Passat 3B(G) Alusta jupinaa
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3B(G) Alusta jupinaa
Aloitanpas tieskuinka monennen vastaavan keskustelun, mutta käyttämäni hakusanat antoivat lähes aina yli 1000 osumaa...
Joop elikkä ostin tuossa syksyllä 1.8 passat 3beeen ja iski käsittämätön korkeanpaikankammo.
Ensi kesän rengastus tulee näillänäkymin olemaan 17" A8 replica ja joku hyvä kumi
Eli kysyisin ihmisten mielipiteitä ja tietoja minkälaista alustasarjaa kannattaa laittaa. (lähinnä tuollaista budjetti luokkaa)
Onko halpa (600e tai jopa 400e) korkeus säädettävä alusta parempi kuin -30 jouset
Niin ja jos jollain olisi kuvia autosta missä on tuo -30 sarja niin olisi kiva nähdä kuinka paljon auto oikeasti tippuu sillä.
Korkeus-säädettävä kiinnostaisi koska sillä nyt sit ainakin tippuu ;)
Mutta tarkoitus on säilyttää tai jopa parantaa ajo-ominaisuuksia
Mielipiteitä ja linkkejä eri tuotteisiin voi lähetellä perustelujen kera tähän.
Kiitos.
Joop elikkä ostin tuossa syksyllä 1.8 passat 3beeen ja iski käsittämätön korkeanpaikankammo.
Ensi kesän rengastus tulee näillänäkymin olemaan 17" A8 replica ja joku hyvä kumi
Eli kysyisin ihmisten mielipiteitä ja tietoja minkälaista alustasarjaa kannattaa laittaa. (lähinnä tuollaista budjetti luokkaa)
Onko halpa (600e tai jopa 400e) korkeus säädettävä alusta parempi kuin -30 jouset
Niin ja jos jollain olisi kuvia autosta missä on tuo -30 sarja niin olisi kiva nähdä kuinka paljon auto oikeasti tippuu sillä.
Korkeus-säädettävä kiinnostaisi koska sillä nyt sit ainakin tippuu ;)
Mutta tarkoitus on säilyttää tai jopa parantaa ajo-ominaisuuksia
Mielipiteitä ja linkkejä eri tuotteisiin voi lähetellä perustelujen kera tähän.
Kiitos.
Jos haluat parantaa ajo-ominaisuuksia, jätät suht korkeaksi alustasarjalla. Jos haluat kivireen, tiputat sen niin matalaksi kuin saat.
Tosin, eräässä a4 audissa halppis ta-technix setti oli jopa minun mielestäkin mukava vaikka auto oli tiputettu niin alas että irtokivetkin piti asfaltilla kiertää. Ei ollut kivireki, eikä niin löysä että heitossa raapas muualta kuin pohjasta.
Tosin, eräässä a4 audissa halppis ta-technix setti oli jopa minun mielestäkin mukava vaikka auto oli tiputettu niin alas että irtokivetkin piti asfaltilla kiertää. Ei ollut kivireki, eikä niin löysä että heitossa raapas muualta kuin pohjasta.
Kyllä se yleensä niin on, että hinta ja laatu kulkevat käsikädessä pidemmän päälle. Toisaalta halpis säädettävällä saat pirssin just oikealle korkeudelle. Kiinteillä sarjoilla en ole koskaan saanut autoa täysin balanssiin, keula on yleensä sentin liian korkealla ja perä liian alhaalla tjmsp.
3BG Passatissa oli bilstein/h&r kombo. Miellyttävä ajaa, tosin takaiskarit antautuivat n.80 tkm jälkeen. Tällä hetkellä 90q:ssa Audin oma sporttialusta (-20mm ?), joka todella mukava ajaa ja sähkövatkain Pitsassa V-Maxxin säädettävä. Toi v-maxx oli alussa aivan törkeän kova, suorastaan paska ajettava. Nyt kun kilsoja autolla takana reilu 8 tkm, niin alustasta on pahin tiukkuus kadonnut, nesteiden silti pysyessä pumppujen sisällä ;)
Audi on kovalla ajolla, joten siihen tulen vaihtamaan iskarit, luultavasti Konit, säädettävää siihen ei tule. Pitsalla ajetaan tyyliin kauppareissuja ja on enemmän vaimon ajossa, joten toivon, että noi halpiscoilit kestää kevyen auton alla "normaalissa ajossa". V-maxx oli budjetti ratkaisu, hintaa alle 500, laadukkaampaan säädettävään ton hinnan saa sitten tuplata tai triplata.
3BG Passatissa oli bilstein/h&r kombo. Miellyttävä ajaa, tosin takaiskarit antautuivat n.80 tkm jälkeen. Tällä hetkellä 90q:ssa Audin oma sporttialusta (-20mm ?), joka todella mukava ajaa ja sähkövatkain Pitsassa V-Maxxin säädettävä. Toi v-maxx oli alussa aivan törkeän kova, suorastaan paska ajettava. Nyt kun kilsoja autolla takana reilu 8 tkm, niin alustasta on pahin tiukkuus kadonnut, nesteiden silti pysyessä pumppujen sisällä ;)
Audi on kovalla ajolla, joten siihen tulen vaihtamaan iskarit, luultavasti Konit, säädettävää siihen ei tule. Pitsalla ajetaan tyyliin kauppareissuja ja on enemmän vaimon ajossa, joten toivon, että noi halpiscoilit kestää kevyen auton alla "normaalissa ajossa". V-maxx oli budjetti ratkaisu, hintaa alle 500, laadukkaampaan säädettävään ton hinnan saa sitten tuplata tai triplata.
Mulla oli entisissä 3B Passateissa yhdessä Bilstein Sprintit jollain -60/40mm jousilla, ja toisessa oli halpis korkeussäädettävä TA-Technix. TA-Technix voitti kyllä noitten välillä helposti ajomukavuudessa, johtuen varmaan tosin siitä ettei niillä auto ollut yhtä matala. Kilometrejä en halpis alustalla ehtinyt ajamaan kuin 10tkm joten sen kestävyydestä pidemmän päälle en osaa sanoa.
edit: Löytyi pari kuvaa. Ylemmät 60/40mm madalluksella 15" vanteilla, ja alempi TA-Technix 16" vanteilla suurinpiirtein minimi mitä sillä sai. Näyttää kyllä kuvassa aikalailla saman korkeuksisilta, mutta käytännössä ero oli kyllä iso.

edit: Löytyi pari kuvaa. Ylemmät 60/40mm madalluksella 15" vanteilla, ja alempi TA-Technix 16" vanteilla suurinpiirtein minimi mitä sillä sai. Näyttää kyllä kuvassa aikalailla saman korkeuksisilta, mutta käytännössä ero oli kyllä iso.




Tossa oli 200e Racelandin coilit ja 215/35/18.
Takaa oli säätö loppu mut edestä oli viel varaa reilusti tiputtaa.Mut minkäs teet ku on mies pelkkä housu ku on sit olevinas "epämukava" ajaa.
Mut ton hintaseks alustaks ei voi kyllä moittia.toimis sen vuoden verran mitä itel oli ni pirun hyvin,tommone pintakovahan se vähän on mut toisaalta hyvä ettei turhaan niiaile.
Mulla oli edellisessä kulkineessa (3bg) Eibach pro-system -30. Mielestäni erittäin hyvä setti, sopivan jämäkkä, mutta ei pätkääkään pintakova. Jos jotain negatiivista täytyy hakea, niin keula jäi aavistuksen liian ylös. Jos haluaa hyvän ja ennenkaikkea toimivan alustan, niin ei ikinä pelkkää jousisettiä vakio iskareihin!
Kellään ollut v-maxx passat 3bg alla? Jotain kokemuksia kyseisestä sarjasta kaipais. Halpahan tuo satsi on mutta kannattaako siihen alustaan sijoittaa 800-900€, onko se sit muka niin paljon parempi ajaa ja kestääkö huomattavasti kauemmin ton hintanen sarja jo? Muistakin halpissäädettävistä voisin haluta lisätietoa :) Autoon tulossa 19" alut eli madallusta tuskin tarvii ihan tappiin säädellä niin siinä mielessä joku halvempikin setti mennä ihan hyvin.
Aika pitkälti se taitaa olla niin että madallettu auto on aina huonompi/kovempi ajaa makso se setti sitten 300€ tai 900€? :)
Aika pitkälti se taitaa olla niin että madallettu auto on aina huonompi/kovempi ajaa makso se setti sitten 300€ tai 900€? :)
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Toiset madaltaa , minä olen aikonut korottaa. Slamitilla näyttäs oleen jotain kumilrinkuloita jotka asennetaan ilmeisesti jousien ja jousilautasen väliin. On vaan äkikseltään kumilla hintaa, eteen n. 80e ja taakse 60e .
Onko muilla kokemusta vastaavista ja onko jollain tiedossa paikkaa josta sais vastaavat vaikka edullisemmin?
Jaa että miksikö korottaa? No kun täällä "ei ruuhka suomessa" on muutakin kun kestopäällysteteitä ja nykyään täällä tuo tien kunnossapito on mitä sattuu niin kaikki mikä on vapaata tilaa auton alla on vaan plussaa.
nimim. syksyllä passatin pohjalla tietä lanannut.
Onko muilla kokemusta vastaavista ja onko jollain tiedossa paikkaa josta sais vastaavat vaikka edullisemmin?
Jaa että miksikö korottaa? No kun täällä "ei ruuhka suomessa" on muutakin kun kestopäällysteteitä ja nykyään täällä tuo tien kunnossapito on mitä sattuu niin kaikki mikä on vapaata tilaa auton alla on vaan plussaa.
nimim. syksyllä passatin pohjalla tietä lanannut.
Mulla ei niistä varsinaista kokemusta mutta niistäkin kysyin piruuttaan slamitilta ja eivät ne niitä nyt ainakaan haukkuneet, eikä kuulemma valituksia oo tullut. Oliko sitten vain myyntipuhetta tiedä häntä :) Muutenkin kyl vähän sellanen kuva tullu slamitin kamoista että he myyvät vain ok osia, että he ei ottais valikoimiinsa mitään skeidaa. Toisaalta tääkin on taas omaa mielikuvaa!
Onkos noihin syncro/4motion-malleihin saatavissa noita halppiscoileja missään? Tuntuu valikoimaa olevan todella surkeesti jos ei halua maksaa 1500e jostain variante 2:sta..
Kampiveiville: Eikös passatteihin oo saanu ihan varusteena huonontien alustaa? Kannattaa maahantuojalta kysästä että mitä niillä palikoilla ois hintaa.
Kampiveiville: Eikös passatteihin oo saanu ihan varusteena huonontien alustaa? Kannattaa maahantuojalta kysästä että mitä niillä palikoilla ois hintaa.
Eiköhän nuo vanteetkin alustaan liity niin laitetaan tähän samaan topikkii ku ei uutta viitsi avata...
http://www.slamit.net/product/8215/toua ... -x-19-et60
Eli oisko tietoo saisko jostain suomenpuljusta tilattua tuollaisia touareg tyyppisiä kromialuja? Ei tarvitse siis välttämättä olla just tuollaiset mitä linkissä on mutta vähän samaa tyyppiä. Juuh slamitilta olis nuo nyt ainakin mutta löytyiskö jostain 5x112 jaolla valmiina? :)
http://www.slamit.net/product/8215/toua ... -x-19-et60
Eli oisko tietoo saisko jostain suomenpuljusta tilattua tuollaisia touareg tyyppisiä kromialuja? Ei tarvitse siis välttämättä olla just tuollaiset mitä linkissä on mutta vähän samaa tyyppiä. Juuh slamitilta olis nuo nyt ainakin mutta löytyiskö jostain 5x112 jaolla valmiina? :)
Onkos täällä muuten kuinka moni päästelly talvella 18" talvirenkailla? Kiinnostais hiukan että millanen on pito tuon kokoluokan renkailla talven liukkailla, kannattaako lähtee ollenkaan tuollaiseen. Mieli tekis vaan talvilookkia myös parantaa mutta ei kyllä sitten inspaa kauhiasti jos pito on ihan persiistä :) oon tuossa nyt selaillu 18x8 vanteita ja niille tulis ilmeisesti sitten laitettua 215/40 tai 225/40 nastat tai kitkat. Autona toimis etutuuppari passat.
Onko kenelläkään kokemusta mihin korkeuteen 4motion variant passat putoaa einbahin 30mm madaltavilla jousilla? Tarkoitus olisi aika lievästi madaltaa. Nyt korkeus navan keskeltä lokasuojan kaareen edessä 400mm ja takana 410mm. Tietojeni mukaan alla nyt tehdas asenteiset heavy duty jouset ainakin takana. Koko alustasarjaa ei viitsis ostaa kun iskareina uudehkot bilstein G6 sportit.
Nostetaanpas aihetta nyt vähän ylöspäin, kun tuo kesäkin tuolta alkaa ainakin tänne etelään kovaa kyytiä rantautua. 3B syncro/4motion Passattiin pitäis coilover setti ostaa. Yhden kesän -30/35mm madallusjousilla ja vakioiskareilla ajaneena voin sanoa että enää ei pää kestä.
Mieluiten mahdollisimman halvalla pitäis päästä, kun tämän hetkinen budjetti ei ihmeisiin pysty. "Halvalla" ei tunnu oikein löytyvän muutakuin noihin etuvetosiin kamppeisiin...
Onko vinkkejä? Ulkomailta tilaaminen onnistuu myös ihan siinä miten suomestakin.
Mieluiten mahdollisimman halvalla pitäis päästä, kun tämän hetkinen budjetti ei ihmeisiin pysty. "Halvalla" ei tunnu oikein löytyvän muutakuin noihin etuvetosiin kamppeisiin...
Onko vinkkejä? Ulkomailta tilaaminen onnistuu myös ihan siinä miten suomestakin.
Jomin korkeusäädettävän laitoin jokinaika sitten alle kun alkoi huimaamaan 17" rengastuksella.
Eibachin madallusjouset n.30mm madaltavat oli aikasemmat alla.
n.250€ kustansi Jomin satsi ja ihan hyvä on hintaansa nähden. Madallusta sen verran että takana on säätövarat käytetty. Edestä olisi vielä varaa tiputtaa mutta sitten kolisee öljypohja keskikorokkeisiin.
Takana pikkusen kova, ei haittaa normaalissa ajossa.
Edessä on yllätävän hyvä vaikka madallusta oli parhaimmillaani 2cm enemmän kuin nyt.
Nyt on nostettu renkaan yläpinta n.1 cm väliä lokarinkaareen.
Ajotuntuma verrattavissa tuohon Eibachin jousisarjaan.
Hinta/laatu suhde on mielestäni hyvä. Mutta kokeilemalla se selviää mistä itse tykkää.
Ja näin perheellisenä harrastajana tuo Euron määrä sanelee yleensä liian paljon.
itse ajelen FarmariPassatilla joka on katsastettu pakettiautoksi ja yleensä yksin. Joten tuota painon lisäystä kyytiläisten toimesta ei tule.
Eibachin madallusjouset n.30mm madaltavat oli aikasemmat alla.
n.250€ kustansi Jomin satsi ja ihan hyvä on hintaansa nähden. Madallusta sen verran että takana on säätövarat käytetty. Edestä olisi vielä varaa tiputtaa mutta sitten kolisee öljypohja keskikorokkeisiin.
Takana pikkusen kova, ei haittaa normaalissa ajossa.
Edessä on yllätävän hyvä vaikka madallusta oli parhaimmillaani 2cm enemmän kuin nyt.
Nyt on nostettu renkaan yläpinta n.1 cm väliä lokarinkaareen.
Ajotuntuma verrattavissa tuohon Eibachin jousisarjaan.
Hinta/laatu suhde on mielestäni hyvä. Mutta kokeilemalla se selviää mistä itse tykkää.
Ja näin perheellisenä harrastajana tuo Euron määrä sanelee yleensä liian paljon.
itse ajelen FarmariPassatilla joka on katsastettu pakettiautoksi ja yleensä yksin. Joten tuota painon lisäystä kyytiläisten toimesta ei tule.
Ei ole saatavilla Jomia eikä muitakaan kiina säädettäviä 4motion/syncro 3b/g:hen. Halvin korkeussäädettävä vaihoehto 4motioniin taitaa olla FK:n Highsport ebaysta lähetyskuluineen hiukan alle 500 €, sitten löytyy 500-650 € Supersport, AP, votgland, lowtec 9.1 yms Sitten hintaluokassa noin 900-1000€ löytyy Kw variante 1, eibach pro street s, lowtec 9.3, H&R Monotube coilover, Fk silverline yms.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa