Golf 3 nykii lämmettyään

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Direwolf
-
Viestit: 10
Liittynyt: 25.4.2012 16:55

Golf 3 nykii lämmettyään

ViestiKirjoittaja Direwolf » 23.5.2012 17:35

Hei

Ostin golf 3 vm 92 joka on edellisen omistajan toimesta muutettu 1.8i 1.8 kaasariksi syytä en tiedä miksi.

Kylmänä auto toimii jotenkin.Lämpimänä auto pätkii kiihdytyksessä ja valoista lähtiessä kylmänä lähtee hyvin ei pätki mutta lämmettyään pitää suostutella.
Tyhjäkäynti n.600 tuntumassa.800-900 kierroksen tuntumassa auto ei pätki mistä saalistella tyhjäkäynti ruuvia.

Autoon vaihdettu startilta runkoon menevä maa johto kun oli poikki mittarit sekoili ja ei startannut.Luulin johtuvan siitä.Ennen kun johdon vaihdoin ei ollut ongelmaa muuta kun nykiminen.Johdon vaihdon jälkeen käsijarru päällä palaa neste ja öljy valo ennen ei palanut.Luultavimmin käsijarru maadoittaa.mistä voi tutkia toista maadoitusta?näyttää silmämääräisesti että laturin maadoitus kulkee startin kautta.Voiko laturin maadoittaa erikseen?

Tarvitsen apua.Onko kokemuksia pätkimisestä.Eli kylmänä auto pätkii/nykii vähän mutta lämmettyään pätkiminen pahentuu ja tuntuu että tehot katoaa johonkin.Konehuoneen puolelta kaasarista kaasuttaessa imusarjan ja kaasarin välistä kuuluu imu ääni joka sitten irtipäästettyä lakkaa kuuluu vain jos kaasua antaa reippaasti.Lämpötila anturi syylärissä vasemmassa reunassa keskellä johdot irti ja 3 napaisesta liittimestä lähtee musta johto oikella puolella alhaalla olevaan johtosarjaan.luulisin maadoitukseksi jos johdon nykäisee irti mikään ei muutu (flekti ei toimi,flektin laakerit paskana uusi tulossa)

tulppia en ole katsonut enkä jakajaa kun lähtee kuitenkin kerrasta käyntiin.Puolaltakin oli vihreä johto poikki jonka kutiste apicolla yhdistin.

siinä nyt minun ongelma hiukan sekavana

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 23.5.2012 23:00

jos autossasi siis oikeasti kaasari??! niin kannattaa katsoa mikä se on?? "esim pierburg xxx ?" ja katsoa juttuja sen perusteella.

Direwolf
-
Viestit: 10
Liittynyt: 25.4.2012 16:55

ViestiKirjoittaja Direwolf » 24.5.2012 16:50

Päivitystä.Parkkiin ajaessa kun laittaa käsijarrun päälle syttyy neste ja öljy valo.Tutkiessa moottoria menee laturilta virtajohto startille ja startilta maajohto autonrunkoon jäähdytinneste säiliön alle johon menee myös akun maadoitus.

Laturilla ja koneella pitäisi kanssa luullakseni olla maadoitus mutta ei näy olevan.Mistä/miten kannattaa maadoitukset tehdä eli mistä maadoittaa laturi/moottori?

Nyt maadoittaa käsijarrun kautta tai jostain mistä nyt ikinä voikaan.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.5.2012 17:12

No jaa-a nuita johdotuksia!

Itselläni menee akun miinus-navasta musta kaapeli suoraan moottorilohkoon, vaihdelaatikon kiinnityspultin päähän. Pienemmät kaapelit akkutelineen alle runkoaisaan siinä olevaan maa-pisteeseen.

Plus-kaapeli menee akunkengästä suoraan startin päähän, josta jatkaa toisella kaapelilla laturille saman mutterin alta. Plus-kengästä muut pienet johdot moottorin johtosarjaan ja sisätilaan sulaketaululle mm. virransyöttö.

Jos sinulla tosiaan on maa-kaapeli startin päässä niin ihmettelen suuresti että edes lähtee käyntiin, saati mitä se tekee kun laturi työntää jännitteen suoraan maahan, eli on oikosulussa. Laturihan maadoittaa moottorilohkon kautta, eli kiinnikkeidensä kautta. Ei ole erillistä maa-kaapelia.

Direwolf
-
Viestit: 10
Liittynyt: 25.4.2012 16:55

ViestiKirjoittaja Direwolf » 24.5.2012 20:54

Siis kyseisessä autossa menee nyt tällä hetkellä johdot niin että plus johto tulee laturilta startille ja jatkaa siitä akulle.

Akulta lähtee miinuksesta paksu johto runkoon mikä menee paisunta säiliön alle alla olevaan 13mm pultin alle.Startin toisen 13mm kiinitys pultin alta lähtee paksu johto joka menee samaan kiinnitys kohtaan akun miinuksen kanssa. yhtenäinen johto akun miinusjohdon kanssa tämä johto meni poikki startin päästä ja esti käynnityksen. irroitin johdon ja tein uudet päät puristettavilla rengasliittimillä ja laitoin kiinni kuten alun perin oli.

Tämän jälkeen oireilu alkoi eli lähtee käyntiin kunnolla mutta tyhjäkäynti on alle 500 ja välillä 500 jäähynesteen valo ja öljyvalo palaa käsijarru päällä käsijarrun kun ottaa pois valot sammuu.Kaasua antaessa auto tukehtuu hetkeksi ja lähtee sitten kiertämään.

Yllä oleva siis aikaisempi vika nyt kaikki johdotukset menee kuten aikaisemmin.Mutta uutena vikana nuo valot kun käsijarru päällä.Lisäksi outoon käymis ääneen kautta tukehtumiseen löytyi virran jakajasta kuuluva rätisevä ääni.Vedin kaksi johtoa irti ja kummastakin oli suoja halki siis oli puol ympyrät tarkemmin katsoessa koneen käydessä kipinöi juuresta.Voiko tuo oireilla maadoitus vikana?

Kaapelointiin siis akun miinuksesta paksu johto vaihelaatikon pultin alle?Mutta mihin startin maadoitus kun ilman startin maadoitus johtoa auto ei starttaa?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.5.2012 22:56

Ei sillä ole varsinaisesti mitään väliä mihin se maadoitus menee moottorin/vaihteiston puolella, kunhan on kunolla kiinni. Koko möykky on niin tukevasti yhteen pultattu, starttia myöten, että kyllä se virta reitin löytää :)

Eli tärkeintä on kunnon maadoituskontaktit akun, korin ja moottorin kesken.

Direwolf
-
Viestit: 10
Liittynyt: 25.4.2012 16:55

ViestiKirjoittaja Direwolf » 25.5.2012 8:11

Päivitys:

Eilen illalla pihalla vaihdoin virran jakajan kannen.Löin auton käytiin,käynti parani huomattavasti eikä pätkinyt juurikaan yhtään.Kävin ajamassa muutaman kilsan testilenkin jonka aikana ei pätkinyt ja auto veti paremmin.

Akulta menee miinuksesta johto vaihtelaatikon kiinnitykseen,laturilta virta starttiin ja siintä akun plussaan silti maadoitus ja miinuksesta pikkujohto auton runkoon.

Silti maadoitus vika jäi,eli käsijarrun ollessa päällä palaa neste ja öljy valo.Kun käsijarrun vapauttaa valot sammuu.Nesteet koneesta katottu ja lisätty.Missä voisi olla vika onko tullut vastaan neuvo olisi tarpeen.Nyt kuitenkaan ei pätki mutta valot vaan häiritsee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa