4m Passatista nakutusta takapäästä (voimansiirto todennäköis

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

akseliporakorpi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 11.1.2012 10:55

4m Passatista nakutusta takapäästä (voimansiirto todennäköis

ViestiKirjoittaja akseliporakorpi » 24.5.2012 22:02

Tuli tehtyä autoon kytkinremontti.
Auto seisoi kaksi viikkoa kaverin pihassa ja sitten kaksi viikkoa nosturilla.
Remontin jälkeen kun lähdin ajamaan, kuului nakutusta/naputusta takaa ja edestä kirkunaa. Hetken ajamisen jälkeen myös vilkuttelee luistoneston valoa, parin kerran jälkeen se jää palamaan.

Takapään naputus loppuu siksi aikaa kun painaa jarrua tai/ja painaa kytkimen pohjaan.

Edestä oli vaan jarrukilpi vääntynyt, vika korjaantui väkivallalla.

Takaa kuului naputusta ja ajattelin että syynä oli ~5mm pidemmät pyörän pultit mitkä samalla vaihdoin. Laitoin takaisin vakiopultit vaan ei naputus loppunut.

Tunkkasin auton perseen ylös ja rengas pois, ei mitään jälkiä hinkkauksesta tai vastaavasta.

Sitten katsoin vetarin sisäpäätä, suojakumi rikki ja navasta pyöritellessä oli sellainen ~10mm väljää kiertosuuntaan ennenkö nappasi kiinni. Sama homma molempiin suuntiin pyöritellessä.

Mun mielestä vetarin ei pitäisi noin paljon "heilua" ennenkö nappaa kiinni.

Hieman vituttaa kun takapäähän ole tehty mitään muuta kuin nostettu 1cm ylemmäs ja nyt kun muutto ens maanantaina edessä ja auto "kunnossa" tulee itsestään seisonnasta vikoja :D

Hätäkorjauksena ajattelin huomenna hakea Biltemasta liimattavan vetarin suojakumin ja lyödä sen kiinni ja vaseliinit perään.

Onko muilla ollut vastaavia ääniä jne? Onkohan vetari hakenut paikkansa ja nyt kun nostetaan persettä niin onkin "väärässä" asennossa ja mahdollisesti vetari kuivana..

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa