5.2012 17:16

Hmm.. Voiko tuo Conlog tehdä juurikin tuon tempun myös kesken ajon? Jos se kerta katkaisee päävirran? Kun päävirrat ei lähde kun auto päättää, että matka loppuu kohta ja sitten taas jatketaan. Auto pysyy käynnissä niin kauan kun pienempiä vaihteita riittää ja sitten loppuu matka - odotellaan ja taas jatketaan.

Olisikohan hall-anturissa jotain häikkää..? Semmonen näyttää maksavan viitisenkymppiä, mutta taitaa olla hieman hankalampi vaihtaa..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.5.2012 17:19

Itse vaihtaisin Hall-anturin eka. Jos jakajan pystyy purkamaan ylhäältä päin, eli hajoittaa sakaralevy pois, sit purkaa muut pois, niin se on noin 15min homma.
Sit jos joutuu ottaa sokan alapäästä pois, niin voi kestää kauemmin, se sokka on suht tiukassa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.5.2012 18:50

Kyllä se sokkakin ihan suosiolla lähtee, penkkiin kiinni ja pari iskua sopivalla piikillä niin tappi irtoaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.5.2012 19:14

Omaa hakkasin lopuksi 5kg moskalla ja karkastulla teräspiikillä, ei mihinkään vaikka antoi lämpöä.
Ratkaisu, poraaminen (pari poran terää sököksi), kasatessa putkisokka tilalle, jonka niittasin molemmista päistä ettei lähde pois. Hyvin kesti 80tkm.
Voi olla, että toi oli joku erikoistapaus :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.5.2012 19:22

Muistankohan ihan vääri että sitä piti lyödä vain toiseen suuntaan,että olis hivenen kartio se tappi.
No se selviää katsomalla, aikaa jo 6 vuotta kun sen kanssa tappelin. =D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.5.2012 19:47

Joo se on kartio.

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 30.5.2012 15:34

Katsotaan miten käy. Tänään käyn hakemassa tuon hall-anturin ja huomenna menee vaihtoon tohon paikalliseen korjaamoon kun ei itsellä ole tarvittavia välineitä.

Eiköhän se siitä tokene, korjaajakin oli samaa mieltä että hall-anturi aika varmasti tiensä päässä..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.5.2012 15:48

Testasitko sitä vanhaa Hall-anturia?

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 30.5.2012 22:02

Eipä tullut testailtua. Kiskotaan uusia paikalleen. Tuli hommattua samalla sytytysen ohjaus moduulikin.

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 31.5.2012 6:35

Dodii, ajelin auton juuri huoltsikan pihaan ja duunikaveri tulee hakemaan tästä.. Ihan huvikseni tarkastin tuosta rele/sulakeboksin ja yksi rele oli lämmennyt huomattavasti tolla 2km matkalla.. Siinä on nummero 30 päällä ja käsittääkseni toi on digifantin rele jos en nyt ihan väärässä ole. Voisiko olla että siel olis joku hiusmurtuma joka lämmettyään tekee ton tempun? Mistäs tommosen uuden saa hankittua, volkkarilta?

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 31.5.2012 15:36

jeps jeps. Eipä pelitä vieläkään.. Vaihdettiin pyörijä ja halli. Sekä digifantin rele. Mikähän tossa on? Hetken kun toi taas seisoo niin hörähtää mutta sitten taas simahtaa muutaman minuutin päästä.

Tero_K
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.6.2010 17:47

ViestiKirjoittaja Tero_K » 31.5.2012 17:12

Suriseeko sulla bensapumppu,isv ja jarrujen tehostaja ku laittaa virrat päälle? jos ei niin sama vika ku mulla ja itellä ei vielä tietoa mistä johtuu.. ja mulla ei siis tuu kipinä ku välillä, eli samat oireet ku sulla.

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 31.5.2012 17:53

Siinä vaiheessa ku virrat laittaa päälle ja kone on kylmä, niin jarrutehostaja kyllä surahtaa ja bensaa tuo ryökäle saa kyllä. Tuossa juuri tutkailtiin, että mikähän hemmetti siinä on. Huomenna vaihdetaan lämpötila-anturi ja katsotaan jos sillä tokenis. Eli tänään vaihdettii halli, pyörijä ja digifantin rele. Kävi nätisti kunnes sammui itsekseen.. Hetken aikaa piti odotella, että taas lähti. Dopilta kun kyselin niin sano ettei pitäisi puolasta johtua ja samaa sanoi yks paikallinen äijäki..

Voi että on se hauskaa omistaa tämmönen kikotin :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 31.5.2012 19:17

Taisi joksus olla foorumilla puhetta jotain vastaavilla oireilla että jotain maadotuksia ollut huonona.
Eli kannattaa varmaan tarkistaa koneen maadoitukset.

Voi olla kaukaa haettua mutta eipä se mitään maksa niitä testata.

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 31.5.2012 22:43

Pitää tarkistaa joo voi maadotukset, Vaihdan samalla puolankin kun ei näytä kovin kallis olevan vaikka väittävät ettei noita mene, mistäs sitä tietää? Ompahan taas pari hommaa pois jaloista.. Pitäisiköhän bensapumpun rele vaihtaa kanssa, semmonen kun sattuu myös tuossa notkua. Eikös sekin voi vaikuttaa kipinän saantiin? Tai onhan näitä muttia ja niitä tulee päivä päivältä lisää :D

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 1.6.2012 15:46

Noniin. Ongelma jatkuu edelleen. Pidettiin kierroksia siellä 2000rpm ja sitten kun lämpes niin tippu kierrokset ja sammu..

Tehtyä:
-digifantin rele
-hall-anturi
-pyörijä sekä kansi
-sytytyspuola
-sininen lämpötila-anturi


Eli tosiaan toi katkasee kierrokset ku seinään kun auto lämpee eli jostain se ottaa jonkun tiedon johonkin. Ettei tossa ECU:ssa sitten olisi jotain? Sitä kun on vaikee koittaa kun ei oo toista boksia lähettyvillä.. Sitten on mietitty virtalukonpohjaa jos se tekis noin..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.6.2012 21:50

Kyllä nyt jo kannattaisi tutkia loppuuko kipinä vai polttoaine...

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 1.6.2012 23:37

Vaihda sytytys puola.

Tero_K
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.6.2010 17:47

ViestiKirjoittaja Tero_K » 2.6.2012 7:57

Mulla loppuu kipinä kun seinään, havaitsin vian digifantin releeseen tai ite rele/sulake boxiin. kun auto allkaa sammuun niin painaa tuota relettä pohjaan päin niin lähtee takaisin käyntiin, koitappa tuota samaa konstia?

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 3.6.2012 19:56

Täytyypä kokeilla nimittäin itselläkin tuo kipinä yht´äkkiä vain katoaa tuosta..

Tero_K
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.6.2010 17:47

ViestiKirjoittaja Tero_K » 6.6.2012 11:36

Noniin itellä ei enään kipinä hukassa. vaihtoin ton releen ja hiplasin tuota rele/sulake pohjaa.. mutta käy miten sattuin vielä :/ ois mukava alkaa saamaan tuo kuntoon jo, kesä kohta ohi!!

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 6.6.2012 17:30

Oletko puolasta vaihtanut sekä sen puolan että sytkänvahvistimen. Mulla teki samaa ongelmaa... ensin parani vuodeksi hall-anturin vaihdolla ja suunnilleen saman verran kun vaihtoi vaan "puolet" puolapaketista. Nyt on kaikki vaihdettu ja on toiminut 2 vuotta ilman ongelman uusiutumista.

Ja niin... täällä lounaisnurkassa ei ole kesä mun mielestä vielä edes alkanut.

Tero_K
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.6.2010 17:47

ViestiKirjoittaja Tero_K » 6.6.2012 19:41

Onko näissä g60 edes tuota sytkänvahvistinta?? ite en oo ainaskaan huomannu missään..

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 6.6.2012 21:22

Sytkänvahvistinta / moduulia ei käsittääkseni ole 1.8 PG G60 koneessa. Eikä vissii liiemmin kampiakselin asentotunnistintakaan kun ei sellastakaan tahdo löytyä tosta motista.. Huomenna meen aamulla hiplailee tota releboksia jos se vaikka auttais.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa