VW iv alusta ongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tombero23
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.12.2011 11:51

VW iv alusta ongelma

ViestiKirjoittaja tombero23 » 24.5.2012 21:14

Auttakkee tietämätöntä, kun vaihdoin omaan iv golfiini joka on 2.3 litranen vr5 korkeussäädettävän alustasarjan ja kun tiputin sen tonttiin alkoi ottamaan se kaari siellä vetariin kiinni vain oikealta eestä, koska vasemmalla vetoakseli on kapeampi kuin oikealla. No hommasin säädettävät koiranluut ja toivoin pääseväni sillä siitä, mutta nyt kun koiranluutkin on vaihdettu, ottaa se siltikin vielä siihen vetariin kiinni vaikka on ihan maksimi säädöissään. Vääntää sitä koiranluuta sen verran vetariin päin, että on melkein kiinni siinä. Mikä neuvoksi? Pitääkö vaan nostaa auto ihan tappiin ja ajella tyytymättömänä sillä, vai onko joku mahdollinen keino miten saisi hankauksen loppumaan?
Kiitoksia jo vastauksistanne etukäteen :)

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 24.5.2012 21:24

Niin siis laitoikko lyhyemmät koiranluut vai?

Koko vakaajatanko vaihtoon niin loppuu rahinat..
Nelivetosen goffin vakaaja todettu toimivaksi, koiranluun kiinnitys on siinä iskarintolppaan ja vakaaja itse menee vetarin ali..

tombero23
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.12.2011 11:51

ViestiKirjoittaja tombero23 » 24.5.2012 21:26

Ei kun säädettävät niin tuli paljonkin pidemmät kuin vakiot...

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.5.2012 22:07

Tuossa yksi vaihtoehto

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 24.5.2012 23:07

Muttaku ne koiranluut tarvis olla lyhyemmät ku vakiot että toimis..

Toi FKn vakaaja on kans yks, mutta jos aivan tonttiin haluaa nii sitten tuokin on tiellä, niin on tosin runkopalkkikin.

tombero23
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.12.2011 11:51

ViestiKirjoittaja tombero23 » 24.5.2012 23:14

Omakäsitys ei ymmärrä miten muka lyhyemmät on paremmat? Eikö se tuo sitä vakaajaa alemmas ja vielä lähemmäs vetaria ja sit ainaskin ottaa kiinni?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 25.5.2012 0:53

Menkää sinne auton alle, katsokaa ja miettikää miten koko systeemi on toteutettu ja miten se toimii joustotilanteessa.

Todellakin, lyhyempi on parempi, ulkomuistista noin parin sentin lyhennys tuo marginaalista apua, ei ratkaisua.
Joustotilanteessa vakaaja kiertyy taaksepäin ja lyhyempi koiranluu tuo vakaajan lenkin suotuisempaan kohtaan jossa on enemmän tilaa, eli sahalla lyhennät koiranluita.

Itse rakensin paksummat pohjauskumit iskareihin, sillä loppui raapiminen. Ongelma ei siis ole liian matala auto, vaan iskarien toteutus jossa annetaan joustaa liian syvään vakioiskariin verraten, joustoa pitää siis lyhentää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa